5 mdr baby vægt+højde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

FruHolm <3

laubali skriver:

Wouw 10,6kg. God startvægt også  Spændende om vores dreng fortsætter i samme stil. Det kan dog hurtigt vende når de begynder at kravla/gå.

Ja han er min basse heh

det sagde de også til mig, men efter han begyndte at kravle og gå kom det i ryk i stedet , 2 måneder hvor det står stille og så 1 måned hvor han lig vokser nogen cm og tager 1 1/2-2 kg på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

Mor til Frederic og Freya

laubali skriver:

Vi er også  sådan her i hovedet. Storbror er født i uge 33 1620gr og har altid ligget lige under kurven. Idag er han 2år og vejer ca 11,5kg. Lidt uvant for os, men også dejligt at prøve noget med lidt "fyld" på 

Sådan har vi det også...

den store var 9,9 kg ved både 1 (83 cm) og 2 (90 cm) år's undersøgelsen og nu i en alder af 4 år er han 14 kg og 107 cm

Freya har så meget krudt i mølle at hun helt glemmer at vokse og bare er alt spisende på trods af at hun snart er 7 mdr.. Og bare er en lille herlig baby buttet pige..

Anmeld

10. november 2012

laubali

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja han er min basse heh

det sagde de også til mig, men efter han begyndte at kravle og gå kom det i ryk i stedet , 2 måneder hvor det står stille og så 1 måned hvor han lig vokser nogen cm og tager 1 1/2-2 kg på

Storbror vejede 10kg som 1 år og idag 2 år kun lidt over 11kg 

Der også bare krudt i måsen  han sidder ikke ned 2 min.

Lillebror "virker" mere rolig men nu får vi se hvad de kommende mdr viser  Men det bare sjovt når vi sammenligner så er de ligesom dag og nat vildt forskellige i vækst og motorik.

Anmeld

10. november 2012

laubali

Mor til Frederic og Freya skriver:

Sådan har vi det også...

den store var 9,9 kg ved både 1 (83 cm) og 2 (90 cm) år's undersøgelsen og nu i en alder af 4 år er han 14 kg og 107 cm

Freya har så meget krudt i mølle at hun helt glemmer at vokse og bare er alt spisende på trods af at hun snart er 7 mdr.. Og bare er en lille herlig baby buttet pige..

Kan du huske hvad Freya kunne da hun var 5 mdr gammel? 

Synes vi har en lidt doven dreng  ved ikke om det pga vægten men synes nu ikke han gør noget sådan som prøver at vende fra ryg/mave- mave/ryg, tage i fødderne. Ligger for det meste på ryggen og basker med hænder og ben , griner højlydt, meget opmærksom følger med i alt, kræsen  ja det rigtigt han er ikke åben for nye smag bla grød kæmper vi med endnu. 

Anmeld

10. november 2012

FruHolm <3

laubali skriver:

Storbror vejede 10kg som 1 år og idag 2 år kun lidt over 11kg 

Der også bare krudt i måsen  han sidder ikke ned 2 min.

Lillebror "virker" mere rolig men nu får vi se hvad de kommende mdr viser  Men det bare sjovt når vi sammenligner så er de ligesom dag og nat vildt forskellige i vækst og motorik.

Ja ingen børn er ens , Oscar har virkelig krudt i røven , han er bare meget robust

ja det er så hyggeligt at sammenligne

Anmeld

10. november 2012

laubali skriver:

Kan du huske hvad Freya kunne da hun var 5 mdr gammel? 

Synes vi har en lidt doven dreng  ved ikke om det pga vægten men synes nu ikke han gør noget sådan som prøver at vende fra ryg/mave- mave/ryg, tage i fødderne. Ligger for det meste på ryggen og basker med hænder og ben , griner højlydt, meget opmærksom følger med i alt, kræsen  ja det rigtigt han er ikke åben for nye smag bla grød kæmper vi med endnu. 

Klar?

På barsels afd vendte hun konstant fra ryg -> side.

Freya er et 'stiv' barn og har stort set fra 2 mdr stået på benene.

3-4 mdr; står op af ting hvis vi stiller hende - gør antræk til at vende rundt, men har fundet ud af at dreje om egen akse ved at bruge fødderne.

4-4½ mdr; vender selv fra ryg -> mave og omvendt, drejer stadig om egen akse og skubbe sig baglæns ved at stemme fødderne i gulvet og skubbe sig selv. Tager små skridt når hun har en finger i hver hånd til støtte.

5-5½ mdr; sidder selv og prøver på at hive sig selv frem på vores glatte træ gulv i køkken-alrum. 5½ mdr spiser rugbrøds hapsere med leverpostej og smager stort set på alt vi får.

6 mdr; kryber fremad

6½ mdr; kommer op på alle 4 og rokker. kryber hen til ting og hiver sig op, så hun står på knæene...

Anmeld

10. november 2012

laubali

Mor til Frederic og Freya skriver:

Klar?

På barsels afd vendte hun konstant fra ryg -> side.

Freya er et 'stiv' barn og har stort set fra 2 mdr stået på benene.

3-4 mdr; står op af ting hvis vi stiller hende - gør antræk til at vende rundt, men har fundet ud af at dreje om egen akse ved at bruge fødderne.

4-4½ mdr; vender selv fra ryg -> mave og omvendt, drejer stadig om egen akse og skubbe sig baglæns ved at stemme fødderne i gulvet og skubbe sig selv. Tager små skridt når hun har en finger i hver hånd til støtte.

5-5½ mdr; sidder selv og prøver på at hive sig selv frem på vores glatte træ gulv i køkken-alrum. 5½ mdr spiser rugbrøds hapsere med leverpostej og smager stort set på alt vi får.

6 mdr; kryber fremad

6½ mdr; kommer op på alle 4 og rokker. kryber hen til ting og hiver sig op, så hun står på knæene...

Wouw   hun er virkelig sej, intet kan stoppe hende hun vil bare frem i livet  Det var mere end hvad jeg kunne klare at læse haha forventede lidt ala vende, dreje, sidde men heller ikke mere 

og ikke nok med al det motorikke hun kan så spiser hun også i en meget tidlig alder hvor vi andre lige er startet på grød eller som mig prøver at vænne sit barn til det  

Anmeld

10. november 2012

laubali skriver:

Wouw   hun er virkelig sej, intet kan stoppe hende hun vil bare frem i livet  Det var mere end hvad jeg kunne klare at læse haha forventede lidt ala vende, dreje, sidde men heller ikke mere 

og ikke nok med al det motorikke hun kan så spiser hun også i en meget tidlig alder hvor vi andre lige er startet på grød eller som mig prøver at vænne sit barn til det  

jamen vi er også selv sådan wauw og vi har det lidt som om vi er første gangs forældre, så aner ikke hvad der er normalt mht motorik.

Frederic blev jo fuld ammet på faste tider (føler ikke sult) til han var 6 mdr og først der started vi med grød og sikke en opgave... Han tog kun 2-3 små the ske fulde pr måltid og ofte kasted han op eller laved opkast lyde. Han kunne først tage ½ * ½ cm små rugbrøds hapsere som 9-10 mdr og vi var rigtig mange gange tilbage i baby grød - for at starte helt forfra. Vi har gået til kontrol med ham siden han var 1 år og han har ligeledes fået aff pulver fast hver dag, da han spiser/drikker for lidt til at hans system selv kan fungere. Han havde ikke kræfter til at hive sig selv op at stå mm.

Så vores nr 2 er virkelig så meget mere modsat end sin storebror var/er...

Hun smager hver aften på hvad vi får, altså at vi tager lidt fra til hende og putter det i stav blender - suplere så med grød bag efter.

Vi har fået samme dp mor til hende, som den store havde. Som hun sagde; vi gjorde det så godt med frederic - så det gør vi også med freya og havde sådan håbet at jeg fik hende... Hun aner så bare ikke lige helt hvilken krudt ugle hun får...

Anmeld

10. november 2012

laubali

Det må være dejligt at prøve en modsat type for som forældre er det meget hårdt og opslidende når barnet ikke vil spise ordentlig, for sjovt nok havde vi det på samme måde med storbror, og det fortsætter endnu det en kamp hverdag at få noget ned i ham. 

Anmeld

10. november 2012

MissMaria

laubali skriver:

Min dreng vejer idag 9200gr (fødselsvægt 2900gr 3 dage efter 2600gr) 0g 71cm lang. Lav fødselsvægt men indhentede det allerede 1 mdr efter og meget foran nu   han er øverst i kurven både vægt og længde så det følges meget godt sammen.

Bruger str 80 i body+bluser og 74 i bukser korte ben ifht overkroppen

Hvordan ser det ud hos Jer?

Min søn vejede 3220 g ved fødslen og var 50 lang.. Har desværre ikke fået skrevet hvad han vejede da han var 5 mdr...
Men da han var 7 mdr vejede han 7 kg og var 70 cm.
Nu er han næsten 18 mdr og vejer 8.8 kg og er 78 cm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.