Svamp i munden. Hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. november 2012

MIWULA

Tror desværre Jamie har fået svamp i munden hva skal jeg dog gøre? Det er ikk farligt vel? Og skal man ringe til vagtlægen eller kan det vente til mandag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

Pinkrose

MIWULA skriver:

Tror desværre Jamie har fået svamp i munden hva skal jeg dog gøre? Det er ikk farligt vel? Og skal man ringe til vagtlægen eller kan det vente til mandag?

Hvor gammel er han ? Fordi når de små kan de få det der hedder trøske i munden, det led min datter meget af, fik af vide af sundhedsplejeske at jeg skulle rense hvor det sad med dansk vand, altså med brus, og så skal man have noget gemmen lægen til at smøre på bagefter, det fjerde jeg ved at klippe stof bleer i små stykker så jeg kunne folder et stykke om fingeren så jeg kunne gnubbe det ind

Anmeld

9. november 2012

nielsen80

Dup med dansk vand nogle gange i døgnet. hvis du ammer skal du give dine vorter en tur også. Hvis det stadig er der på mandag, så ring til lægen.

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

Denisep skriver:

Hvor gammel er han ? Fordi når de små kan de få det der hedder trøske i munden, det led min datter meget af, fik af vide af sundhedsplejeske at jeg skulle rense hvor det sad med dansk vand, altså med brus, og så skal man have noget gemmen lægen til at smøre på bagefter, det fjerde jeg ved at klippe stof bleer i små stykker så jeg kunne folder et stykke om fingeren så jeg kunne gnubbe det ind

Jepp..og det skal være danskvand UDEN citrus

Man kan vikle lidt vat eller gaze solidt om fingeren og bruge det når man vasker mundhulen forsigtigt.
En god ide er også at give trolden lidt kamillete på flaske, for det desinficerer og virker lidt bedøvende i munden. Du kan også vaske brystvorterne af i kamillete, igen fordi det desinficerer.

Husk at sutterne skal koges/skoldes og skiftes flere gange om dagen, så slipper I hurtigere af med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. november 2012

MIWULA

Denisep skriver:

Han blir 2 år til marts..

Anmeld

9. november 2012

MIWULA

SussieThyssen skriver:

Jepp..og det skal være danskvand UDEN citrus

Man kan vikle lidt vat eller gaze solidt om fingeren og bruge det når man vasker mundhulen forsigtigt.
En god ide er også at give trolden lidt kamillete på flaske, for det desinficerer og virker lidt bedøvende i munden. Du kan også vaske brystvorterne af i kamillete, igen fordi det desinficerer.

Husk at sutterne skal koges/skoldes og skiftes flere gange om dagen, så slipper I hurtigere af med det.

Kærligst
Sussie

Hihi min lille fyr er desværre ikk så lille mere.. han blir 2 år til marts.

Anmeld

9. november 2012

Frk. Himmelblå

Brentan gel. 

Ring til vagtlægen og bed om recept.

Det med danskvand kan være smertefuldt...

Få kigget på ham også.

God bedring.

Anmeld

9. november 2012

MIWULA

nielsen80 skriver:

Dup med dansk vand nogle gange i døgnet. hvis du ammer skal du give dine vorter en tur også. Hvis det stadig er der på mandag, så ring til lægen.

okey jeg ammer ikk da han blir 2 år til marts.. så det er længe siden..

Anmeld

9. november 2012

MIWULA

Frk. Himmelblå skriver:

Brentan gel. 

Ring til vagtlægen og bed om recept.

Det med danskvand kan være smertefuldt...

Få kigget på ham også.

God bedring.

Okey tak..

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

MIWULA skriver:

Hihi min lille fyr er desværre ikk så lille mere.. han blir 2 år til marts.

Så få ham endelig til at skylle/drikke noget kamillete

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.