Mavepine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Bøge

Hej herinde.

ville hører nogen kan hjælpe mig, min søn har maveknep, ville hører nogen herinde ved hvad man skal gøre ved det, han får modermælkerstaning "allion" tror jeg det staves, man kan bare se han ligger og presser og det gør ondt på ham kan man se på ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

kekp

Bøge skriver:

Hej herinde.

ville hører nogen kan hjælpe mig, min søn har maveknep, ville hører nogen herinde ved hvad man skal gøre ved det, han får modermælkerstaning "allion" tror jeg det staves, man kan bare se han ligger og presser og det gør ondt på ham kan man se på ham.

Du kan evt prøve biogaia som er mælkesyrebakterier eller mylicon. Det hjælper på nogle babyer mod luft i maven. Cykle med benene kan også hjælpe på det.

Er det kun luft eller har han problemer med at komme af med afføringen?

Anmeld

13. november 2012

Bøge

han kommer af med noget først sidst på dagen , så har han ligget og kæmpet mest af dagen for at få det ud ,det der biogaia og mylicon hvor kan man få det henne ? 

Anmeld

13. november 2012

kekp

Bøge skriver:

han kommer af med noget først sidst på dagen , så har han ligget og kæmpet mest af dagen for at få det ud ,det der biogaia og mylicon hvor kan man få det henne ? 

Biogaia kan du købe i Matas og helsekostforretninger og mylicon på apoteket.

Hvis det bliver ved var zoneterapi et hit herhjemme

Anmeld

13. november 2012

Bøge

tunsind tak for hjælpen nu har jeg faktisk hørt en del og det der zoneterapi , hva er det enlig og hvor kan gå til henne ? sorry jeg spørg sådan jeg nybagt mor det er mit første barn nemlig hehe  

Anmeld

13. november 2012

Pige2009

Cykleøvelser med benene kan hjælpe. Derudover kan I gå med ham med armen omkring maven, så han har front ud i rummet Så er der også lactulose...

Anmeld

13. november 2012

Bøge

tak det er da ver at prøve, har hørt om laktulose før

Anmeld

13. november 2012

kekp

Bøge skriver:

tunsind tak for hjælpen nu har jeg faktisk hørt en del og det der zoneterapi , hva er det enlig og hvor kan gå til henne ? sorry jeg spørg sådan jeg nybagt mor det er mit første barn nemlig hehe  

Det er helt okay jeg har selv stået i samme situation

Zonetrapi er når der bliver trykket på nogle bestemte zoner under fødderne. Zoneterapeuten kan trykke bestemte steder under babys fødder og det virker så i maven/tarmsystemet. Min søn nød det og så virkede det.

Hvor i landet bor du? Vi havde nemlig en rigtig god en som havde speciale i babyer.

Anmeld

13. november 2012

SussieThyssen

Bøge skriver:

Hej herinde.

Det kan hjælpe meget med et varmt bad og så netop lave cykelbevægelser med hans ben både i vandet og efter han er kommet op.

Vandet får musklerne til at slappe af.

De fleste småbørn får ofte mavekneb, især når de får MME.
det hjælper også at lægge ham på maven hen over dine knæ eller gå rundt med ham på armen, så maven hviler mod din arm.

Prøv dig frem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. november 2012

Bøge

kekp skriver:

Det er helt okay jeg har selv stået i samme situation

Zonetrapi er når der bliver trykket på nogle bestemte zoner under fødderne. Zoneterapeuten kan trykke bestemte steder under babys fødder og det virker så i maven/tarmsystemet. Min søn nød det og så virkede det.

Hvor i landet bor du? Vi havde nemlig en rigtig god en som havde speciale i babyer.

okay , det kunne være hver at prøve jeg , på i ballerup på sjælland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.