Voldsom diarré

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. november 2012

morpåthurø

Hej Allesammen.

Min dreng på 13 måneder har igennem meget lang tid hostet og endelig i fredags ville vores læge høre på os og har givet ham forebyggende astma medicin. Så nu håber jeg det virker. Han får det 2 gange om dagen og fik det første gang fredag aften.

Så kommet problemet: Allerede fredag nat var han meget urolig som viste sig at han havde bleen fyldt og det gentog sig mange gange i løbet af natten. Det er meget tyndt og ildelugtende (ja jeg beklager detaljerne) og det "æder" hans hud så han på pung og bagi.

Han har siden haft mange gange diarré siden. Han er ikke påvirket og spiser og drikker fint. Derfor er jeg ikke bekymret for ham.

MEN er der andre som har erfaring med at astmamedicin kan give meget diarré?  og har I erfaring med at det går over eller skal der ændres medicin?

Det skal lige siges at det er på en aerospacer han får medicin.

HJÆLP.

Hilsen en desperat mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Frøken J.

LOUISEHOBRO skriver:

Hej Allesammen.

Min dreng på 13 måneder har igennem meget lang tid hostet og endelig i fredags ville vores læge høre på os og har givet ham forebyggende astma medicin. Så nu håber jeg det virker. Han får det 2 gange om dagen og fik det første gang fredag aften.

Så kommet problemet: Allerede fredag nat var han meget urolig som viste sig at han havde bleen fyldt og det gentog sig mange gange i løbet af natten. Det er meget tyndt og ildelugtende (ja jeg beklager detaljerne) og det "æder" hans hud så han på pung og bagi.

Han har siden haft mange gange diarré siden. Han er ikke påvirket og spiser og drikker fint. Derfor er jeg ikke bekymret for ham.

MEN er der andre som har erfaring med at astmamedicin kan give meget diarré?  og har I erfaring med at det går over eller skal der ændres medicin?

HJÆLP.

Hilsen en desperat mor

Tror du ikke nærmere han har omgangssyge? Der er total epedimi i hele landet lige nu, og der er SÅ mange syge

Anmeld

12. november 2012

bøllen

LOUISEHOBRO skriver:

Hej Allesammen.

HJÆLP.

Hilsen en desperat mor

Skal ikke kunne sige det er det , men her går astma medicinen i maven. Tynd mave uden at være påvirket ellers.

Anmeld

12. november 2012

morpåthurø

Frøken J. skriver:

Tror du ikke nærmere han har omgangssyge? Der er total epedimi i hele landet lige nu, og der er SÅ mange syge

Det tror jeg også det kan være. Synes jo bare det er et sammentræf, men kun tiden kan jo vise det.

Anmeld

12. november 2012

morpåthurø

bøllen skriver:

Skal ikke kunne sige det er det , men her går astma medicinen i maven. Tynd mave uden at være påvirket ellers.

okay tak, Jeg talte med en læge kl .8 og hun havde aldrig hørt det før, meb kunne jo heller ik udelukke det.

Men er glad for at høre at der andre end os. Men fortsætter det så længe der gives astma medicin eller "vænner" kroppen sig til det med tiden?

Jeg tænker det kan blive en lang vinter når min dreng skal have astma medicin dagligt

Og hvad gør I med institution? Det kan jo være svært at vide om det smitter eller ej, når man ikke er sikker på hvorfor han har diarré?

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

LOUISEHOBRO skriver:

okay tak, Jeg talte med en læge kl .8 og hun havde aldrig hørt det før, meb kunne jo heller ik udelukke det.

Men er glad for at høre at der andre end os. Men fortsætter det så længe der gives astma medicin eller "vænner" kroppen sig til det med tiden?

Jeg tænker det kan blive en lang vinter når min dreng skal have astma medicin dagligt

Og hvad gør I med institution? Det kan jo være svært at vide om det smitter eller ej, når man ikke er sikker på hvorfor han har diarré?

Er det forebyggende medicin (orange/brun) eller den blå han får?

Vores dreng har fået astma medicin siden han var 9 mdr og han er 4 år idag og aldrig oplevet at han har fået tynd mave... Han for 2 pust morgen og aften af den forebyggende året rundt. Dog kan vi nogle af de varme mdr sætte ham ned til 1 pust morgen og aften.

Den blå kan godt give dem 'et energi boost' og den forebyggende skal som regl have 14 dage før den rigtig virker...

Anmeld

12. november 2012

bøllen

LOUISEHOBRO skriver:

Skal som sagt ikke kunne sige at det er det, slet ikke.

men da vores dreng var omkring 1 år, ( ab opdaget da han var 8-9 mdr) og fik max dosis af begge 2 havde han konstant tynd mave. Vi blev ofte ringet hjem far dagplejemor, men han fejlede intet udover det.

nu får han kun maske ved sygdom, håber vi ikke bruge maske hver dag som vi plejer i vinter halvåret.

han kan stadigvæk døje med tynd mave og havde det sidst han fik maske. Men om det er det ved jeg som sagt ikke

Anmeld

12. november 2012

morpåthurø

Mor til Frederic og Freya skriver:

Er det forebyggende medicin (orange/brun) eller den blå han får?

Vores dreng har fået astma medicin siden han var 9 mdr og han er 4 år idag og aldrig oplevet at han har fået tynd mave... Han for 2 pust morgen og aften af den forebyggende året rundt. Dog kan vi nogle af de varme mdr sætte ham ned til 1 pust morgen og aften.

Den blå kan godt give dem 'et energi boost' og den forebyggende skal som regl have 14 dage før den rigtig virker...

Han er lige begyndt at få den orange- flixo.. et eller andet. Han har tidligere fået den blå, og dér oplevede vi aldrig problemet med diarré, men det forstætter. nu på 3. dag.

Anmeld

12. november 2012

Mor til Frederic og Freya

LOUISEHOBRO skriver:

Han er lige begyndt at få den orange- flixo.. et eller andet. Han har tidligere fået den blå, og dér oplevede vi aldrig problemet med diarré, men det forstætter. nu på 3. dag.

Har aldrig oplevet det med flexotide... Heller ikke da han skifted fra den brune og over til flexotide..

Så mon ikke det er en rigtig ond gang mave virus der har fanget ham oveni?

Anmeld

12. november 2012

morpåthurø

Mor til Frederic og Freya skriver:

Har aldrig oplevet det med flexotide... Heller ikke da han skifted fra den brune og over til flexotide..

Så mon ikke det er en rigtig ond gang mave virus der har fanget ham oveni?

Ja det er ikke til at sige. Det er i hvert fald ikke ovre endnu

Jeg håber det er ovre i løbet af i morgen da vi gerne skal have en hverdag igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.