Arvelighed ved modermærkekræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.. 

Min far fik for 2,5 år siden konstateret modermærkekræft, og i sidste uge, fik min farmor det konstateret. Hvor stor chance ville der så være for, at mig eller en af mine søskende fik det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Mortiltodrenge

Sandsynligheden er større, når sygdommen allerede er i familien, men der er jo en massse faktorer der spiller ind. Min farmor døde af modermærkekræft og jeg går til årlig kontrol på Bispebjerg Hospital netop pga. større sandsynlighed for at få den kræftform. Men sørg for at holde øje med dine modermærker, så det opdages i tide. Det er jo desværre en ret lumsk sygdom.

kram

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Mortiltodrenge skriver:

Modermærkekræft er arvelig. Min farmor døde af modermærkekræft og jeg går til årlig kontrol på Bispebjerg Hospital netop pga. større sandsynlighed for at få den kræftform. Men sørg for at holde øje med dine modermærker, så det opdages i tide. Det er jo desværre en ret lumsk sygdom.

kram

Det er jeg ked af at høre.  

Er der andre i din familie, som har haft det? 

Jeg skal heldigvis til læge i morgen, da jeg lidt frygter for nogen af dem jeg har. De buler ret meget, og er lidt sorte i det.  Og så har jeg et der er helt rødt og som er ved at ændre form.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.