? omkring barselsdagpenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Lauras mor

Jeg har 4 uger tilbage med fuld løn, derefter skal jeg på barselsdagpenge i de sidste uger
Men hvordan foregår det? Skal jeg kontakte nogen, eller kører det bare automatisk fra kommunen? Og hvordan bliver de udbetalt - for en måned af gangen eller for uger? og hvornår bliver de udbetalt?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska kontakte din a-kasse, dit arbejde sku gerne kontakte din komune. Det køre i nogle skæve uger, så det hedder feks ik  fra d 1/12 til 1/1 men mere i retning af d 1/12 til 21/12. Sådan er det i hvert fald for mig. Vh stine

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

Du ska kontakte din a-kasse, dit arbejde sku gerne kontakte din komune. Det køre i nogle skæve uger, så det hedder feks ik  fra d 1/12 til 1/1 men mere i retning af d 1/12 til 21/12. Sådan er det i hvert fald for mig. Vh stine

Min arbejdsgiver er kommunen Hvorfor skal jeg kontakte a-kassen? Får jeg ikke barselsdagpenge af kommunen?

Tak for dit svar

Anmeld

12. november 2012

StineW79

LouiseBP skriver:

Min arbejdsgiver er kommunen Hvorfor skal jeg kontakte a-kassen? Får jeg ikke barselsdagpenge af kommunen?

Tak for dit svar

Jo men er du med i en a-kasse får du også derfra! Vh stine

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

StineW79 skriver:

Jo men er du med i en a-kasse får du også derfra! Vh stine

Får jeg så to steder fra?

Jeg havde været inde ved a-kassen for at få hjælp til at skrive de der barsels/orlovs papirer, men de sagde intet om jeg skulle kontakte dem på noget tidspunkt?

Anmeld

12. november 2012

StineW79

LouiseBP skriver:

Får jeg så to steder fra?

Jeg havde været inde ved a-kassen for at få hjælp til at skrive de der barsels/orlovs papirer, men de sagde intet om jeg skulle kontakte dem på noget tidspunkt?

Jeg får i hvert fald både fra a-kassen og komunen. Jeg er så fuldtids forsikret ved min a-kasse, men tænker du ska undersøge det nærmer, hvordan det er med din! Vh stine

Anmeld

12. november 2012

Valle81

Hej.

Jeg har været på barsel 3 gange og alle gange er det kort helt automatisk. Din arbejdsgiver har indberettet for i den tid de giver dig fuld løn ansøger de om refusion fra kommunen i den periode.

Barselsdagpenge har intet med din akasse at gøre andet end at det er dem du skal søge feriepenge hos, når du skal have ferie når du igen starte på arbejde. Jeg er også fuldtidsforsikret men det er ligegyldigt i dette sammenhæng
Du skal være opmærksom på at dagpengeperioderne er forskudt fra hvordan man normalt får udbetalt løn. Den første måned man får sine dagpenge vil man typisk mangle for en uge eller to og når man starter igen har man dobbelt løn i en uge eller to

Christina

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

StineW79 skriver:

Jeg får i hvert fald både fra a-kassen og komunen. Jeg er så fuldtids forsikret ved min a-kasse, men tænker du ska undersøge det nærmer, hvordan det er med din! Vh stine

Jeg prøver at ringe og spørge dem det kan jo ikke skade

Mange tak

Anmeld

12. november 2012

Lauras mor

Valle81 skriver:

Hej.

Jeg har været på barsel 3 gange og alle gange er det kort helt automatisk. Din arbejdsgiver har indberettet for i den tid de giver dig fuld løn ansøger de om refusion fra kommunen i den periode.

Barselsdagpenge har intet med din akasse at gøre andet end at det er dem du skal søge feriepenge hos, når du skal have ferie når du igen starte på arbejde. Jeg er også fuldtidsforsikret men det er ligegyldigt i dette sammenhæng
Du skal være opmærksom på at dagpengeperioderne er forskudt fra hvordan man normalt får udbetalt løn. Den første måned man får sine dagpenge vil man typisk mangle for en uge eller to og når man starter igen har man dobbelt løn i en uge eller to

Christina

Okay, mange tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.