Kloster skriver:
Hej.
Vi har 3 drenge på 8, 13 og snart 15 år. De går i skole kun 1 km fra vores hjem og der er cykelsti hele vejen. De store drenge har cyklet selv i mange år, men det har Mads på 8 år ikke.
Mads bliver afleveret i fritteren om morgenen, når jeg skal på arb og jeg henter ham i fritteren, når jeg har fri.
Men det er på mine fridage, det går lidt galt. Her er de nemlig vant til at blive kørt. Men hva så hjem..... De har fri på 3 forskellige tidspunkter og jeg vil bare ikke køre 1 km x mange for at hente dem på forskellige tidspunkter.
Mads på 8 vil gerne hjem fra skole af, men vil ikke selv gå hjem og de gider ikke cykle, når de kan blive kørt. Det er jo så først, hjemaf, det går lidt galt...
Skal jeg slå hårdt mod hårdt, at hvis de skal køres om morgenen, skal de gå hjem alle 3? Eller skal vi ale cykle om morgenen, så de selvfølgelig kan cykle hjem alle 3 efter skole?
Pointen er, at jeg gider ikke køre i tide og utide for at hente dem på alle mulige tidspunkter + ventetid henne på skolen, som kun ligger 1 km væk!
Andre med store børn og kørselproblemer ell resultater 
Nu må du ikke tage mit indlæg ilde op, men helt ærligt 1km., jeg forstår ikke det kan være et problem? 
Vi har også 1 km. til/fra skole, hvis jeg kører om morgenen, så går man selv hjem om eftermiddagen når man har fri. Hvis jeg henter om eftermiddagen, så er det kun én gang jeg henter. Mine børn er begge vant til selv at bringe sig frem og tilbage fra skole og til fritifsaktiviteter, det har aldrig været på tale, at det skulle være et krav at de skulle køres.
De fleste dage foregår faktisk således at jeg cykler med dem til skolen, og så cykler de selv hjem når de har fri, eller også cykler jeg ned og henter dem.
Jeg tror bare du skal sætte dig for, at du ikke længere vil lege taxa, når i ikke har længere virker det da også helt tåbeligt at du både skal bruge, tid, benzin osv. på at køre frem og tilbage så mange gange....