Pause, Time-Out eller hvad I vil kalde det... (herhjemme hedder det Pause)
Det går faktisk rigtig godt med at praktiserer "Pause-metoden" herhjemme!
I lørdags havde vi gæster... og trods det benyttede jeg mig af metoden (der skal ikke være foreskel)
Bassen slog og rev sin fætter fordi han legede med nogle af hans biler. Jeg stoppede det og satte mig på hug og forklarede at Her i huset slår man ikke. De måtte deles med bilerne osv. Bassen slog ud efter fætteren igen...(forståeligt nok, for det er jo HANS biler og det er svært når man kun er 2 år... Jeg tog Bassen og sagde: "Nu får du en pause. Her i huset slår man ikke" Satte ham på sin stol i stuen... "Du sidder her fordi du slår" 30 sekunder efter gik jeg hen til ham og sagde: "Nu er Victors pause slut. Du sad her fordi du slog. Her i huset slår man ikke" Og så fik han en krammer og gik ind og legede videre... stille og roligt.
Vi har brugt det et stykke tid nu og det har virkelig hjulpet.
Her for leden slog han mig i ryggen fordi han ikke måtte få mere tandpasta på tandbørsten. Jeg vendte mig roligt om og skulle til at sige til ham at man ikke må slå. Han drejede om på hælen og løb ind og satte sig på stolen. Jeg gik efter ham og fortalte ham at han ikke havde pause, men at man ikke må slå. Han krammede mig og aede mig på kinden.
For os virker det altså. Og det lader til at han forstår "konceptet" Selvom mange vil mene han ikke gør... (Men det er nu vores overbevisning)
Ville bare lige dele det med jer som skulle være interesseret. Til jer som ikke går ind for Pause-metoden... bare spring over... I behøver ikke kommenterer.
God dag til jer allesammen ♥
Anmeld