Selvstændig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Anonym trådstarter

Hej  

Jeg går og pusler lidt med ideen om og blive selvstændig. (enten web eller i fysisk forretning) Har haft nogle ideer, men synes det er svært og finde noget som ville interresere mig i det lange løb (hvis det blev til noget) 

Så kom med en masse ideer, gode råd, og evt hvad i selv vil/drømmer om, eller arbejder med som selvstændige? 

Og så må i ellers ha en fortsat god aften kvinder og mænd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Heidi72

Hej Anonym

Tillykke! Du har taget det første skridt frem mod en drøm.

Hvis du brænder for det, så skal du stå ved det, og føre den ud i livet, for tabte drømme er ingenting værd og bliver med tiden ofte til frustrationer - Husk det!

Du spørger efter idéer. Jeg har masser, men da jeg ikke kender dig eller din kvalifikationer er det svært at komme med konstruktive råd. Jeg vil istedet råde dig til at lave en brainstorming, evt. sammen med en god veninde eller din kæreste/mand, og når den så er gjort og I har fyldt et par A4 ark, så sætter I jer til at sortere fra. Stå gerne tilbage med 3 valg. 

Nu sætter I så det helt skarpe kriterier op! Økonomi, - hvor meget kan I binde i projektet? Hvad kræver det af plads og lokation, kan det gøres hjemmefra? Har I selv kvalifikationerne til at udføre det meste af projektet eller skal I købe jer til det? den slags..

Du kan evt. gå ind på Amino.dk og se dig lidt omkring. Det er en portal for iværksættere og manden bag er Martin Thorborg - iværksætteren over alle iværksættere!

Når du så har bestemt dig for hvad dit projekt skal bestå i, så skal du være parat til at lægge blod, sved og tårer i det. Regn med at din ugentlige arbejdstid ligger på 50-60 timer og at du (uanset hvad du vælger) skal bruge meget tid på at tilegne dig ny viden. F.eks. om bogholderi og it, online markedsføring, sociale medier etc.- hvis det ikke er din kompetence i forvejen. Hvis det er noget man vil gøre efter arbejde og familie, så skal det være et hobbyfirma - og det er selvfølgelig også ok - men så bliver det aldrig til andet end hobby. Dernæst undersøger du i din kommune hvad de tilbyder af iværksætterhjælp. Højst sandsynligt er der et iværksætter kursus hvor du lærer en del af de grundlæggende ting der skal kunnes for at drive en lille virksomhed. Tjek startvækst.dk - der er masser af god viden at få.

Sidst men ikke mindst - et råd fra en iværksætter! Det er super, fantalastisk, tænder-skærende, frustrerende, højt-flyvende fedt og ualmindeligt spændende at være iværksætter - alt på en gang! Der er ikke noget så givende som at se et projekt lykkes som man selv har sparket igang, og selv har båret igennem hele vejen - man kan slet ikke få armene ned! Det er alle de mange timers hårdt arbejde værd!

Anmeld

15. november 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej  

Jeg går og pusler lidt med ideen om og blive selvstændig. (enten web eller i fysisk forretning) Har haft nogle ideer, men synes det er svært og finde noget som ville interresere mig i det lange løb (hvis det blev til noget) 

Så kom med en masse ideer, gode råd, og evt hvad i selv vil/drømmer om, eller arbejder med som selvstændige? 

Og så må i ellers ha en fortsat god aften kvinder og mænd 

Er selvstændig frisør..... Kan du nok ikke bruge det til det store...

Men ja det skal være noget hvor man ikke kommer til at kede sig, gør jeg hurtigt.....

Og så skal du nok lige overveje hvornår du skal starte op, som tiderne er turde jeg ikke starte op nu, men omvendt kan man klare sig nu kan man klarer meget.

Fordelen ved WEB, er at du ikke står med en husleje på 26000 hver måned, og det er da kun en fordel

Anmeld

28. december 2012

Blikfang.com

Mor til Ella skriver:

Er selvstændig frisør..... Kan du nok ikke bruge det til det store...

Men ja det skal være noget hvor man ikke kommer til at kede sig, gør jeg hurtigt.....

Og så skal du nok lige overveje hvornår du skal starte op, som tiderne er turde jeg ikke starte op nu, men omvendt kan man klare sig nu kan man klarer meget.

Fordelen ved WEB, er at du ikke står med en husleje på 26000 hver måned, og det er da kun en fordel

Tja men du glemmer bare så lige leje af webshop, domaine navnen, PBS/E-PAY, postdanmark og 117 andre ting der koster mange penge. Man skal på ingen måde tro at det er gratis at have en webshop. Det kan være billigt i starten, men inden længe vil man opdage at så så man have både det ene og andet for at folk gider handle hos en, det kan f.eks. være at de skal kunne betale med kort på siden, at shoppen skal kunne ting som en lille startudgave ikke kan tilbyde.

Jeg har haft webshop siden 2004 og det er hårdt arbejde, dog med fordele af at når Toke er syg er jeg jo hjemme... men så tjener man jo bare ingen penge, for barn første sygedag også dan noget er jo ikke en selvfølge.

Hvis du gør det, så start i det små, og vælg noget som mange andre ikke allerede gør, som f.eks. børnetøj... tror det er 3-400 børnetøj webshops i DK.
Tænk på at der hvert år starter ca 4000 nye webshop op i Danmark og tror det er 3000 der lukker igen inden et år for kunderne kommer jo ikke bare forbi som hvis du havde en butik. Og webreklamer kan være dyre (få aldrig nogen til at gøre det for dig, gør det selv så er det gratis)

MVH
Tokes mor

www.BlikfangsKostumer.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.