Arbejds-relateret rejse - når man har småbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Jeg var afsted i 4 dage, da vores søn var 15 måneder. Han var hjemme hos farmand og søster. Det gik bare så fint.

Jeg savnede ham/dem selvfølgelig helt vildt - men tillod mig også at nyde at være selv. Han lod sig ikke mærke med, at han savnede mig - han spurgte efter mig - men var ikke mere pylret/ked af det de dage.

Så jeg vil sige - GO FOR IT! Hvis dit barn er hjemme hos sin far - kan jeg overhovedet ikke se problemet. Du vil selvfølgelig SAVNE dit barn - men når først du er af sted, går tiden hurtigt.

Husk at NYD at være af sted. Stå op - tage bad og spise morgenmad i ro og mag. Og nyd de arbejdsmæssige oplevelser, du vil få de dage.

Kram herfra

Mange tak for dit input.

Jeg håber også jeg vil kunne nyde det lidt.... at savnet ikke bliver så stort så det afskygger alt andet. 

Men det er dejligt at høre, det sagtens kan gå uden problemer.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

klmf

Min svigerinde var afsted til Østen i 14 (!) dage og væk fra 3 børn, hvoraf den mindste var 2½. Det gik FINT og de har ikke taget skade. De havde faktisk allesammen godt af at savne hinanden lidt.

Dog vil jeg sige, at det der med at Skype ikke var så smart. Den mindste kunne ikke finde ud af at mor var så langt væk og ikke kom lige med det samme når hun nu kunne se hende på skærmen og blev faktisk rigtig ked af det. Så det ville jeg nok ikke gøre, selvom man nok selv rigtig gerne vil se dem

Rigtig god tur - det er jo kun 4 dage

Jeg planlægger selv en rejse til næste efterår på en uge, hvor jeg skal være væk fra en på 8 måneder (gisp) og en på næsten 4 (dobbelt gisp). Men det skal nok gå, når nu de har kompetente, gode fædre

Anmeld

12. november 2012

Skouboe

En del at mit job indebærer indimellem konferencer, kurser mv., og det er indimellem med overnatning. Min mand er selvstændig og rejser også indimellem og ingen af delene er noget større problem i forhold til ungerne (de er 2 og 3&frac12 - bortset fra at vi naturligvis savner dem, men vi snakker i telefon hver aften og hvis det er længere tid, snakker vi sammen over skype.

Ungerne reagerer ofte lidt når den der har været væk kommer hjem. De kan være lidt vrede og afvisende, og det skal de også have lov til, selvom det naturligvis er lidt hårdt at savne dem helt vildt, og så blive afvist når man kommer hjem, men det går heldigvis hurtigt over. Et par timer (og evt. en gave) og så er det gået over.

Jeg ville ikke tøve med at tage afsted, hvis det var mig

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres input.

Min mavefornemmelse er nu lidt bedre. Selvom jeg stadig ved det bliver hårdt at være væk. Håber så bare også at jeg kan nyde det.

Anmeld

12. november 2012

Isabella_mor

jeg var i århus sidste år i sommeren og var væk fra tidlig fredag til sent søndag. og så først min søn om mandagen da jeg så skulle op til ham og have ham som normalt. det var rigtig rart at være væk lidt, og han NØD at være sammen med far...

så tag du bare afsted med god samvittighed..  

du kommer jo hjem igen

Anmeld

12. november 2012

sarahb

Anonym skriver:

Af hensyn til mit job vælger jeg at være anonym - håber i vil komme med jeres input alligevel.

Sagen er den, at jeg er blevet spurgt om jeg vil tage på en arbejdsrelateret rejse. Der er selvfølgelig ingen tvang, men der er ikke så mange andre der kan "tage den" og det vil da også være en god mulighed for mig.

MEN det er fra og med en tirsdag til og med en fredag (altså 4 hele dage) OG jeg har et lille barn på 16 måneder. 

Jeg får helt ondt i maven ved tanken om at forlade mit barn i 4 hele dage. H*n vil dog være i DP som normalt - og ellers hos far (som er fuldt ud kompetent til dette)

Så nu er det jeg har brug for nogle "solstrålehistorier" - evt. fra nogen der har gjort noget lignende.
Fortæl mig, at det godt kan gå. Jeg VED jeg kommer til at savne som en gal - men  fortæl mig, at min lille trold godt kan klare det - at h*n ikke tager skade af, at mor smutter i 4 dage. 

Jeg vil gøre meget for mit job (og som sagt er det også en god mulighed for mig) men jeg vil IKKE gøre noget der kan ødelægge bare lidt af forholdet til mit barn. 

Hvad ville i gøre?? 

Nogen der har gjort noget lignende?

Hej

Jeg var væk i 4 dage i sommers da mit barn var 1,5 og det var slet ikke så hårdt som antaget. Vi arbejdede så meget, at der ikke var meget tid til at rette tankerne hjem og Farmand og drengene hyggede sig helt vildt.

Så go for it

Anmeld

12. november 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Af hensyn til mit job vælger jeg at være anonym - håber i vil komme med jeres input alligevel.

Sagen er den, at jeg er blevet spurgt om jeg vil tage på en arbejdsrelateret rejse. Der er selvfølgelig ingen tvang, men der er ikke så mange andre der kan "tage den" og det vil da også være en god mulighed for mig.

MEN det er fra og med en tirsdag til og med en fredag (altså 4 hele dage) OG jeg har et lille barn på 16 måneder. 

Jeg får helt ondt i maven ved tanken om at forlade mit barn i 4 hele dage. H*n vil dog være i DP som normalt - og ellers hos far (som er fuldt ud kompetent til dette)

Så nu er det jeg har brug for nogle "solstrålehistorier" - evt. fra nogen der har gjort noget lignende.
Fortæl mig, at det godt kan gå. Jeg VED jeg kommer til at savne som en gal - men  fortæl mig, at min lille trold godt kan klare det - at h*n ikke tager skade af, at mor smutter i 4 dage. 

Jeg vil gøre meget for mit job (og som sagt er det også en god mulighed for mig) men jeg vil IKKE gøre noget der kan ødelægge bare lidt af forholdet til mit barn. 

Hvad ville i gøre?? 

Nogen der har gjort noget lignende?

Jeg var væk fra min datter, da hun var ca. samme alder, i 4 dage. UGERNE op til tudede helt vildt, men da jeg så var afsted.... ærlig talt, så hyggede jeg mig.

Anmeld

12. november 2012

Sky

Afsted med dig! - ingen tvivl om det!

Jeg bliver nødt til at spørge dig - hvorfor tror du dit barn tager skade fordi du er væk nogle dage? - hvis jeg skal være helt ærlig så er dit savn til barnet sandsynligvis langt større end den anden vej

Jeg rejser imellem 100-130 dage om året i hele verden - det er mit job, og sådan har det været siden vores barn var 6 mdr!. Det har aldrig været et problem for nogen af os, tvært imod så har hun et helt fantastisk forhold til sin far og han er bare så super sikker på sig selv og stærk i sin far rolle og jeg elsker det.

Jeg savner dem ja! - men jeg elsker også at se at de ikke er afhængige af mig og at de bare nyder at være sammen og være far/datter. Vi Skyper så ofte vi kan - vores barn er vant til hun  fortæller mig hvad de laver og viser mig legetøj osv. Det har aldrig været et problem.

Hvis jeg har været væk 2-3 uger i træk kan der godt være 1 time eller 2 hvor det er far der skal skære kartoflerne og hælde mælk op etc, men ved du hvad! - det går nok Der går sjældent længe før hun sidder hos mig og alt er ved det gamle.

Hos os er mor og far lige gode - og mit barn kan sagtens klare sig uden mine arme omkring det hele tiden Jeg elsker mit job- jeg er stolt af min karriere og jeg er glad for at vise mit barn/børn at forældre er ligeværdige og lige gode - på hver sine måde

Held og lykke med din tur! - Nyd at være dig selv og fordyb dig i dit arbejde/dine kolleger for en tid - så kan du være 120% mor når du kommer hjem igen.

Knus herfra

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Sky skriver:

Afsted med dig! - ingen tvivl om det!

Jeg bliver nødt til at spørge dig - hvorfor tror du dit barn tager skade fordi du er væk nogle dage? - hvis jeg skal være helt ærlig så er dit savn til barnet sandsynligvis langt større end den anden vej

Jeg rejser imellem 100-130 dage om året i hele verden - det er mit job, og sådan har det været siden vores barn var 6 mdr!. Det har aldrig været et problem for nogen af os, tvært imod så har hun et helt fantastisk forhold til sin far og han er bare så super sikker på sig selv og stærk i sin far rolle og jeg elsker det.

Jeg savner dem ja! - men jeg elsker også at se at de ikke er afhængige af mig og at de bare nyder at være sammen og være far/datter. Vi Skyper så ofte vi kan - vores barn er vant til hun  fortæller mig hvad de laver og viser mig legetøj osv. Det har aldrig været et problem.

Hvis jeg har været væk 2-3 uger i træk kan der godt være 1 time eller 2 hvor det er far der skal skære kartoflerne og hælde mælk op etc, men ved du hvad! - det går nok Der går sjældent længe før hun sidder hos mig og alt er ved det gamle.

Hos os er mor og far lige gode - og mit barn kan sagtens klare sig uden mine arme omkring det hele tiden Jeg elsker mit job- jeg er stolt af min karriere og jeg er glad for at vise mit barn/børn at forældre er ligeværdige og lige gode - på hver sine måde

Held og lykke med din tur! - Nyd at være dig selv og fordyb dig i dit arbejde/dine kolleger for en tid - så kan du være 120% mor når du kommer hjem igen.

Knus herfra

Mange tak for dit lille "spark"

Nej, jeg ved da også godt mit barn ikke tager skade - det var nok et lidt forkert ordvalg. 
Jeg har ingen skrupler ved at det er far der tager tjansen  - han er fuldt ud lige så god som jeg... og vores barn er lige så tryg hos ham som hos mig.

Så ja, i bund og grund er der nok bare tale om, at jeg ved JEG kommer til at savne HELT vildt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.