Det er ikke et brokke indlæg, men et meget undrende indlæg!
Jeg sidder her nu og har god tid på hånden, men jeg kan ikke komme til at lave hjemmearbejdet til på mandag, fordi min underviser ikke har skrevet det ind.
Vi havde Latin i morges til halv ti, og lur mig om ikke lektierne først er inde i morgen eller i overmorgen. Det irriterer mig, da jeg har tid NU
En dag lagde han lektierne ind dagen før, hen på eftermiddagen. Ævs.
Nå, men det var ikke så meget det.... Jeg er virkelig tilbage i gymnasiet. Folk pjækker i STOR stil og laver ikke deres hjemmearbejde. Jeg er på 1. og 2. semester igang med at lære latin og oldgræsk INTENSIVT fordi vi går fra begynder til A-niveau. Yaikes. Det er super hårdt og svært, men hænger man i,så kan man klare det. Og det er vi en lille brøkdel der gør. Vi SKAL ikke bestå den første eksamen, vi har faktisk 5 forsøg. Og den skal bare beståes inden næste sommer. Så folk skider bare på det....
Jeg skal ikke lyve og sige at mit studie er svært at komme ind på - snittet er omkring 4 eller sådan noget. Og det er et lille studie, hvor vi er omkring 40 der begynder hvert år. Eller færre! Så det har været en nødløsning for mange, for at få SU.
Allerede den første uge fandt en gruppe piger sammen, og de er KLISTRET sammen. De spiller i timerne, pjækker (de sidder i kaffestuen, og indrømmer gerne at de pjækker) og siger "nej tak" med små musestemmer, når de blever bedt om at snakke om dagens tekst. DANG! Jeg er så træt af det. Vi får fravær, må have 19 timer pr. semester. Og de har overskredet big time. Så de skal op i fuldt pensum. Det var ret sjovt da den ene går op til vores underviser, og brokker sig over, at hun har fået meget fravær... HUn prøvede seriøst at lyve sig ud af det.
Vi er derover også allerede delt op - præcis som i gymnasiet. Det irriterer mig ikke så meget, da jeg har bedre ting at bruge min tid på, end at være sammen med dem. Men det er nu irriterende, at den ene del af holdet er tilbage i gymnasiet, hvor det handler om druk, tøsefnidder, filmaftener og hvilket tema vi skal have til næste fredagsbar.
Jeg er IKKE dårligt socialt - jeg er bare i den mere seriøse del af holdet, der ikke møder fulde op/bliver hjemme grundet tømmermænd. I timerne er vi også delt op på den måde, at os der laver noget sidder foran, de andre bagi.
Jeg havde SÅDAN håbet på at kunne møde nogle fede mennesker der var mulige at snakke med, og faktisk have det super med. Og jeg har mødt nogle. Jeg er blevet gode venner med den eneste fra Randers (ej, der er en anden, men hun har været fraværende ca. 60 %) og jeg er også blevet gode veninder med en sød Svensker. Desværre er de begge arkæologer, og jeg er filolog. Eller den ene er filolog, men han flytter næste år. Så damn it!
Gymnasiet var et helvede for mig, da det var netop den slags typer ALLE sammen. Her er det så bare 80 %.......
Jeg elsker mit studie, ingen tvivl om dette. Jeg troede bare at der ville være flere "voksne" mennesker, som man kunne hygge sig med samtidig med at man kunne være seriøse om et fælles emne, som vi alle (burde) gå op i.