Efter fødsel - Hængemave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.968 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. november 2012

Deaktiveret profil

Ved ikke helt hvor jeg skulle skrive dette inde, så det bliver bare herinde! 

Efter en graviditet så har man nogle kilo/hud som bare hænger og ser kedeligt ud, det har de fleste af os vel prøvet? - Har i forvejen tabt ca 20 Kilo efter fødsel, som var for ca 6 uger siden, hvilket jeg er virkelig lykkelig over! - , men jeg ville gerne høre hvornår jeres "hængemave" træk sig sammen igen? - Ved godt det ALDRIG bliver det samme som før, men da jeg er ung, førstegangsfødende så siger de jo man har en mere elastisk hud som nemmere trækker sig sammen.. men hvornår?? 

En hilsen herfra Freyasmor, som sidder med en lille hængemave! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

Fenja09

Efter en graviditet så har man nogle kilo/hud som bare hænger og ser kedeligt ud, det har de fleste af os vel prøvet? - Har i forvejen tabt ca 20 Kilo efter fødsel, som var for ca 6 uger siden, hvilket jeg er virkelig lykkelig over! - , men jeg ville gerne høre hvornår jeres "hængemave" træk sig sammen igen? - Ved godt det ALDRIG bliver det samme som før, men da jeg er ung, førstegangsfødende så siger de jo man har en mere elastisk hud som nemmere trækker sig sammen.. men hvornår?? 

Nu går jeg desværre ikke længere under kategorien "ung"  men jeg tror det er rigtig nok, at når man er ung så har man større chance for at det hele trækker sig sammen, men jeg tror også at det handler om gener.

Jeg er 30 år og fødte min datter for et år siden og jeg har aldrig haft hængemave, så jeg tror at det for nogen (uanset alder) er en del af det at være gravid og få baby - ligesom hængebryster og strækmærker.

Måske lidt mave-træning kan afhjælpe det, om ikke andet så går det måske hurtigere hvis man gør det.

/Fenja

Anmeld

9. november 2012

Mutti2B

Jeg er heller ikke helt ung mere (35), men jeg tror min mave var væk 2 uger efter fødslen. Den er selvfølgelig ikke super stram som før, men den hænger ikke. Jeg skal altså også bare i gang med de mavebøjninger

Anmeld

10. november 2012

TeamRocket

Tror den havde trukket sig på plads 4-5 dage efter. Strækmærkerne forsvant desværre ikke, ville ellers ha passet mig fint

Anmeld

10. november 2012

Annette A

Her gik der anden gang 2 mdr før den havde sat sig nogenlunde. Dog trængte den stadig til opstramning. Men det var meget tydeligt hvor meget den havde trukket sig sammen 6-8 uger efter for jeg kunne kun lige lukke frakken efter fødslen og mærke maven trængte sig på indenunder. Efter et par måneder havde jeg masser af luft når jeg lukkede frakken. Så jo den trækker sig sammen men derfor kan man sagtens risikere at den bliver lidt slasket. Men det kommer også an på hvor meget man har taget på. Ved min første graviditet var min mave på plads med det samme efter fødslen og havde også kun taget 11 kg på ialt. Men anden gang var vægtøgningen 21 kg i alt, så tillægger også det og alderen skylden. Så ja masser af mavetræning er nok nødvendigt i kampen for at slippe for de alt for slaskede maver.

Anmeld

10. november 2012

baby012

Her gik der fire uger inden den var på plads igen sådan helt.. Tror det kommer meget an på om man er overvægtig inden man bliver gravid (er 21) 

Anmeld

10. november 2012

Fru Christensen

Min har desværre aldrig trukket sig ordentlig på plads igen  Og det er nu lidt over to år siden og venter mig nu igen.. Jeg er 24..

Håber på at når jeg er færdig med få børn, at få en samtale med nogen. Så de kan fortælle mig hvor meget de kan gøre for mig. Ville være rigtig ked af at have den her mormor delle under buksekanten resten af mit liv  

Anmeld

10. november 2012

SussieThyssen

Freyasmor skriver:

Det hjælper rigtig meget med mavebøjninger hver dag, og så at smøre skindet med E-vitamin-holdig creme.

Kærligst

Sussie

Anmeld

10. november 2012

JustMe

Jeg tror udelukkende, det har noget at gøre med gener og muskulatur. Jeg er eks. i tyverne og har stadig en løs mave i form af at den buler lidt ud (manglende mavemuskler til at holde organerne inde, groft sagt) og lidt løst maveskind. Det tror jeg for mit vedkommende dels skyldes genetik (jeg har næsten aldrig haft en helt stram mave trods normalvægt) samt at jeg et år før graviditeten var godt overvægtig.

Mit bud er, at du kommer langt ved styrketræning af maven kombineret med rigtig kost og ikke mindst TID. Huden har været spændt til det yderste, så det tager lidt tid for den at trække sig sammen igen

Anmeld

10. november 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg vil sige at du i hvert fald skal give maven et års tid. Før du endelig kan vurdere hvor "slemt" det står til. Min mave var næsten normal igen efter et års tid og det var altså uden særlig hyppig træning af maven. 

Jeg kan godt fornemme at der efter min anden fødsel er lidt mere at komme af med, men så må jeg bare arbejde lidt hårdere. Det skal nok kunne lade sig gøre 

Jeg synes egentlig det er noget forkælet pjat (jeg hentyder ikke til trådstarter) at tro at ens mave bare på magisk vis bliver helt fin igen efter en eller flere fødsler. Og hvis det så ikke sker søger kirurgisk hjælp. 

Man kan altså ikke forvente at man bare kan lade stå til efter en fødsel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.