Prøvede i at blive gravide igen inden mens kom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.055 visninger
60 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Anonym trådstarter

Hej Tøser.

Jer der har oplevet en SA. Ventede i med at prøve igen til i fik jeres rigtige mens. eller begyndte i så snart jeres mens efter SAén holdte op, altså ikke jeres rigtige mens?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Anonym trådstarter

13. november 2012

Anonym trådstarter

ingen der har nogle erfaringer de vil dele?

Anmeld

13. november 2012

MamaJakob

Altså, jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår spørgsmålet rigtigt, men i hvert fald:

Før jeg fik min søn fik jeg en abort i 12. uge, da fosteret til NF var dødt. Vi brugte så kondom, mens jeg blødte "færdig" fra aborten, og så mener jeg, at vi stille og roligt - da faren for infektion osv. er ovre - bare droppede beskyttelsen igen. Jeg fik så én menstruation (altså første menstruation efter blødningen fra aborten) og blev gravid i den cyklus, der fulgte. 

Gav det mening? 

Anmeld

13. november 2012

Karla

Anonym skriver:

Hej Tøser.

Jer der har oplevet en SA. Ventede i med at prøve igen til i fik jeres rigtige mens. eller begyndte i så snart jeres mens efter SAén holdte op, altså ikke jeres rigtige mens?

Vi prøvede med det samme igen. Lægen havde ikke sagt, at vi skulle vente, og jeg følte mig klar til det. Så vi fortsatte

Anmeld

13. november 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej Tøser.

Vi ventede mange måneder efter SA, men det var fordi jeg/vi var blevet sådan lidt skræmte over hele forløbet og havde brug for en pause.

Jeg fik at vide af lægen på sygehuset at de anbefalede at man ventede til man havde haft første rigtige mens efter SA'en. Men jeg har efterfølgende læst at man udelukkende anbefaler at vente fordi terminsbestemmelsen så bliver lettere og de ellers ikke ved hvor langt man er henne og skal til at scanne osv. Jeg ved ikke om det passer, men har læst det flere gange. Hvis det var i dag det var sket for mig og jeg gerne ville være gravid lige efter, så tror jeg nok at jeg bare havde kørt på uden at vente på mens. Du skal bare være opmærksom på at det første stykke tid efter en SA kan du stadig have graviditetshormon i blodet. Det kan vare adskillige uger. Derfor vil du i den periode kunne teste positiv pga de gamle hormoner og ikke fordi du er gravid igen.

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

MamaJakob skriver:

Altså, jeg er ikke helt sikker på, om jeg forstår spørgsmålet rigtigt, men i hvert fald:

Før jeg fik min søn fik jeg en abort i 12. uge, da fosteret til NF var dødt. Vi brugte så kondom, mens jeg blødte "færdig" fra aborten, og så mener jeg, at vi stille og roligt - da faren for infektion osv. er ovre - bare droppede beskyttelsen igen. Jeg fik så én menstruation (altså første menstruation efter blødningen fra aborten) og blev gravid i den cyklus, der fulgte. 

Gav det mening? 

Jep du forstod min spørgsmål rigtigt :-) Og jeg forstod også dit  Tak for svaret

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Vi prøvede med det samme igen. Lægen havde ikke sagt, at vi skulle vente, og jeg følte mig klar til det. Så vi fortsatte

Åhh vi er nemlig også klar til at begynde igen, lige så snart aborten er ude af kroppen, hvor lang tid efter blødte du? Det er 5 dag og bløder stadig.. havde du æl, lige efter du stoppede med at bløde fra SAen?

Anmeld

13. november 2012

Karla

Anonym skriver:

Åhh vi er nemlig også klar til at begynde igen, lige så snart aborten er ude af kroppen, hvor lang tid efter blødte du? Det er 5 dag og bløder stadig.. havde du æl, lige efter du stoppede med at bløde fra SAen?

Jeg blødte i 5 dage, og ikke ret meget. Blødte en del de første dage, men efter var det kun lidt.
Jeg tror jeg havde ægløsning med det samme, for testede positiv 25 dage senere. Det endte så desværre i en BIO.

Men så snart din krop er klar er det jo bare at gå igang. Medmindre du har fået andet at vide ved lægen

Anmeld

13. november 2012

Miss Kat

Vi gjorde intet mens jeg blødte, men gik i gang igen straks efter det var slut. Uden resultat, hvilket vi naturligvis heller ikke havde regnet med, men heldigvis kom min cyklus rimelig hurtigt tilbage, og efter det var der ret hurtigt bonus igen.

Held og lykke til jer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.