Anonym skriver:
Jeg har enormt ondt i det ene bryst , kan det være bryst betændelse ? Jeg har prøvede og pumpe ud idag for at få taget noget af trykket men det hjælper ikke .
Det spænder helt vildt når jeg trykkes på brystet , jeg har fråset lidt idag og føler mig er ved siden af mig selv som om jeg skal være syg ..
Jeg har ondt øverst i brystet ..
Det kan godt lyde som en brystbetændelse ja.
Er du evt. rød i området, hvor du er øm?
Man kan godt få feber og influenzaagtige symptomer ved brystbetændelse...det har jeg selv prøvet at have.
Måden er, at du 3 gange dagligt stiller dig ind under bruseren og holder den varme bruser mod området og langsomt varmer det op..derefter masserer du i cirklende bevægelser med fast (men ikke hård) hånd i området hvor du er øm. De cirklende bevægelser lader du langsomt glide nedad mod brystvorten og efterhånden prøver du så om du kan malke ud under bruseren.
Efter massagen og opvarmningen, pakker du brysterne ind i et varmt stykke stof, det kan være et uldent halstørklæde eller lignende, og sørger for at holde området godt varmt.
Hvis du får mere end 38 i feber, skal du kontakte lægen, for det kan være nødvendigt med en gang antibiotika.
Sørg for at barnet får suttet dit bryst helt tomt ved hver amning, i den side hvor du har ondt, og ellers må du ud under bruseren og tømme helt ud.

Kærligst
Sussie
Anmeld