Karrier og børn - pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Jer der har et krævende job og hvor jeres mand også har, hvordan får i det til at hænge sammen med aflevering og hentning af børn?

Hvor længe er de i institution?

Jeg skal til jobsamtale og er i syv sind i fht. om vi kan få det til at hænge sammen, da min mand har et krævende job også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Camilla30

Anonym skriver:

Jer der har et krævende job og hvor jeres mand også har, hvordan får i det til at hænge sammen med aflevering og hentning af børn?

Jeg skal til jobsamtale og er i syv sind i fht. om vi kan få det til at hænge sammen, da min mand har et krævende job også

Hej Vi står lidt i samme situation, jeg er på barsel nu og jeg forudser, at vi også får en udfordring, når jeg engang skal vende tilbage på job. Hos os er vi af den holdning, at vi begge skal have lov til at have en karriere og til at bruge de lange uddannelser som vi har. Vi kan begge mærke, at et godt job er af stor betydning for hvordan vi trives generelt og med hinanden. Vi har begge mærkelige arbejdstider, mange arbejdstimer og meget rejseaktivitet ifm. jobbet. Derudover giver vores jobs også en stor grad af frihed, flexfri og mulighed for selv at disponere og planlægge vores tid, hvis vi udnytter de fordele til fulde, tror jeg godt det kan lade sig gøre at få livet til at hænge sammen. Vi skal naturligvis have en eller to faste barnepiger, som vi kan stole og trække på og vi får også brug for hjælp fra vores netværk, bedsteforældre osv. Til gengæld har vi mulighed for at holde fri på dage, hvor andre ikke har, en af os kan altid arbejde hjemme, når barnet bliver sygt og vi kan spare frihed/flex op og holde lange ferier sammen eller spontant tage en fridag, hvis vi har brug for det. Mange ville nok prioritere anderledes end vi har valgt at gøre og dog er det vigtigste for os også at vores barn - og vores familie - trives godt, så hvis konstellationen ikke fungerer i praksis må vi revurdere og én af os må finde et andet job - det tror og håber jeg dog ikke bliver nødvendigt Pøj pøj med jobsamtalen! I skal nok få det hele til at fungere fint, hvis du får det.

Hilsner fra Camilla

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Camilla30 skriver:

Hej Vi står lidt i samme situation, jeg er på barsel nu og jeg forudser, at vi også får en udfordring, når jeg engang skal vende tilbage på job. Hos os er vi af den holdning, at vi begge skal have lov til at have en karriere og til at bruge de lange uddannelser som vi har. Vi kan begge mærke, at et godt job er af stor betydning for hvordan vi trives generelt og med hinanden. Vi har begge mærkelige arbejdstider, mange arbejdstimer og meget rejseaktivitet ifm. jobbet. Derudover giver vores jobs også en stor grad af frihed, flexfri og mulighed for selv at disponere og planlægge vores tid, hvis vi udnytter de fordele til fulde, tror jeg godt det kan lade sig gøre at få livet til at hænge sammen. Vi skal naturligvis have en eller to faste barnepiger, som vi kan stole og trække på og vi får også brug for hjælp fra vores netværk, bedsteforældre osv. Til gengæld har vi mulighed for at holde fri på dage, hvor andre ikke har, en af os kan altid arbejde hjemme, når barnet bliver sygt og vi kan spare frihed/flex op og holde lange ferier sammen eller spontant tage en fridag, hvis vi har brug for det. Mange ville nok prioritere anderledes end vi har valgt at gøre og dog er det vigtigste for os også at vores barn - og vores familie - trives godt, så hvis konstellationen ikke fungerer i praksis må vi revurdere og én af os må finde et andet job - det tror og håber jeg dog ikke bliver nødvendigt Pøj pøj med jobsamtalen! I skal nok få det hele til at fungere fint, hvis du får det.

Hilsner fra Camilla

Tusind tak. Det lyder meget som os og vores overvejelser.
Hvornår skal I hente og bringe tror du?
Vi får formentlig langt på job begge to. Heldigvis har vi familien tæt på, men de kan jo ikke ordne alt for en......

Anmeld

12. november 2012

Ciss

Min mand har forholdsvis almindelige arbejdsdage med enkelte lange dage imellem. Jeg har mange lange dage i projektperioder, weekendarbejde, eftermiddag- og aftenarbejde osv.

Det giver en del udfordringer i hverdagen. Stort set får vi det til at gå op, men vi er nødt til at lade bedsteforældrene hente børnene enkelte dage, og nogen dage henter en af os, hvorefter nogen andre passer børnene mens jeg må tilbage på arbejde.

Vi kæmper en kamp for at undgå at børnene får 8,5-timers dage i institutionen, for det er bare alt for meget for dem. Det mærker vi tydeligt. Nogen gange er det ikke til at undgå, men det er ikke altid, man kan vælge. Min mand har ikke fast arbejde og må tage det, han kan få, og jeg har som sagt i høj grad projektbaseret arbejde - og uden mulighed for hjemmekontor el lign - så i nogen perioder er det vanskeligt forenligt med et "normalt" familieliv. Til gengæld har jeg så også perioder, hvor jeg kan have korte dage og til en vis grad bestemme min egen arbejdstid, og det udnytter jeg selvfølgelig også.

Man får ikke alt. Ikke både god tid med familien og lange krævende arbejdsdage på samme tid. Det, som er vigtigt, er at finde en balance i det hele, så man både selv kan fungere og få familielivet til at fungere og gøre det rigtige og bedste for børnene.

Anmeld

12. november 2012

Camilla30

Anonym skriver:

Tusind tak. Det lyder meget som os og vores overvejelser.
Hvornår skal I hente og bringe tror du?
Vi får formentlig langt på job begge to. Heldigvis har vi familien tæt på, men de kan jo ikke ordne alt for en......

Jeg er normalt hjemmefra fra kl. 7.00 til kl. 17.00 og min kæreste 9.30-17.30. Jeg starter op på 32 timer om ugen det første år jeg er tilbage, så der kan vi de fleste dage afevere kl. 9-9.30 og hente kl. 15-15.30, når jeg ryger tilbage på fuld tid tror jeg, det bliver nødvendigt med nogle længere dage i institution, men så må jeg forsøge at få flere hjemmearbejdsdage eller vi må hver især tage nogle lange arbejdsdage på tidspunkter, hvor den anden har mulighed for at hente i ordentlig tid. Min ambition er at barnet ikke får længere dage i pasning end 7-7.5 timer og jeg vil have det til at fungere uden at jeg får et decideret 'institutionsbarn'. Jeg har det ligesom dig med hensyn til den hjælp man kan få af bedsteforældre, nok kan man bruge bedsteforældrene til at hente og passe, men alt i alt skal vi kunne få det til at fungere selv - så kan man bedre tillade sig at trække på bedsteforældre i wekender og sådan  

Anmeld

12. november 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Det er heller ikke let

Vi skal SENEST hente 16.45, men den dag vi begge er TIDLIGST hjemme er 18.15, så det er jo ikke skide smart....

Jeg har brugt min barsel halvt siden Ella var 4 mdr, hvilket jo forlænger den en del, og derfor bruger jeg den til at kunne gå så jeg kan hente( kan lade sig gøre fordi jeg er selvstændig)

Men når min barsel slutter bliver vi nød til at finde en pige der kan hjælpe med at hente, da vores familier jo også arbejder.

Hun vil så være i vuggestue fra 8.30- ca 16.30 synes det er mange timer, men det er sådan det er når det er butiks åbningstider. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.