Aaarh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. november 2012

sandramor

Sidder sku her og blir en smule sur over st læse denne artikel!! hvad pokker er meningen med at en samling muslimer skal rotte sig sammen og sige nej til et juletræ og julehygge?? hvem tror de de er???
jeg mener de forventer at vi accepterer at de har en anden tro end os danskere/ kristne... men de kan jo tydeligvis ikke acceptere at vi så også hat vores traditioner?? jeg sys simpelthen det er utilstedeligt!

hvad mener du??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59839158:he r-bliver-det-ikke-rigtig-jul-i-år.html?forsid e

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Ka+Ma=Be

Sidder sku her og blir en smule sur over st læse denne artikel!! hvad pokker er meningen med at en samling muslimer skal rotte sig sammen og sige nej til et juletræ og julehygge?? hvem tror de de er???
jeg mener de forventer at vi accepterer at de har en anden tro end os danskere/ kristne... men de kan jo tydeligvis ikke acceptere at vi så også hat vores traditioner?? jeg sys simpelthen det er utilstedeligt!

hvad mener du??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59839158:he r-bliver-det-ikke-rigtig-jul-i-år.html?forsid e

Man kan sige, at forståelse jo må gå begge veje! Hvis de har fået deres eid fest, så må resten af beboerne vel også få deres vanlige juletræsfest. (allerede her er det MEGA ærgerligt at man må tale om dem og vi)

Hvis flertallet siger nej, er det jo svært at gøre noget ved det. Men jeg synes da, at vi skal huske, at vi bor i et kristent land med kristne traditioner - om man kan lide det eller ej. Jeg er selv ateist, men derfor synes jeg stadig der skal være plads til julen  Og for den sags skyld også begivenheder som eid!

Anmeld

8. november 2012

Ka+Ma=Be

" Dansk Folkeparti har meldt sig på banen og tilbyder at betale for juletræet"

Haha 

Anmeld

8. november 2012

MorDk

Ka+Ma=Be skriver:

Man kan sige, at forståelse jo må gå begge veje! Hvis de har fået deres eid fest, så må resten af beboerne vel også få deres vanlige juletræsfest. (allerede her er det MEGA ærgerligt at man må tale om dem og vi)

Hvis flertallet siger nej, er det jo svært at gøre noget ved det. Men jeg synes da, at vi skal huske, at vi bor i et kristent land med kristne traditioner - om man kan lide det eller ej. Jeg er selv ateist, men derfor synes jeg stadig der skal være plads til julen  Og for den sags skyld også begivenheder som eid!

ENIG!

Anmeld

8. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

jeg kan ikke anden ind give dig ret så det i tv avisen igår og blev godt sur vi er i danmark det er den danske tradition de bor her så må de osse finde sig i det her hjemme det var kun 7000kr den danske traditon kravede som de fik nej til mens de har fået deres muslim fest for 60,000kr  hvad sker der lige vis det er så vigtig for dem må de jo flytte hjem til deres ejet land og holde deres tratisoner hvor de høre til det her er danmark her holder vi jul syntes det er synd for de danskere der bor der for de får ikke noget mens envandrene  får fest for et sinsygt beløb på 60,000 danskerne kravede kun 7000 det gør mig så skide gal 

Anmeld

8. november 2012

wamse

Det eneste jeg hader her i sådan en debat, at det bliver til en os mod dem debat

Der har været et demokratisk afstemning, som jo er i overensstemmelse med den danske samfund, og juletræet blev nedstemt. Hvis flertallet af bestyrelsen er af anden etnisk herkomst end dansk, jamen så handler de jo ud fra deres overbevisning.

Måske vi som danskere skulle prøve at deltage i Eid festen inden vi føler at hele den danske kultur er ved at kolapse

Min jul eller mine børns jul er ikke baseret på en enkelt juletræ og de pebernødder, men hele posen af begivenheder som julen er bygget på. Julemænd der vækkes over hele landet og masser af julehygge

Beboerne har jo alle mulighed for at købe et juletræ til hver deres hjem, ligesom jeg også gør her.

Anmeld

8. november 2012

JS<3

Vores land, vores traditioner

- MEN! Der skal skam også være plads til andre tro og traditioner, sålænge vores bliver (:

Anmeld

8. november 2012

VNB

sandramor skriver:

hvad mener du??

ej ej ej..... det er simpelthen bare for meget altså...! 

Anmeld

8. november 2012

FrkZier

sandramor skriver:

hvad mener du??

Jeg synes det er ærgeligt at de mister deres juletræ og julefest, jeg er af en overbevsning at der skal være plads til alle, uanset farve, tro eller andet - og det er der så desværre ikke her, der er ikke plads til dem der dyrker julen

MEN, vi lever i et demokratisk land, og det er en demokratisk afgørelse, hvilket jo gør det lidt svært at gøre noget ved det.

men synes det er utrolig ærgeligt at dem i bestyrelsen der har valgt at stemme imod juletraditionerne ikke vælger at acceptere en tradition, jeg tror de var blevet ret hidsige hvis de var blevet nægtet en Eid fest pga flertallet var imod

Anmeld

8. november 2012

Studerendemor

wamse skriver:

Det eneste jeg hader her i sådan en debat, at det bliver til en os mod dem debat

Der har været et demokratisk afstemning, som jo er i overensstemmelse med den danske samfund, og juletræet blev nedstemt. Hvis flertallet af bestyrelsen er af anden etnisk herkomst end dansk, jamen så handler de jo ud fra deres overbevisning.

Måske vi som danskere skulle prøve at deltage i Eid festen inden vi føler at hele den danske kultur er ved at kolapse

Min jul eller mine børns jul er ikke baseret på en enkelt juletræ og de pebernødder, men hele posen af begivenheder som julen er bygget på. Julemænd der vækkes over hele landet og masser af julehygge

Beboerne har jo alle mulighed for at købe et juletræ til hver deres hjem, ligesom jeg også gør her.

Fuldstændig enig.

Vores traditioner er ikke i fare, fordi der er nogle der ikke deler dem med os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.