Store børn og kørsel til/fra skole.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Kloster

Hej.

Vi har 3 drenge på 8, 13 og snart 15 år. De går i skole kun 1 km fra vores hjem og der er cykelsti hele vejen. De store drenge har cyklet selv i mange år, men det har Mads på 8 år ikke.

Mads bliver afleveret i fritteren om morgenen, når jeg skal på arb og jeg henter ham i fritteren, når jeg har fri.

Men det er på mine fridage, det går lidt galt. Her er de nemlig vant til at blive kørt. Men hva så hjem..... De har fri på 3 forskellige tidspunkter og jeg vil bare ikke køre 1 km x mange for at hente dem på forskellige tidspunkter.

Mads på 8 vil gerne hjem fra skole af, men vil ikke selv gå hjem og de gider ikke cykle, når de kan blive kørt. Det er jo så først, hjemaf, det går lidt galt...

Skal jeg slå hårdt mod hårdt, at hvis de skal køres om morgenen, skal de gå hjem alle 3? Eller skal vi ale cykle om morgenen, så de selvfølgelig kan cykle hjem alle 3 efter skole?

Pointen er, at jeg gider ikke køre i tide og utide for at hente dem på alle mulige tidspunkter + ventetid henne på skolen, som kun ligger 1 km væk!

Andre med store børn og kørselproblemer ell resultater

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Moar2011

måske man sku lade det komme på en prøve at de alle tre cykle i skolen og så kan de lære den 8årige hvordan man gør

så længe vejret tillader det

Anmeld

8. november 2012

hesøth

Hej,

Jeg ville holde hårdt mod hårdt. 1 km er jo ingenting - så der må de gå eller cykle.

vh Heidi

Anmeld

8. november 2012

december-babyen

Min store dreng på næsten 10 år har været selvhjulpen siden han var 8 år og jeg synes de alle tre skal have det ansvar at komme frem og tilbage fra skole hver dag når de er så store som de er.

De har kun 1 km hver vej, det er ingenting, og kan virkelig ikke forstå du overhovedt har gidet

Hold hårdt mod hårdt og lad dem alle 3 cykle hver dag, også de dage du fri og lad den nyde det ansvar.

Anmeld

8. november 2012

Ina33

Kloster skriver:

Hej.

Vi har 3 drenge på 8, 13 og snart 15 år. De går i skole kun 1 km fra vores hjem og der er cykelsti hele vejen. De store drenge har cyklet selv i mange år, men det har Mads på 8 år ikke.

Mads bliver afleveret i fritteren om morgenen, når jeg skal på arb og jeg henter ham i fritteren, når jeg har fri.

Men det er på mine fridage, det går lidt galt. Her er de nemlig vant til at blive kørt. Men hva så hjem..... De har fri på 3 forskellige tidspunkter og jeg vil bare ikke køre 1 km x mange for at hente dem på forskellige tidspunkter.

Mads på 8 vil gerne hjem fra skole af, men vil ikke selv gå hjem og de gider ikke cykle, når de kan blive kørt. Det er jo så først, hjemaf, det går lidt galt...

Skal jeg slå hårdt mod hårdt, at hvis de skal køres om morgenen, skal de gå hjem alle 3? Eller skal vi ale cykle om morgenen, så de selvfølgelig kan cykle hjem alle 3 efter skole?

Pointen er, at jeg gider ikke køre i tide og utide for at hente dem på alle mulige tidspunkter + ventetid henne på skolen, som kun ligger 1 km væk!

Nu må du ikke tage mit indlæg ilde op, men helt ærligt 1km., jeg forstår ikke det kan være et problem?

Vi har også 1 km. til/fra skole, hvis jeg kører om morgenen, så går man selv hjem om eftermiddagen når man har fri. Hvis jeg henter om eftermiddagen, så er det kun én gang jeg henter. Mine børn er begge vant til selv at bringe sig frem og tilbage fra skole og til fritifsaktiviteter, det har aldrig været på tale, at det skulle være et krav at de skulle køres.

De fleste dage foregår faktisk således at jeg cykler med dem til skolen, og så cykler de selv hjem når de har fri, eller også cykler jeg ned og henter dem.

Jeg tror bare du skal sætte dig for, at du ikke længere vil lege taxa, når i ikke har længere virker det da også helt tåbeligt at du både skal bruge, tid, benzin osv. på at køre frem og tilbage så mange gange.... 

Anmeld

8. november 2012

Moma

Hej.

Jeg ville cykle med dem i skole om morgenen i en periode. Indtil det går op for dem, at nu bliver det med "andre boller på suppen"  fremover.

Så kan de selv cykle hjem, når de har fri. Hvis ham på 8 år har brug for det til at begynde med - kunne du evt. hente ham på cykel også bare i en periode.

Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at bruge hele din fridag på at hente børn, når de er så store. Men de har jo været vant til at blive serviceret af mor.

Anmeld

8. november 2012

henh01

Min datter på 8 år er også så småt begyndt at cykle i skole selv. Hun har dog kun selv cyklet hjem 1 gang - denne gang havde hun en telefon med i skole så hun kunne ringe når hun kørte fra skole - det gav både hende og jeg lidt tryghed.

Jeg ville cykle sammen med den 8 årige til han synes han var tryg nok til selv at cykle og så må man cykle hjem alle sammen - medmindre man om morgenen kan aftale et bestemt tidspunkt at blive hentet på hver dag sådan alle kommer med hjem samme tid

Anmeld

8. november 2012

Kloster

Mange tak for alle jeres svar.

Jeg har nu ikke set det, som om de er vant til at blive serviceret af mor. Og de store har cyklet selv i mange år. Når vejret er til det, cykler jeg med om morgenen og Mads cykler selv hjem. Igen problemer...

Problemet er mest på denne her årstid, hvor det står ned i stænger og der bliver 10 minusgrader på et tidspunkt.

Men tror, det bliver sådan, at skal de køres om morgen, skal de gå hjem om efteriddagen.

Anmeld

8. november 2012

Ina33

Kloster skriver:

Mange tak for alle jeres svar.

Jeg har nu ikke set det, som om de er vant til at blive serviceret af mor. Og de store har cyklet selv i mange år. Når vejret er til det, cykler jeg med om morgenen og Mads cykler selv hjem. Igen problemer...

Problemet er mest på denne her årstid, hvor det står ned i stænger og der bliver 10 minusgrader på et tidspunkt.

Men tror, det bliver sådan, at skal de køres om morgen, skal de gå hjem om efteriddagen.

Det lyder som en god idé

Anmeld

8. november 2012

Julemusen

Fra jeg var 9 år cyklede jeg til og fra skole medmindre der lå sne. Havde 4 km hver vej. Var godt træt af det når det var efterår og vinter men ordentlig regntøj og ski tøj gjorde at jeg aldrig kom våd frfm eller tilbage. Når det nu kun er en km vil jeg lade dem cykle indtil det bliver for meget vinter og så kan de gå hvis de får noget skitøj, hue og vanter på:-) de har godt af den friske luft og motion når de skal sidde i skole en hel dag:-)
Kan jo godt være at de protesterer men så skal du holde fast. Stik dem gummistøvler og en paraply når det regner :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.