Hej
Hvordan ville du reagere, hvis der var stor forskel på, hvor mange fødselsdage de enkelte grupper i børnehaven kommer til?
Mit barns børnehave er inddelt i grupper efter alder (følger kalenderåret, som skoleklasser). Disse grupper er inddelt i mindre grupper med 8-10 børn i hver. I mit barns gruppe er de tre mindre grupper. To af grupperne har en pædagog som"leder", den sidste (mit barns) en pædagogmedhjælper.
Når der inviteres til fødselsdag, er det typisk to af grupperne, der er afsted, og den sidste bliver hjemme i børnehaven. I november måned er der fire hjemmefødselsdage. En af grupperne skal afsted alle fire gange, og mit barns gruppe skal afsted én gang.
Jeg går ind for at lære børn, at det ikke altid er ens tur, nogle gange får de andre lov, andre gange er man selv den heldige. Men bliver ked af denne, måske ubevidste, forskelsbehandling. Vi er ellers yderst tilfredse med børnehaven.
Jeg vil selvfølgelig spørge pædagogerne, hvorfor det hænger sådan sammen. Men hvad villle du tænke, hvis det var dit barn? Er jeg hysterisk?!
Anmeld