Helvedsild

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. juni 2009

Kristina V

Au au au avav AVVVVVVVV.....

Hår fået det hen over ryggen og ned under brystet... Det gør total ondt, og klør.. Nogle som kender nogle triks til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kristina V skriver:

Au au au avav AVVVVVVVV.....

Hår fået det hen over ryggen og ned under brystet... Det gør total ondt, og klør.. Nogle som kender nogle triks til det?

det er jo en herpes zoster, så du kan måske behandle det med zovir, zelitrex eller lign... synes du skal tale med din læge, for jeg ved det er meget smertefuldt! Jeg har selv i mange år lidt af helvedesild inde i nerverne, men ved ikke om behandlingen er den samme når det er på huden.. men synes helt klart du skal tale med din læge!
Håber det bliver bedre!
Puuust herfra!

Anmeld

3. juni 2009

Kristina V

Har været ved lægen (det var ham som sagde det var helvedsild)..
Er bare ikk go til pille haløj som han ville, så tænker om der ikk findes noget salve.. For er godt nok ved at gå til...

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Kristina V skriver:

Har været ved lægen (det var ham som sagde det var helvedsild)..
Er bare ikk go til pille haløj som han ville, så tænker om der ikk findes noget salve.. For er godt nok ved at gå til...

du kan måske prøve zovir salve, det samme man bruger til forkølelsessår, selvom det ikke er samme type herpes (zoster smitter ikke), kan det være det hjælper dig.. ellers kan du få noget lokalbedøvende salve, eks. lidokain gel, på apoteket.. de kan hjælpe dig med hvilken type og koncentration du skal have!
øv hvor er det træls for dig!

Anmeld

3. juni 2009

Kristina V

super træls.. Men det smitter til børn som ikke har haft skoldkopper.
Så håber da lidt på at den lille får skoldkopper, så har vi det overstået!

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Kristina V skriver:

super træls.. Men det smitter til børn som ikke har haft skoldkopper.
Så håber da lidt på at den lille får skoldkopper, så har vi det overstået!

ja, det er rigtig nok... det er nemlig lige præcis skoldkoppevirus!
Kunne da være smart lige at få det overstået!

Anmeld

3. juni 2009

Tina2

Er det ikke bare en pillekur du skal ha af lægen? Jeg er kommet hos ældre i hjemmeplejen som fik det og det virkede da fint....

Anmeld

3. juni 2009

Leneur

og det skal da helst være inden for 24 timer for at det ikke skal bryde ud i fuldt flor, hvilket tager rigtig lang tid at komme sig over. Kender det fra min farmor og en af mine kusiner.

Anmeld

3. juni 2009

Kristina V

Svien og de ømme områder har jeg haft en lille uge, men nu er selv udbrudet gået igang de sidste dage..
Lægen snakkede også om piller, men det er ikk voldsomt som det kan være, og vi blev derfor enige om at se an, hvis det ikk blev være.
Men må nok indrømme jeg fortrød jeg ikk bare fik nogle, og har satme ondt lige nu. Men har købt noget smertestillende væske som jeg kan duppe på.. Dog hjælpe det bare ikk lige pt

Anmeld

3. juni 2009

Tina2

Kan du ikke ringe til vagtlægen og få dem skrevet ud så du kan hente dem på apoteket? Ellers må du ringe imorgen tidlig til din egen læge....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.