Hvad gør i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. november 2012

LBK

Halløj.

Jeg har en datter der fylder 2 år til december.

Sagen er den, at hun i to-tre uger har været ekstrem længe om at falde i søvn (måske har det stået på lidt længere tid). Hun bliver lagt mellem 19.15 og 19.30, og vågner ca 6.30 (plus minus et kvarter). Hun er ikke sur og ked af det når hun bliver lagt i seng, men ligger og hyggesnakker og leger med sin bamse.

Hun har i en lang periode haft behov for ca 12 timers søvn og har taget disse uden problemer + ca to timers middagslur. Middagslurene tager hun fortsat uden problemer.

Så mit spørgsmål er; udviser hun tegn til at hun bør ligges lidt senere ? Hvor lang tid sover jeres to årige om natten. Hvornår bliver de lagt og hvornår står de op ???

På forhånd tak for svar 

Knus....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

LR85

Ca fra 21-7. (Han blir lagt 19.30-20, men ligger oftest og hygger og selv falder i søvn ved 21- tiden)

Sover én tur a en times tid

Anmeld

9. november 2012

Faith

Mine drenge på knap 2½ (2 år og 4 måneder) kommer i seng kl 19 og så sover vi indtil vi vækker dem. I hverdagene er det kl 7.30 og i weekenderne kan den godt blive 8.30.

De har altid haft et stort søvnbehov. Og til trods for de mange timers søvn om natten sover de glædeligt 2½-3 timer til middag også.

De ligger ofte 15-30 minutter og snakker før de falder i søvn. Det lader vi dem gøre. De er aldrig kede af det, men har behov for at ligge og hygge lidt inden de sover.

Tror ikke din datter skal senere i seng. Sådan som du beskriver det så lyder det ikke til at hun er ked af at komme i seng. Hvis hun har behov for at ligge og snakke/synge/nynne, så synes jeg bestemt bare du skal lade hende gøre det. Men hvis jeg var dig ville jeg holde fast i sengetid kl 19. Synes ikke børn på 2 år skal være oppe længere.

Anmeld

9. november 2012

Mettefpigen

Lukas er godt nok kun 14 måneder, men han blir lagt ca kl 20 og sover til ca 06.... Da han startede med at sove igennem sov han 12 timer ca, men lige pludselig er det blevet til 10 timer.....

Anmeld

9. november 2012

Rsa

Min datter fylder også 2 i december - hun kommer i seng ved 20 tiden og sover 5-10 minutter efter. Jeg vækker hende 6.30 i hverdagene... I weekenderne sover hun til mellem 7 og 8.

I vuggestuen sover hun mellem 1 og 2 timer, det varierer meget.

Anmeld

9. november 2012

TaAsJu

Vil også sige så længe hun ikke er ked af og komme i seng så kan det være hendes måde og koble af på..

Mine piger gør det samme.. de er 3 og 7 og kommer i seng omkring kl 19.. Anna-Sophie på 3 ligger og synger/snakker eller kigger i bøger og sover omkring kl 19.30.. Hun er så lige stoppet med og sove i BH'en så den kan godt være 18.30 når det er god nat for hende.. Også sover hun gerne til kl 6.30 næste morgen... Også har det vært siden hun var ganske lille...

tammie på 7 har et stort søvn behov.. Den er senest 19.15 og så ligger hun i sin seng.. Så kigger hun i en bog og ligger sig til og sov 5 min sener.. Hun funger slet ikke hvis hun ikke får sin søvn.. Hun er gnaven og ikke til og være i nærheden af

Så tror du kan være ganske rolig så længe hun ikke liger vågeN i 2-3 timer går det jo nok...

Anmeld

10. november 2012

Clisolka

Halløj.

Jeg har en datter der fylder 2 år til december.

Sagen er den, at hun i to-tre uger har været ekstrem længe om at falde i søvn (måske har det stået på lidt længere tid). Hun bliver lagt mellem 19.15 og 19.30, og vågner ca 6.30 (plus minus et kvarter). Hun er ikke sur og ked af det når hun bliver lagt i seng, men ligger og hyggesnakker og leger med sin bamse.

Hun har i en lang periode haft behov for ca 12 timers søvn og har taget disse uden problemer + ca to timers middagslur. Middagslurene tager hun fortsat uden problemer.

Så mit spørgsmål er; udviser hun tegn til at hun bør ligges lidt senere ? Hvor lang tid sover jeres to årige om natten. Hvornår bliver de lagt og hvornår står de op ???

På forhånd tak for svar 

Knus....

Isabella på 2 år bliver lagt mellem 18-19.00 alt efter hvor træt hun er. Hun står op mellem 5.30 og 6.00. I vuggetstuen tager hun en lur mellem 1-3 timer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.