Pause (Update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. november 2012

MorDk

Pause, Time-Out eller hvad I vil kalde det... (herhjemme hedder det Pause)

Det går faktisk rigtig godt med at praktiserer "Pause-metoden" herhjemme!

I lørdags havde vi gæster... og trods det benyttede jeg mig af metoden (der skal ikke være foreskel)

Bassen slog og rev sin fætter fordi han legede med nogle af hans biler. Jeg stoppede det og satte mig på hug og forklarede at Her i huset slår man ikke. De måtte deles med bilerne osv. Bassen slog ud efter fætteren igen...(forståeligt nok, for det er jo HANS biler og det er svært når man kun er 2 år... Jeg tog Bassen og sagde: "Nu får du en pause. Her i huset slår man ikke" Satte ham på sin stol i stuen... "Du sidder her fordi du slår" 30 sekunder efter gik jeg hen til ham og sagde: "Nu er Victors pause slut. Du sad her fordi du slog. Her i huset slår man ikke" Og så fik han en krammer og gik ind og legede videre... stille og roligt.

Vi har brugt det et stykke tid nu og det har virkelig hjulpet.

Her for leden slog han mig i ryggen fordi han ikke måtte få mere tandpasta på tandbørsten. Jeg vendte mig roligt om og skulle til at sige til ham at man ikke må slå. Han drejede om på hælen og løb ind og satte sig på stolen. Jeg gik efter ham og fortalte ham at han ikke havde pause, men at man ikke må slå. Han krammede mig og aede mig på kinden.

For os virker det altså. Og det lader til at han forstår "konceptet" Selvom mange vil mene han ikke gør... (Men det er nu vores overbevisning)

Ville bare lige dele det med jer som skulle være interesseret. Til jer som ikke går ind for Pause-metoden... bare spring over... I behøver ikke kommenterer.

God dag til jer allesammen ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Moma

MorDk skriver:

I lørdags havde vi gæster... og trods det benyttede jeg mig af metoden (der skal ikke være foreskel)

Bassen slog og rev sin fætter fordi han legede med nogle af hans biler. Jeg stoppede det og satte mig på hug og forklarede at Her i huset slår man ikke. De måtte deles med bilerne osv. Bassen slog ud efter fætteren igen...(forståeligt nok, for det er jo HANS biler og det er svært når man kun er 2 år... Jeg tog Bassen og sagde: "Nu får du en pause. Her i huset slår man ikke" Satte ham på sin stol i stuen... "Du sidder her fordi du slår" 30 sekunder efter gik jeg hen til ham og sagde: "Nu er Victors pause slut. Du sad her fordi du slog. Her i huset slår man ikke" Og så fik han en krammer og gik ind og legede videre... stille og roligt.

Her for leden slog han mig i ryggen fordi han ikke måtte få mere tandpasta på tandbørsten. Jeg vendte mig roligt om og skulle til at sige til ham at man ikke må slå. Han drejede om på hælen og løb ind og satte sig på stolen. Jeg gik efter ham og fortalte ham at han ikke havde pause, men at man ikke må slå. Han krammede mig og aede mig på kinden.

For os virker det altså. Og det lader til at han forstår "konceptet" Selvom mange vil mene han ikke gør... (Men det er nu vores overbevisning)

Ville bare lige dele det med jer som skulle være interesseret. Til jer som ikke går ind for Pause-metoden... bare spring over... I behøver ikke kommenterer.

Jeg synes, I gør det rigtigt fint. Det foregår stille og roligt, og sønnike forstår, hvad det går ud på. 

Og ikke mindst - det HJÆLPER - og han falder ned og forstår, at man ikke må slå el.lign.

Igen

Anmeld

12. november 2012

modesty

Tak for input. Min søn er kun et år, men jeg synes at det er relevant at overveje de forskellige muligheder allerede nu, så vi er forberedt når det bliver aktuelt om et år eller to.

En vigtig detalje for mig er at man ikke bliver sendt "væk" til en gang eller et afsides værelse, men at barnet hele tiden kan se forældrene.

Anmeld

12. november 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Dejligt at det virker... Og de er altså meget hurtig til at forstå tingene til trods for deres unge alder..

Skønt at i har fundet en metode der virker, og forhåbenlig kan komme hans slåen til livs

Herhjemme virker den stadig, og bruger den mindre og mindre, da det efterhånden er nok bare at advare med det

Anmeld

12. november 2012

NinaNymannMadsen

skønt det virker.
vi kæmper for at vores datter på 3 forstår det.
hun kommer også i time-out som vi kalder det hvis hun gør noget hun ved hun ikke må, så som at slå os eller sin lillesøster, eller hvis hun spøtter efter os.

vi prøver at forklare hende stille og roligt at det vil vi ikke havde at hun gør. og nogen dage virker det og andre gør det ikke.

Anmeld

12. november 2012

MorDk

NinaNymannMadsen skriver:

skønt det virker.
vi kæmper for at vores datter på 3 forstår det.
hun kommer også i time-out som vi kalder det hvis hun gør noget hun ved hun ikke må, så som at slå os eller sin lillesøster, eller hvis hun spøtter efter os.

vi prøver at forklare hende stille og roligt at det vil vi ikke havde at hun gør. og nogen dage virker det og andre gør det ikke.

Jeg vil lige sige at nogle dage er det svært for ham at blive siddende på stolen... men har fundet ud af at dette sker hvis vi ikke har være konsekvente nok i vores udmelding. Så bliver han forvirret. Men generelt går det faktisk efter planen... og det lader til at virke *S* Så vi fortsætter!

Anmeld

12. november 2012

bøllen

Dejligt I har glæde af metoden , vi har selv brugt den da vores var den alder. Snakkede med kollega ( pædagog ) som selv brugte det og hun mente sagtens det kan bruges fra den alder.

her har vores et ret så heftigt temperment og brugt i forbindelse med det. Altså når han ikke fik det han ville og bare SKREG . 

Her har det hjulpet og bruger det sjældent

Anmeld

12. november 2012

MorDk

bøllen skriver:

Dejligt I har glæde af metoden , vi har selv brugt den da vores var den alder. Snakkede med kollega ( pædagog ) som selv brugte det og hun mente sagtens det kan bruges fra den alder.

her har vores et ret så heftigt temperment og brugt i forbindelse med det. Altså når han ikke fik det han ville og bare SKREG . 

Her har det hjulpet og bruger det sjældent

Det lyder godt! Vi er tilhængere af ikke at misbruge metoden... så det er kun i "nødstilfælde" hvis du forstår... men vi bruger den som et redskab og det virker her hos os og det er rigtig rart *S* Der er kommet mere ro på...

Anmeld

12. november 2012

bøllen

MorDk skriver:

Det lyder godt! Vi er tilhængere af ikke at misbruge metoden... så det er kun i "nødstilfælde" hvis du forstår... men vi bruger den som et redskab og det virker her hos os og det er rigtig rart *S* Der er kommet mere ro på...

Vi brugte den også kun i nødstilfælde , og faktisk kun en kortere periode. Men ind imellem stadigvæk når Herren virkelig ikke vil høre. 

nogle gange er det bare nødvendigt og tror sagtens de forstår trods de ikke er ældre. Det er ihvertilfald vores erfaring.

Anmeld

12. november 2012

MorDk

bøllen skriver:

Vi brugte den også kun i nødstilfælde , og faktisk kun en kortere periode. Men ind imellem stadigvæk når Herren virkelig ikke vil høre. 

nogle gange er det bare nødvendigt og tror sagtens de forstår trods de ikke er ældre. Det er ihvertilfald vores erfaring.

Nogle gange siger vi bare... Hvis ikke du... så må du have en Pause... og det er nogle gange nok! Så det er jo meget rart (for alle parter)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.