Hjælp til formulering af 'ordsprog'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Jeg skal ha tatoveret ' The best memories come from bad ideas' Men jeg overvejer at enten lave det på dansk, eller formuleret på en anden måde.. -Men hvordan? Jeg er ik så stærk i det engelske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Pikku Myy

Tilmeldt skriver:

Jeg skal ha tatoveret ' The best memories come from bad ideas' Men jeg overvejer at enten lave det på dansk, eller formuleret på en anden måde.. -Men hvordan? Jeg er ik så stærk i det engelske..

Hvad vil du gerne sige med citatet?

Direkte oversat bliver det noget ala: De bedste oplevelser/erindringer udspringer af/stammer fra dårlige/de værste idéer, men du kan jo vælge at omformulere: Fra de værste idéer kan de bedste erindringer opstå - men så bliver det mindre definitivt ...

Anmeld

12. november 2012

Pikku Myy skriver:

Hvad vil du gerne sige med citatet?

Direkte oversat bliver det noget ala: De bedste oplevelser/erindringer udspringer af/stammer fra dårlige/de værste idéer, men du kan jo vælge at omformulere: Fra de værste idéer kan de bedste erindringer opstå - men så bliver det mindre definitivt ...

Jeg skla ha lavet det samme med min barndoms veninde, og det skal symboliserer alle de skøre ting vi har lavet sammen igennem tiden.. Altså, det skal læses med humor-brillerne på!

Anmeld

12. november 2012

Pikku Myy

Tilmeldt skriver:

Jeg skla ha lavet det samme med min barndoms veninde, og det skal symboliserer alle de skøre ting vi har lavet sammen igennem tiden.. Altså, det skal læses med humor-brillerne på!

Jeg synes lidt det bliver så absolut på dansk. At man næsten får sagt at de erindringer der ikke kommer fra en dårlig idé, ikke er lige så gode. På engelsk får jeg ikke rigtig den samme følelse. Giver det mening?

Hvis du har det på samme måde, kunne du fx bringe et "vores" ind i sætningen.

Du kommenterer ikke rigtig på mine forslag, så jeg har lidt svært ved at vide hvor du gerne vil hen ...

Fra de værste idéer har vi oplevet/opnået mest

Fra de værste idéer kan de bedste erindringer opstå

Fra de værste idéer er vores bedste oplevelser opstået

Selv den værste idé kan blive et godt minde

Selv vores værste idéer er blevet gode minder

De dårligste idéer, de bedste minder

-Du kan jo mixe de forskellige ord, og skabe en sætning der passer dig/jer ...

Anmeld

12. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Selv fra dårlige ider, ka gode minder opstå. Vh stine

Anmeld

13. november 2012

Pikku Myy skriver:

Jeg synes lidt det bliver så absolut på dansk. At man næsten får sagt at de erindringer der ikke kommer fra en dårlig idé, ikke er lige så gode. På engelsk får jeg ikke rigtig den samme følelse. Giver det mening?

Hvis du har det på samme måde, kunne du fx bringe et "vores" ind i sætningen.

Du kommenterer ikke rigtig på mine forslag, så jeg har lidt svært ved at vide hvor du gerne vil hen ...

Fra de værste idéer har vi oplevet/opnået mest

Fra de værste idéer kan de bedste erindringer opstå

Fra de værste idéer er vores bedste oplevelser opstået

Selv vores værste idéer er blevet gode minder

De dårligste idéer, de bedste minder

-Du kan jo mixe de forskellige ord, og skabe en sætning der passer dig/jer ...

Ja, det er nemlig rigtigt.. Synes også det lød lidt 'skarpt' direkte oversat, fx som du skriver ala at 'det kun er en dum idé, der kan blive et sjovt minde'.

Men tilgengæld synes jeg dem her er rigtigt gode.

Selv vores værste idéer er blevet gode minder.

Måske jeg ville lave det om til 'Selv den skøreste idé'  eller et andet ord.. Det behøver ik være så 'poetisk' igen.

Anmeld

13. november 2012

StineW79 skriver:

Selv fra dårlige ider, ka gode minder opstå. Vh stine

Virkeligt godt bud!!   Tak!

Anmeld

13. november 2012

Pikku Myy

Tilmeldt skriver:

Ja, det er nemlig rigtigt.. Synes også det lød lidt 'skarpt' direkte oversat, fx som du skriver ala at 'det kun er en dum idé, der kan blive et sjovt minde'.

Men tilgengæld synes jeg dem her er rigtigt gode.

Selv vores værste idéer er blevet gode minder.

Måske jeg ville lave det om til 'Selv den skøreste idé'  eller et andet ord.. Det behøver ik være så 'poetisk' igen.

Jeg håber I finder lige det rigtige til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.