Jeg har brug for andre øjne på denne situation.
Jeg har en veninde som på facebook har skrevet følgende til sagen om det aflyste juletræ i en boligforening i Kokkedal:
Status: Dét er simpelthen under al kritik! :O
Kommentarer:
Håber I kan finde rundt i kommentarerne
Jeg modtager så sent i går denne privat besked:
At angribe en gruppe på grund af deres religion er "hate speech" og kalde dem hyklersiske til trods for at de bare bruger det demokrati de er med i i Danmark er imod facebooks brugsbetingelser og din kommentar er blevet rapporteret til Facebook administratorene som sådan. Hvis du sletter den vil de formentlig ikke foretage sig yderligere.
------------------------------
Kommentaren:
XXX (7. november 2012): Jep. De kan sagtens bruge 60000kr på en eller anden muslimsk festival, men de kan ikke bruge 7000kr på et juletræ og en juletræsfest med æbleskiver og gløgg. Jeg bliver SÅ harm over sådan nogle hykleriske mennesker. Og de kalder os racister?
Indholdets URL: XXX
-
04:19
Hvor er det lige at jeg angriber en gruppe pga deres religion? Tror vist lige du skal læse min kommentar igen. Noget helt andet er atvjeg har ret til at have min mening om sagen og jeg har ret til at ytre den. At melde min kommentar til facebook er vist at gå i lidt for små sko.
-
Der er i aller højeste grad ytringsfrihed i Danmark. Du glemmer lige en lille detalje om at Facebook er en hjemmeside ejet af et privatejet firma, som stiller deres service til rådighed under visse betingelser. Ved at bruge denne service accepterer du disse betingelser. En af betingelserne er at du ikke må ytre "hate speech" hvilket du gjorde i din kommentar. Du var racistisk og du ved det godt inderst inde. Racistiske kommentarer er ikke tilladt i dette forum.
-

Nej det ved jeg ikke insert inde. For min kommentar var ikke racistisk. I få fald vil jeg gerne vide hvad det er der er racistisk.
Jeg grinte lidt da jeg læste beskeden.
Jeg ved godt jeg er en smule racistisk på nogle punkter, men at kalde mig racist på DEN måde, uden at vide hvem jeg er som person det forstår jeg simpelthen ikke.
Jeg kan virkelig ikke se hvor min kommentar er racistisk...
Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad der er racistisk i min kommentar til venindens status meddelelse?
Eller går han bare i meget små sko ham der vælger at angribe?
Anmeld