Jeg får ikke meget søvn om natten for tiden, og håber nogle kan hjælpe med et godt råd eller to.
Min pige er snart 11 uger. Hun sover rigtig meget om dagen. Fra kl. 08 - 18 sover hun ca. 2 x 4 timer og er vågen 2 x 1 time. Om aftenen får hun sig et par powernaps, men næsten aldrig i hendes egen seng men på armen af os. Først ca. kl. 10 vil hun falde i søvn i hende egen seng - efter at hun er spist af. Jeg er fulod-ammende. Og nu begynder natteroderiet så... Og selvom det ikke virker til at genere min datter voldsomt meget (hun er stadig glad om dagen). så holder det mor her vågen.
Hun vågner gerne ca. hver anden time. Og hvis hun ikke decideret vågner så ligger hun og mosler rundt. Og det er ikke bare sådan smålyde, som når de er i REM søvn, men hun bevæger kraftigt hovedet frem og tilbage og siger mange lyde og det kan nemt vare 1-2 timer. Jeg prøver at nøjes med at give hende mad ca. hver 4 timer, men nogle gange kan jeg simpelthen ikke klare det mosleriet, og så får hun alligevel mad bare for at hun falder til ro. Jeg er faktisk ikke helt klar over hvor sulten hun er, for hun græder ikke. Og normalt kan intet få hende til at falde til ro hvis hun er sulten.
Nå, men jeg tænkte så om en falske midt om natten måske kunne få hende til at falde lidt mere til ro. Måske den mætter lidt mere og vi er sikre på at hun får nok. Og så sikrer det måske også at mor her ikke falder i søvn midt i det hele, så min datter rent faktisk bliver lagt tilbage i sin egen seng med det samme så jeg kan få lidt bedre søvn.
Jeg søger lidt gode råd til hvordan vi kan få en mere sammenhængende nat. Håber nogen kan hjælpe.
Anmeld