Opstart på grød..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Blirnokaldrigfru

Min datter er nu snart 17 uger (3,5 mdr) og jeg overvejer at begynde stille og roligt op på grød. Hun virker som om hun ikke bliver helt ordentlig mæt af mælken mere, og hun spiser enorme portioner, selvom hun spiser ofte .. indtil videre idag, har hun drukket 690 ml - og hun når sandsynligvis 3-4 måltider mere idag, og vil sandsynligvis havne på omkring... 1300 ml på et døgn..

Har købt økologisk risgrød og et glas økologisk æble/sveske grød - i tilfælde af hun ikke kan li risgrøden alene, og også for at hjælpe maven igang.. Lyder det ikke som en okay plan? Hvordan har i andre gjort, og hvornår startede i op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

MorDk

Vi startede stille og roligt op efter 4 mdr. (Efter aft. med SP)

Jeg personligt kan ikke forstå hvis man starter op før. Babys tarmsystem er ikke så godt udviklet og der er en grund til at sundhedstyrelsen ikke anbefaler opstart af grød før 4 mdr. alderen.

Har du snakket med din SP?

Anmeld

12. november 2012

Holbæktrunten

Frk P. skriver:

Min datter er nu snart 17 uger (3,5 mdr) og jeg overvejer at begynde stille og roligt op på grød. Hun virker som om hun ikke bliver helt ordentlig mæt af mælken mere, og hun spiser enorme portioner, selvom hun spiser ofte .. indtil videre idag, har hun drukket 690 ml - og hun når sandsynligvis 3-4 måltider mere idag, og vil sandsynligvis havne på omkring... 1300 ml på et døgn..

Har købt økologisk risgrød og et glas økologisk æble/sveske grød - i tilfælde af hun ikke kan li risgrøden alene, og også for at hjælpe maven igang.. Lyder det ikke som en okay plan? Hvordan har i andre gjort, og hvornår startede i op?

Synes ikke umiddelbart at det lyder vildt voldsomt med 1300 ml på et døgn - men jeg skal ikke gøre mig klog.

Jeg begyndte på majsvælling da Mosegrisen var ca 3,5 mdr gammel, for han blev så frygtelig forstoppet af mme. Han fik også et par mundfulde frugtmos hist og pist, og kort tid efter var kartoffelmos et hit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.