Mor og datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Connie dk

Hvad vil I gøre hvis jeres mor er dominerende og krævende, hver gang man snakker med hende i telefonen.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Krisul

Stille og roligt ta en snak med hende, fortælle hvad man oplever. Gerne under fore øjne, frem for Tlf.. 

Anmeld

14. november 2012

MissMona

Bare spejl hende.

Eksempelvis hvis emnet er fx økonomi:

Hvis hun siger: "Jeg synes I skulle tage at få lidt mere styr på jeres økonomi"

Så siger du: " Det jeg hører du siger er, at du synes vi skal få noget mere styr på vores økonomi"

Hende: "Ja jeg synes I bruger alt for mange penge på tøj og I har ikke overblik over jeres penge"

Så siger du: "Det jeg hører du siger er at du synes vi bruger for mange penge på tøj og at du synes vi mangler overblik over vores penge"

osv... når hun så ikke har flere ting at sige kan du sige: Nu har jeg hørt dine holdninger og jeg vil tænke over dem. Men jeg kan ikke love at jeg vil være enig. Så det må jeg lige tænke over. Men jeg er jo et voksen menneske, så det er også vigtigt for mig at følge de ting jeg synes er vigtige, og selvom du ønsker os alt det bedste. Kan du jo ikke leve mit liv for mig! Men tak for din omsorg og din bekymring mor

Sådan gør jeg med min mor ;D ... måske ikke lige ordret. Men jeg spejler hende og så slutter jeg af som jeg har beskrevet til sidst. I starten blev min mor helt panisk, fordi jeg brød vores måde at tale på sammen. Nogle gange blev hun vred. Men efterhånden har hun lært at jeg lytter faktisk, for nogle gange følger hendes råd. Men jeg er også en selvstændig datter, så nogle gange gør jeg ikke. Det er næsten som om hun har fået mere respekt for mig nu end før jeg gjorde sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.