Mortens Aften - hvad servere man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. november 2012

Isabella_mor

jeg har indviteret min søde nabo venninde over og spise, hendes mand og min kæreste er sammen til LAN (computer TAM TAM) så hun er alene med deres lille nyfødte datter, og jeg tænkte at hun sikkert ville sætte pris på noget lækkert mad og noget selvskab så hun ikke bare sidder helt mutters hele weekenden... 

så i aften er det jo mortens aften, og jeg vil gerne lave AND med hele molevitten...

men hvad er molevitten lige?'

vi er kun os to og så villads der spiser hvad der svarer til en halv portion, så jeg tænker at købe andebryster bare 2 styk. og så stege dem på panden..

men hvad kan jeg servere til?

er det bare med alm kartofler, brune kartofler.. skal der rødkål til? 

det eneste jeg gerne VIL have er at der skal være BRUN sovs.. for det ELSKER jeg... så jeg skal vel tilberede andebrysterne i ovnen så jeg kan bruge fedtet til at lave sovs af...

MÅÅÅÅMS..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

HeidiØ

Isabella_mor skriver:

jeg har indviteret min søde nabo venninde over og spise, hendes mand og min kæreste er sammen til LAN (computer TAM TAM) så hun er alene med deres lille nyfødte datter, og jeg tænkte at hun sikkert ville sætte pris på noget lækkert mad og noget selvskab så hun ikke bare sidder helt mutters hele weekenden... 

så i aften er det jo mortens aften, og jeg vil gerne lave AND med hele molevitten...

vi er kun os to og så villads der spiser hvad der svarer til en halv portion, så jeg tænker at købe andebryster bare 2 styk. og så stege dem på panden..

det eneste jeg gerne VIL have er at der skal være BRUN sovs.. for det ELSKER jeg... så jeg skal vel tilberede andebrysterne i ovnen så jeg kan bruge fedtet til at lave sovs af...

MÅÅÅÅMS..

Mmmmh en god veninde du er!

2 tsk andebabser på panden, dét er lækkert .. så med hvide kartofler, brunede kartofler, rødkål, SOVS og franske kartofler (chips) - det er hvad jeg ville servere. Måske lidt ribsgele, det er altså guf!

Anmeld

10. november 2012

sne190810

Isabella_mor skriver:

MÅÅÅÅMS..

Åh, der har lige de sidste par dage været en god lang tråd om netop Mortens Aften

Tror det var Aalborgpigen (er ikke helt sikker på hvordan navnet skrives) der havde oprettet det,- måske du kunne finde indspiration i den?

Anmeld

10. november 2012

bøllen

Isabella_mor skriver:

MÅÅÅÅMS..

ville servere som ved en and. Alm kartofler, brune kartofler , rødkål & chips.

Men ELSKER virkelig ogå and & det der hører sig til.

Anmeld

10. november 2012

Muffin_girl

sne190810 skriver:

Åh, der har lige de sidste par dage været en god lang tråd om netop Mortens Aften

Tror det var Aalborgpigen (er ikke helt sikker på hvordan navnet skrives) der havde oprettet det,- måske du kunne finde indspiration i den?

Det er mig ja  

Den her tråd:

https://www.baby.dk/debat/197981pi1/hoejtider/fejrer-i-mortens-aften-og-hvad-faar-i-og-spise.aspx

Anmeld

10. november 2012

sne190810

AalborgPigen skriver:

Det er mig ja  

Den her tråd:

https://www.baby.dk/debat/197981pi1/hoejtider/fejrer-i-mortens-aften-og-hvad-faar-i-og-spise.aspx

Jeg kunne ikke huske om det er underskov eller noget i dit navn!

Tak for linket

Anmeld

10. november 2012

tarkoflen

Det lyder da bare så hyggeligt! Har også en kæreste der synes Lan er det bedste i verden

Jeg har lige lavet en andebryststeg i søndags og det var så lækkert! Den er jo på benet og det kan godt gøre den lidt nemmere at holde saftig, men ellers er lækre berberieandebryster også bare lækre!

Jeg serverede hvide og brunede kartofler til, tyttebær syltetøj eller ribsgele, brun sovs og rødkål evt rødkålssalat hvis det ikke skal være helt så tungt!

Kan l have en skøn aften

Anmeld

10. november 2012

Muffin_girl

sne190810 skriver:

Jeg kunne ikke huske om det er underskov eller noget i dit navn!

Tak for linket

Nej nej Jeg er bare helt almindelig .. hihi  

Selv tak

Anmeld

10. november 2012

Muhmi

HeidiØ skriver:

Mmmmh en god veninde du er!

2 tsk andebabser på panden, dét er lækkert .. så med hvide kartofler, brunede kartofler, rødkål, SOVS og franske kartofler (chips) - det er hvad jeg ville servere. Måske lidt ribsgele, det er altså guf!

Anmeld

10. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Og waldorf salat!!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.