Fødselsdage i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

271 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Anonym trådstarter

Hej

Hvordan ville du reagere, hvis der var stor forskel på, hvor mange fødselsdage de enkelte grupper i børnehaven kommer til?

Mit barns børnehave er inddelt i grupper efter alder (følger kalenderåret, som skoleklasser). Disse grupper er inddelt i mindre grupper med 8-10 børn i hver. I mit barns gruppe er de tre mindre grupper. To af grupperne har en pædagog som"leder", den sidste (mit barns) en pædagogmedhjælper.

Når der inviteres til fødselsdag, er det typisk to af grupperne, der er afsted, og den sidste bliver hjemme i børnehaven. I november måned er der fire hjemmefødselsdage. En af grupperne skal afsted alle fire gange, og mit barns gruppe skal afsted én gang. 

Jeg går ind for at lære børn, at det ikke altid er ens tur, nogle gange får de andre lov, andre gange er man selv den heldige. Men bliver ked af denne, måske ubevidste, forskelsbehandling. Vi er ellers yderst tilfredse med børnehaven.

Jeg vil selvfølgelig spørge pædagogerne, hvorfor det hænger sådan sammen. Men hvad villle du tænke, hvis det var dit barn? Er jeg hysterisk?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

B&J

jeg kan desværre ikke se problemet ...

måske er det bare mig, men dit barn ved jo ikke hvad det går glip af, dit barn ser jo kun nogle grupper går ud af huset og sådan er det og det skal jo lære sådan er livet jo bare.....

Anmeld

14. november 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Hej

Hvordan ville du reagere, hvis der var stor forskel på, hvor mange fødselsdage de enkelte grupper i børnehaven kommer til?

Mit barns børnehave er inddelt i grupper efter alder (følger kalenderåret, som skoleklasser). Disse grupper er inddelt i mindre grupper med 8-10 børn i hver. I mit barns gruppe er de tre mindre grupper. To af grupperne har en pædagog som"leder", den sidste (mit barns) en pædagogmedhjælper.

Når der inviteres til fødselsdag, er det typisk to af grupperne, der er afsted, og den sidste bliver hjemme i børnehaven. I november måned er der fire hjemmefødselsdage. En af grupperne skal afsted alle fire gange, og mit barns gruppe skal afsted én gang. 

Jeg går ind for at lære børn, at det ikke altid er ens tur, nogle gange får de andre lov, andre gange er man selv den heldige. Men bliver ked af denne, måske ubevidste, forskelsbehandling. Vi er ellers yderst tilfredse med børnehaven.

Jeg vil selvfølgelig spørge pædagogerne, hvorfor det hænger sådan sammen. Men hvad villle du tænke, hvis det var dit barn? Er jeg hysterisk?!

er det ikke fordi det er et barn fra den gruppe som har fødseldag? Så er det jo nærliggende at det er den gruppe som tager afsted.

Det bliver jo så dit barns tur, når der er fødseldag i hendes gruppe.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

De ved udmærket godt, at der er nogle, der skal til fødselsdag. De laver en fælles gave fra hele gruppen, og de snakker om, at de skal til fødselsdag. 

Normalt villle jeg være ligeglad, man kan og skal ikke altid være i centrum. Men når en gruppe kommer afsted fire ud af fire gange og en anden en ud af fire gange, virker det påfaldende.

Anmeld

14. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes det er ok, at de kun kommer til fødselsdag hos dem som de er i gruppe sammen med. Nogen måneder er det måske 2 gange og andre måneder er det 0 gange - men i sidste ende bliver det samme. Det er jo en årsag til, at de er i gruppe med dem som de er og det ville være mærkeligt, hvis andre børn lige pludselig skulle til fødselsdag i en anden gruppe.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

er det ikke fordi det er et barn fra den gruppe som har fødseldag? Så er det jo nærliggende at det er den gruppe som tager afsted.

Det bliver jo så dit barns tur, når der er fødseldag i hendes gruppe.

Der er altid to grupper afsted ad gangen. Så kunne den tredje gruppe jo godt være med mere end én af gangene.

Anmeld

14. november 2012

Mussen2

Jeg forstår godt din undren og jeg ved at de tilbageværende børn højst sandsynlig ser fødselsdagsbørnene komme tilbage med balloner,ske snoller og en god opkevelse rigere somde selvfølgelig snakker om.

Jeg ser da hvordan der i vores børnehave blandt børnene bliver gået meget op i hvem der skal dit og dat. Mere en jeg lige troede

Men når det så er sagt,så oplevede jeg noget lignende engang og jeg spurgte undrende pædagogerne og fik en acceptabel forklaring.

Jeg ville spørge dem. Måske er det den anden gruppe der i næste måned skal afsted mange gange og måske har de slet ikke været opmærksom på det og så synes jeg det er fint at påpege det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.