Død mor - konflikter i familien...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg står i den frygtelig situation, at jeg har mistet min elskede mor efter 2 års sygdom. Hun var ikke min biologiske mor, men hun stod mig meget nært, og har været gift med min far i næsten 20 år.

Jeg har en biologisk lillesøster, og min bonusmor havde en en dreng fra et tidligere ægteskab. Der har ALDRIG været gjort forskel på min lillesøster, min bonuslillebror og jeg, aldrig. Min bonusmor var så god som dagen var lang, og delte altid sol og vind lige.

Da hun blev syg tog jeg plejeorlov, og passede hende stort set hver dag sammen med min far, de sidste måneder af hendes liv. Det var frygtelig hårdt, men også dejligt at være så tæt på hende.

Nu her bagefter er min far desværre begyndt at gøre forskel på os. Han havde inviteres min bonusmors familie til middag i søndags, i den forbindelse spurgte jeg om ikke jeg måtte have lov til at komme, da jeg rigtig gerne også ville tale med dem, men det ville han ikke have, min lillesøster spurgte også om hun måtte komme, det blev der også sagt nej til. Jeg har så efterfølgende fundet ud af at min lillebror deltog i middagen... Jeg kan ikke lade være med at føle et stik af jalousi, jeg ved godt at han var biologisk beslægtet med min bonusmor, men hvorfor den forskelsbehandling nu?

Der er ligeledes kommet nogle penge ind på min bonusmors konto fra en afdød slægtning, de penge vil min far forære min bonuslillebror, i og for sig forstår jeg godt argumentet for at gøre det, men på den anden side så VED jeg med 200% sikkerhed, at havde min bonusmor været levende, så var pengene blevet delt imellem alle os tre søskende.

Jeg kan ikke finde ud af mine følelser, jeg er frygtelig ked af det, men samtidig føler jeg også at jeg er dybt uretfærdig og opfører mig forkælet.

Jeg har talt med min far om mine følelser, og han har lovet at tænke over det fremover. Jeg er virkelig bange for at mine følelser komme til at splitte familien.

Er jeg dybt uretfærdig når jeg føler at jeg bliver valgt "fra"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

aarhusmor

Først nogle kram. jeg forstår godt det er en svær situation du står i. Men jeg tænker at der måske er noget med sær-arv. Og i den forbindelse ville det være mere urimeligt at invitere dig og din søster, end at lade være. Forstået på den måde at boet efterlader de andre penge, men ikke til jer.

Jeg tror du skal prøve at spørge din far direkte om det er derfor. Jeg tror ikke på at han pludselig skulle ønske følelsesmæssigt kun at se de andre

Anmeld

12. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Kan det ikke tænkes, at din far har brug for at vise din bonuslillebror, at han ikke glemmer ham nu, og at han af den grund næsten kommer til at gøre særligt meget for ham? Man kunne jo frygte, at det var ham, der røg ud på et sidespor nu, fordi hverken din far eller du og din søster er hans bio-familie - måske har din far mest fokus på at undgå det? 

Med jeres fælles baggrund - I lyder virkelig som en lykkelig, sammenbragt familie - så håber og tror jeg, at I ikke mister hinanden nu. Og det er så fint, at du har kunnet sige det til din far - han skal nok bare lige mindes om, at han ikke må glemme jer i sine bestræbelser på at være der for din "bror". 

Jeg ved, det er følsomt - min mors mand, som adopterede min bror og mig og selv havde to døtre fra et tidligere ægteskab, døde for to år siden, og det gav også anledning til bekymringer i forhold til min mor og hendes to "steddøtre", men efter nogen tid faldt tingene på plads igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.