Ammebarn på 10 uger og mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Rosengreen

Hej Piger 

Karla er 10 uger gammel og fuldtids ammes. Jeg er begyndt at træne et par gange om ugen, og her malker jeg normalt en flaske ud til hende, just in case det skulle blive nødvendigt mens jeg er væk 

Men i dag, dagen efter hendes dåb (mor er trææt!), har jeg ikke lige nok mælk til at lave en flaske. Men vil meget gerne afsted til spinning i aften..

Kan jeg for en gangs skyld give hende en flaske med erstatning? og hvilken slags skal det være? Ej, er helt lost i mme-verdenen, men skal det hedde noget specielt? 

-Rosengreen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Hej Piger 

Karla er 10 uger gammel og fuldtids ammes. Jeg er begyndt at træne et par gange om ugen, og her malker jeg normalt en flaske ud til hende, just in case det skulle blive nødvendigt mens jeg er væk 

Men i dag, dagen efter hendes dåb (mor er trææt!), har jeg ikke lige nok mælk til at lave en flaske. Men vil meget gerne afsted til spinning i aften..

Kan jeg for en gangs skyld give hende en flaske med erstatning? og hvilken slags skal det være? Ej, er helt lost i mme-verdenen, men skal det hedde noget specielt? 

-Rosengreen

Uha søde nok ikke det svar du vil have, men vi har prøvet at give en flaske nan....ikke om hun ville have det. Spyttet simpelthen det ud. Hun får engang imellem flaske med min mælk, så det var ikke flasken der var problemet.

Har dog hørt at det mærke der hedder hipp, skulle minde mere om mm i smagen. Måske det var en ide?

Anmeld

12. november 2012

Rosengreen

nielsen80 skriver:

Uha søde nok ikke det svar du vil have, men vi har prøvet at give en flaske nan....ikke om hun ville have det. Spyttet simpelthen det ud. Hun får engang imellem flaske med min mælk, så det var ikke flasken der var problemet.

Har dog hørt at det mærke der hedder hipp, skulle minde mere om mm i smagen. Måske det var en ide?

Øv, nej ikke lige det svar jeg ville høre 

Der bliver sikkert ikke brug for hun skal have noget, er højest væk i 2 1/2 time og ammer hende lige inden jeg skal afsted. Det har endnu ikke været nødvendigt med flasken. Men min samvittighed har det lidt bedre med at tage afsted, når jeg ved der er andre muligheder for mad 

Men vil kigge efter hipp  

Har googlet lidt og kan se mme har tal, men hun skal vel bare have nummer 1? 

Anmeld

12. november 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Øv, nej ikke lige det svar jeg ville høre 

Der bliver sikkert ikke brug for hun skal have noget, er højest væk i 2 1/2 time og ammer hende lige inden jeg skal afsted. Det har endnu ikke været nødvendigt med flasken. Men min samvittighed har det lidt bedre med at tage afsted, når jeg ved der er andre muligheder for mad 

Men vil kigge efter hipp  

Har googlet lidt og kan se mme har tal, men hun skal vel bare have nummer 1? 

Ja det tror jeg, men mon ikke der er andre der kan svare på det med tal

Forstår godt dit dilemma, det er lige nøjagtigt derfor vi giver udmalket mælk en gang om ugen på flaske. Jeg kan nemlig heller ikke lide at efterlade hende ved faren uden han har en flaske. Så slapper jeg bare bedre af når jeg er afsted.

Et lille fif, jeg har en del udmalket mælk i fryseren, så hvis jeg en dag ikke kan pumpe nok ud, så tager vi bare af lageret i fryseren

Anmeld

12. november 2012

Rosengreen

nielsen80 skriver:

Ja det tror jeg, men mon ikke der er andre der kan svare på det med tal

Forstår godt dit dilemma, det er lige nøjagtigt derfor vi giver udmalket mælk en gang om ugen på flaske. Jeg kan nemlig heller ikke lide at efterlade hende ved faren uden han har en flaske. Så slapper jeg bare bedre af når jeg er afsted.

Et lille fif, jeg har en del udmalket mælk i fryseren, så hvis jeg en dag ikke kan pumpe nok ud, så tager vi bare af lageret i fryseren

Det blev Nan 1.. Så må vi se om hun vil have det, hvis det overhovedet bliver nødvendigt 

Smart at have noget i fryseren. Hvordan opbevares det, bare i en flaske?

Anmeld

12. november 2012

Tanjadamgaard

Det blev Nan 1.. Så må vi se om hun vil have det, hvis det overhovedet bliver nødvendigt 

Hej søde

En fra min mødregruppe fryser det ned i fryseposer også skriver hun  på posen hvor mange ml der er i

Det er også den måde jeg vil gøre det på, er bare ikke kommet i gang endnu  

Anmeld

12. november 2012

Rosengreen

Tanjadamgaard skriver:

Hej søde

En fra min mødregruppe fryser det ned i fryseposer også skriver hun  på posen hvor mange ml der er i

Det er helt sikkert også den måde jeg vil gøre det på, er bare ikke kommet i gang endnu  

Det lyder jo nemt 

Kunne være jeg skulle opbygge mig et lille lager  

Anmeld

12. november 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Vi købte sådan en avent elek. pumpe, i den var der sådan nogle plastikbæger vi bruger. Men plastikposer eller andet er jeg sikker på er fint.

Anmeld

13. november 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Hej Piger 

-Rosengreen

Hvordan gik det, ville hun tage den eller blev det slet ikke nødvendigt?

Lidt nysgerrig efter at høre om jeg er den eneste med en kræsen baby

Anmeld

13. november 2012

Rosengreen

nielsen80 skriver:

Hvordan gik det, ville hun tage den eller blev det slet ikke nødvendigt?

Lidt nysgerrig efter at høre om jeg er den eneste med en kræsen baby

Det blev slet ikke nødvendigt  Hun faldt i søvn da jeg tog afsted kl. 18 og vågnede først efter mad kl. 03  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.