Barsels idyl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. juni 2009

Mum33

Andre end mig der syntes det, til tider, kan være lidt kedeligt at holde barsel? Ved godt at det er super dejligt at følge bette-manden 100%, men syntes bare nogle dage er ufattelig lange. Vi render til svømning, gymnastik og mødre gruppe, men glæder mig alligevel til at komme tilbage på arb.

Andre der har det på samme måde, eller er alt bare barsels idyl ved jer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Mira0911

Lisbeth Ellehauge skriver:

Andre end mig der syntes det, til tider, kan være lidt kedeligt at holde barsel? Ved godt at det er super dejligt at følge bette-manden 100%, men syntes bare nogle dage er ufattelig lange. Vi render til svømning, gymnastik og mødre gruppe, men glæder mig alligevel til at komme tilbage på arb.

Andre der har det på samme måde, eller er alt bare barsels idyl ved jer ?

Joh, til tider kan dagene være lange, men finder da altid et og andet at lave mens Julie sover.. :O) 

Anmeld

3. juni 2009

Diana...

Nej jeg ELSKER det jeg nyder og gå her hjemme, Men jeg har os manden hjemme fordi han er blevet fyret så vi hygger os helt vild hver dag, Lige nu glæder jeg mig ikke til jeg skal tilbage men nok fordi jeg ikke har noget at komme tilbage til da jeg blev fyret pga graviditeten. Så jeg skal starte på en frisk og ved ikke som hvad men jeg nyder at gå hjemme og har os fået lov at manden bare at gå på deltid når jeg skal tilbage igen.

Anmeld

3. juni 2009

Musen5

Hehehe... nu kan jeg se at det er dit første barn.... Når/hvis du får flere så tro mig.... så vil du se på det på en helt anden måde.... der er nemlig en del mere at se til... Jeg glææææder mig til at gå fra på barsel, mest fordi jeg skal hygge med gabriel, men oxo fordi  jeg så har "mere/bedre" tid til at få ordnet alt det der hjemme.

/mette 26+4

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg tror, at det kommer meget an på, hvem man er, og hvilken slags barn, man har. Min datter (første barn) har fra start haft et rigtig godt sovehjerte og sov typisk 1½+4 timers lur, fra hun var et par måneder. Så der havde jeg masser af tid til mig selv. Nummer to sov mærkbart mindre, og helt skidt blev det med nummer tre, som var knap et år gammel, før han sov mere end 30-40 minutter ad gangen (fordelt på 4-5 powernaps) og lagde sig til at sove uden protester (det kunne snildt tage lige så lang tid at få ham til at sove, som han sov).

Jeg har et stort behov for tid til mig selv (især nu hvor jeg har tre børn), og derfor kan det godt føles frustrerende ikke at have nogen frihed og at være afhængig af andre. Du kan evt. læse en af mine klummer om at være på barsel (med mit tredje barn), skrevet på et tidspunkt, hvor jeg var ret mæt af barselsdvalen (men havde barsel, til han var knap 1½ år):

https://www.baby.dk/Information/Articles.aspx?ArticleID=117

Mvh
Karoline

Anmeld

3. juni 2009

Christinahr

Første gang haddede jeg det som pesten og ville bare igang igen. Denne gang elsker jeg det og synes det er sørgeligt der allerede er gået 4 mdr. Vi mødes med veninder, går i bio, svømmer, slapper af og meget, meget mere.

Måske det har noget med barnet at gøre. Aia sov aldrig og ville underholdes hele tiden. Lang dag med ren babyunderholdning.
Theo er helt modsat. Den nemmeste baby ever - sover meget og vil gerne ligge og lege på et tæppe en halv times tid. Det giver en lidt mere frihed

Anmeld

3. juni 2009

Nanna1985

Jeg kan så godt huske, da jeg havde barsel med min datter, de sidste 3 mdr KEDET jeg mig virkelig MEGET.. Det var dejligt da hun kom i dagpleje, da hun var 10 mdr og jeg startede med at arbejde igen..

Denne gang her tror jeg vil nyde det mere, da jeg har så meget at se til, da jeg har en datter 2 ½ år som kræver en del opmærksomhed  ´+ har lært en masse nye anden gangs mødre at kende, så er ikke så bange for at jeg ikke kan nyde min barsel denne gang her

Anmeld

3. juni 2009

Mum33

Diana... skriver:

Nej jeg ELSKER det jeg nyder og gå her hjemme, Men jeg har os manden hjemme fordi han er blevet fyret så vi hygger os helt vild hver dag, Lige nu glæder jeg mig ikke til jeg skal tilbage men nok fordi jeg ikke har noget at komme tilbage til da jeg blev fyret pga graviditeten. Så jeg skal starte på en frisk og ved ikke som hvad men jeg nyder at gå hjemme og har os fået lov at manden bare at gå på deltid når jeg skal tilbage igen.

Hmm - fyret pga graviditet? Det lyder som en sag for fagforeningen!

Anmeld

3. juni 2009

MaleneGærup

Ja det var også min tanke. Man kan da ikke fyre en der er gravid....

Anmeld

3. juni 2009

Diana...

Jep det var det man da jeg først blev medlem af en fagforening dagen før jeg blev fyret kunne de ikke køre en advokat sag men de kunne godt skrive et brev til dem for at fortælle det ikke er i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.