Rose-fisen 13 måneder med en lille update!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Mor til Ella

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke rigtig jeg har fået opdateret sådan RIGTIG på Rose herinde i noget tid. Mere panik "Hvorfor trives hun ikke"-debatter og "Nu er hun syg igen", eller "Hun vil stadig ikke sove!"

Og nu er jeg jo generelt ikke et negativt menneske, så det er super vigtigt at fortælle, når det bare KØRER!

Jeg ved ikke hvorfor, hvordan eller hvorledes, men siden starten af sidste uge er hun vendt på en tallerken. Decideret 180 grader, hvor jeg nærmest ikke kan kende hende, men på en god måde, fordi hun har det så godt!

Hun er begyndt at spise. Spise er det forkerte ord, hun ÆDER! Hun får vildt meget med i madpakken, men spiser alt, så i dag opgraderede jeg med en ½ rugbrød mere, og hun spiste alt igen. Så på en dag i vuggestuen har hun spist formiddagsfrugt, 3 skiver fuldvoksen rugbrød, ½ banan, 1 ostehaps og en frugtstang  ELSKER det!!

Hun sover igennem hver nat, og hun falder i søvn selv. Puttes klokken 19, godnat og sov godt, sover på max 20 minutter og vågner tidligst klokken 6 

Hun får ikke godnatflaske længere, den var vildt nem at komme af med.

Hun siger ikke så mange ord. Hun siger ja og hej, og så har mine svigere hørt hende klart og tydeligt (og i rette sammenhæng) sige "A' deeet?". Når hun er sulten siger hun "Ma-ma-ma-ma-ma-ma". Ellers er favoritlyden pt. "Buuuaaarrr buuaaarr" - Det betyder vist ikke noget, det er bare en sjov lyd Hun sagde også "nejnejnejnejnej" i morges, efter hun var ved at pille ved DVD'erne og jeg på afstand udbrød "nej nej nej, Rose!" - Laban

Hun trives i vuggestuen, gider ikke en gang sige farvel til os længere!

Motorisk kan hun jo alt nærmest (altså for alderen), hun stavrer rundt på sine to ben og småløber, når hun er glad. Hun kan selv spise med gaffel og ske, dog skal vi komme maden op på de to for hende.

Vi har ikke ulvetime. Når Rose bliver træt, bliver hun bare hyper og overaktiv og glad. Det er jo ikke dårligt! Og hun er nede på kun at sove middagslur nu. Hun vil ikke sove ret længe til middag, max en time, men hun har jo aldrig været det store sovebarn. Til gengæld sover hun 11-12 timer om natten.

Hun vinker og klapper, især hvis man spørger hende om hun vil gøre det. Hvis man spørger "Hvor er far?" peger hun på L, og hvis hun står på afstand, og man strækker armene ud og siger: "Må mor få et kram?" kommer hun løbende i fuld tumlinge-fart med spredte arme, og kaster sig i min favn 

Jeg er lige ved at tude af glæde over det går SÅ fantastisk lige nu, og det smitter så meget af på L og jeg, vi er meget forelskede i øjeblikket, når der ikke er de bekymringer. Hver dag tror jeg, at jeg ikke kan elske hende højere, men det er bare som om, at mit hjerte vokser lidt ekstra for hver dag der går, som hendes personlighed spirer, og som jeg ser hvor glad og lykkelig hun er. Hun er også blevet en kælepot, som vil ligge i arm og se Pingu!

Den blev lang, men det går bare så fantastisk, at i SKAL have den med, og så kan jeg huske det, hvis der igen kommer en lidt dum periode.

Og så lidt billeder fra her i eftermiddag

Dejligt for jer

Jeg kunne have skrevet delen om mad og søvn, sidste fredag vendte det bare fuldstændig fra ca 15 gange pr nat til 1 gang, 1 flaske istedet for to.

Spiser meget bedre

Det er bare så skønt når det går den rigtige vej ( tror min zoneterapi dame skal med i aften bønnen i aften )  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.