Min lille svimle pige
Ella på 15 måneder er tiltider en smule svimmel, dvs. hun går som om hun har fået lidt for meget snaps.. Vores dagpleje kommenterede på det tirsdag, og mente det måske kunne være ørene den var gal med.
Vi fik så en akut tid ved ørelægen onsdag morgen, Ellas øre var fine, men ørelægen sendte os akut videre til egen læge med henblik på test af blodprocent. Heldigvis vidste jeg ikke på det tidspunkt, hvad en lav blodprocent kunne betyde. Jeg tænkte, hun er nok blevet svimmel efter vi stoppede med Nan (hvor der jo er jern i), så jeg tænkte på jernpiller/dråber eller lignende..
Egen læge målte blodprocenten, og den var meget lav, jeg blev sendt hjem men skulle komme igen efter en time. Efter en time havde lægen to mulige diagnoser - Ella var mælkedranker (og kunne ikke optage jern) eller Ella havde leukemi. Vi blev derfor akut sendt til børneafdelingen.
På børneafdelingen fik vi en super modtagelse, vi blev mødt af venlige og dygtige sygeplejersker og læger og vi så allerede en læge inden for de første 15 minutter!
Lægen kunne godt se, at Ella var svimmel, men mente hun var for stærk til at kunne være alvorligt syg, men det kunne ikke udelukkes med henblik på blodprocenten.
VI blev derfor indlagt på børneafdelingen til blodprøver mv. Hold op de er effektive, vi kom på akut listen og efter 1,5 time var der taget blodprøver og en time efter fik vi første svar - ELLAS BLODPROCENT VAR FIN! Lægen havde ikke tid til at kommentere mere på det tidspunkt, men ville komme igen.
VI fik lidt forklaring på blodprøverne, de var som udgangspunkt fine, men de kunne ikke udelukke noget, idet de jo stadig skulle forholde sig til egen læges test. Vi blev derfor bedt om at blive natten over.
TOrsdag blev der igen taget prøver, der også var fine. Vi blev så overført til øjenafdelingen, heller ikke her kunne de finde noget.
KOnklusionen blev vist, at ELla har ikke leukemi
Men forbliver hun svimmel, så skal hendes lille hoved skannes.
Puha en rejse, havde slet ikke set alt det komme. SIdder alene hjemme og kan slet ikke stoppe med at tude. ER helt vildt lettet, men sikke bange jeg har været de sidste dage (og hvad nu hvis hun forbliver svimmel, hvad kan det så være?).
Jeg ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg, men stor ros til Børneafdelingen på Aalborg SYgehus, hvor vi virkelig blev behandlet godt.
Og tak til de andre mødre vi mødte på børneafdelingen, I er virkelig seje, jeg har stor respekt for, hvordan I håndterer jeres børns sygdom og det at være på børneafdelingen.
Jeg håber aldrig vi skal se børneafdelingen igen, det er en rejse jeg ikke har lyst til at gentage