hånd fod og mundsyge, institution hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.435 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Snartmortil3

Jeg er ved at blive vandvittig!!

Min søn fik de første feber symptomer mandag den 4. november. Han havde høj feber resten af ugen, og knopper OVERALT. Ikke kun på fødder hænder og i og omkring munden. Lægen fortalte mig, at han smittede til alle knopper var væk. Han har STADIG mange knopper, og institutionen synes jeg skal vente med at aflevere ham til han er knopfri.. Hvad? Smitter det stadig? Kommer jo til at tage 14 dage før den sidste knop er væk. Han er frisk og frejdig og er ikke længere mærket af sygdommen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når lægen har sagt, at han smitter indtil alle knopperne er væk ville jeg holde ham hjemme indtil de var. Ellers smitter han de andre børn.

God bedring

Anmeld

15. november 2012

Snartmortil3

MoarHvidovre skriver:

Når lægen har sagt, at han smitter indtil alle knopperne er væk ville jeg holde ham hjemme indtil de var. Ellers smitter han de andre børn.

God bedring

Ja det er sådan nogle "store" sår nu. Det er halvanden uge vi har været hjemme nu, synes bare det er meget længe, for noget lægen kaldte en meget mild børne sygdom.. Og alle steder på nettet, står der at der ikke er nogen grund til at holde børnene hjemme fra inst. så længe det er frisk

Anmeld

15. november 2012

FruHolm <3

Jeg er ved at blive vandvittig!!

Min søn fik de første feber symptomer mandag den 4. november. Han havde høj feber resten af ugen, og knopper OVERALT. Ikke kun på fødder hænder og i og omkring munden. Lægen fortalte mig, at han smittede til alle knopper var væk. Han har STADIG mange knopper, og institutionen synes jeg skal vente med at aflevere ham til han er knopfri.. Hvad? Smitter det stadig? Kommer jo til at tage 14 dage før den sidste knop er væk. Han er frisk og frejdig og er ikke længere mærket af sygdommen.

Vi fik at vide det smittede indtil alle blænerne var væk (alle dem med væske i/ de knopper der bullede ud)

vær forresten forberedt med en god creme, min søn skallede fuldstændigt i 3-4 uger på hænder og fødder :/ 

og grunden til de siger i skal blive hjemme er fordi det smitter ved spyt 

min søn smittede mig fordi han gav mig et kys 

Anmeld

15. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
110811 skriver:

Ja det er sådan nogle "store" sår nu. Det er halvanden uge vi har været hjemme nu, synes bare det er meget længe, for noget lægen kaldte en meget mild børne sygdom.. Og alle steder på nettet, står der at der ikke er nogen grund til at holde børnene hjemme fra inst. så længe det er frisk

Jeg ville evt. tage en tur forbi lægen og få ham til, at kigge på ham, så han kunne sige om han må komme i institution.

Jeg kan godt se det når din søn er frisk, men problemet er, hvis han smitter.

Anmeld

15. november 2012

Snartmortil3

MinBabyOscar <3 skriver:

Vi fik at vide det smittede indtil alle blænerne var væk (alle dem med væske i/ de knopper der bullede ud)

vær forresten forberedt med en god creme, min søn skallede fuldstændigt i 3-4 uger på hænder og fødder :/ 

og grunden til de siger i skal blive hjemme er fordi det smitter ved spyt 

min søn smittede mig fordi han gav mig et kys 

Hmm jeg synes alle knopperne stikker ud, men ligner ikke der er blærer på. Det er også over en uge siden han fik de første knopper, og der er stadig rigtig mange :/

Anmeld

15. november 2012

Nemesis

Sara fik kun på fødderne...tilgengæld fik hun nye blærer hver 2-3 dag i 3 uger!!.

vær obs på det ikkeudvikler sig til børnesår hvis der er store sår på.

ville da smutte forbi lægen igen og høre..for så længe plejer det normalt ikke at tage. Hos os fik vi forklaringen på at Sara havde et mildt angreb og derfor tog det længere tid for immunforsvaret at se det som et angreb og sætte ind, samtidig var hun længere tid om at danne antistoffer, så derfor fik hun nye blærer så lang tis efter.

Sisse

Anmeld

15. november 2012

FruHolm <3

110811 skriver:

Hmm jeg synes alle knopperne stikker ud, men ligner ikke der er blærer på. Det er også over en uge siden han fik de første knopper, og der er stadig rigtig mange :/

Min søn havde knopper i 3 uger og jeg selv havde i 1 1/2 uge :/ det tager tid desværre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.