Mens hver 14. dag...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

BellaCiinea

Happiness skriver:

Den er helt galt med min mens for tiden. Har nu de sidste 1½-2 mdr haft mit lort hver 14 dag! Altså talt fra den første mens starter til den næste starter! Det er altså bare ufedt!

Nogen der har prøvet det? Jeg tænker jeg vil kontakte lægen, men kan de overhovedet gøre noget?

Min mens var også mega uregelmæssig på p-piller.

Og efter snak med lægen, hvor vi fandt ud af at jeg slet IKKE må få p-piller pga migræne anfald, så kom jeg på mini-piller, og VUPTI, nu er min mens regelmæssig! =)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

SussieThyssen

Happiness skriver:

Håber det bare er det så Men det bliver meget godt at få tjekket op alligevel. Så man er sikker på det er det. 

Anmeld

9. november 2012

Happiness

IsabellaCiinea skriver:

Min mens var også mega uregelmæssig på p-piller.

Og efter snak med lægen, hvor vi fandt ud af at jeg slet IKKE må få p-piller pga migræne anfald, så kom jeg på mini-piller, og VUPTI, nu er min mens regelmæssig! =)

Tak for svar. Var ved lægen idag, han mente det er mit stofskifte den er gal med. Så nu skal jeg derop og have taget blodprøver på onsdag. Han mener såjeg skal have p stav, da den kan få bedre styr på min mens i mellemtiden.

Kunne være jeg skulle forhøre ham om minipiller også.

Anmeld

9. november 2012

Happiness

SussieThyssen skriver:

Så har jeg været hos lægen. Han mener der er mit stofskifte den er gal med. For har også problemer med at holde min vægt oppe, og har ofte hedeture. Sånu skal jeg have taget blodprøver på onsdag.

Og så taler han om at jeg skal have p stav, da p-pillerne ikke virker som de skal på mig. Men nu må vi først se hvad blodprøverne siger.

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

Happiness skriver:

Så har jeg været hos lægen. Han mener der er mit stofskifte den er gal med. For har også problemer med at holde min vægt oppe, og har ofte hedeture. Sånu skal jeg have taget blodprøver på onsdag.

Og så taler han om at jeg skal have p stav, da p-pillerne ikke virker som de skal på mig. Men nu må vi først se hvad blodprøverne siger.

Held og lykke med det

Og tak for updaten

Anmeld

9. november 2012

Mettefpigen

Happiness skriver:

Ringer også til lægen her senere. Venter bare lige til akut tiden er ovre, da det ikke er akut

Det er så surt! Jeg er/ var også på p-piller. Og havde taget dem i lang tid, men stoppede så da der gik helt kuk i mens'en. Det var jo midt i en pakke at den startede Og efter 2 gange på den måde, tænkte jeg at jeg ville holde en pause med dem.

Så nu har jeg ikke taget dem i en måned, men cyklus er stadig kun på 14 dage... Belastende!

Det kan ske... Har jeg også prøvet med p-piller.... Jeg fik nogle andre p-piller også virkede det fint igen.... Men når du stopper med pillerne kan der går flere (evt mange) måneder før man får en normal mens....

Anmeld

9. november 2012

Mettefpigen

Happiness skriver:

Tak for svar. Var ved lægen idag, han mente det er mit stofskifte den er gal med. Så nu skal jeg derop og have taget blodprøver på onsdag. Han mener såjeg skal have p stav, da den kan få bedre styr på min mens i mellemtiden.

Kunne være jeg skulle forhøre ham om minipiller også.

P-stav?.... Hvis det er for at få bedre styr på mens så ved jeg ikk om det er den bedste idé...... Jeg fik stav for ca 6 måneder siden og min mens er stadig rigtig urelmæssig..... Og det er normalt..

Anmeld

9. november 2012

Ka+Ma=Be

Hej søde

Er du stresset? Det kan også i den grad påvirke cyklus.

Anmeld

10. november 2012

Happiness

Mettefpigen skriver:

P-stav?.... Hvis det er for at få bedre styr på mens så ved jeg ikk om det er den bedste idé...... Jeg fik stav for ca 6 måneder siden og min mens er stadig rigtig urelmæssig..... Og det er normalt..

Har også undersøgt det nærmere,og det er ikke det jeg skal have. Vil jo gerne have et barn mere inden alt for længe, og så er 1500kr mange penge for under et års prævention.

Han sagde bare at det var den an ville anbefale. Nu må vi se. Ellers må jeg prøve andre p piller. Forspiral fungerede ikke her. Så er vi tilbage mellem mini piller eller en anden slags p piller.

Eller også skulle man bare lave den baby nu Ved jeg bare ikke helt om manden er med på

Anmeld

10. november 2012

Happiness

Ka+Ma=Be skriver:

Hej søde

Er du stresset? Det kan også i den grad påvirke cyklus.

Ja er temlig stresset. Eller har været. Og går pt til psykolog grundet arbejdsrelateret stress. Men han mente at fordi jeg også har hedeture, mine øjne mangler "glansen", og sover skidt. Og så bliver ved med at tabe mig.

Så han mener det kan være stofskiftet. Det er jeg bare blevet tjekket for for omkring 6 mdr siden af min gamle læge... Men han vil gøre det igen.

Frygtede jo selv for (MEGET) tidlig overgangsalder  

Men stressen er også med i overvejelserne, men han mener de andre symptomer læner sig mere op af en stofskiftesygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.