Vitaminpiller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. juni 2009

LotteN

Nu er min datter jo blevvet 1 år og skal ikke længere have d-dråber og jerndråber.
Hva så, begynder man så og give dem vitaminpiller eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Mira0911

LotteN skriver:

Nu er min datter jo blevvet 1 år og skal ikke længere have d-dråber og jerndråber.

Ja mon ikke man gør det... Prøv og snakke med din sp... :O) 

Anmeld

3. juni 2009

A.

ja hvis du synes at hun har brug for det det er ikke oget man skal..

Anmeld

3. juni 2009

Lone Jakobsen

mine børn får en vitaminpille hver dag. ikke fordi jeg umiddelbart tror de mangler noget i deres kost.... men mest bare for en sikkerhedsskyld.
så har jeg også samvittigheden i orden hvis grøntsagerne en dag bliver skiftet ud med take away

Anmeld

3. juni 2009

4xGreve

nutche skriver:

mine børn får en vitaminpille hver dag. ikke fordi jeg umiddelbart tror de mangler noget i deres kost.... men mest bare for en sikkerhedsskyld.
så har jeg også samvittigheden i orden hvis grøntsagerne en dag bliver skiftet ud med take away

Hvordan giver du børn på et år vit. piller?

Anmeld

3. juni 2009

Nanna1985

De kan få tygge vitaminer med jordbær smag.. Det får min datter hverdag, nu er hun 2½ år og gider ikke tage dem længere  Hun kan bare ikke lide dem mere..

Anmeld

3. juni 2009

Cris

Ja, jeg giver til min søn vitaminpiller hver anden eller nogle gange hver 3.dag. Jeg vil ikke give dem til hver dag til ham, for han spiser varieret. Jeg har læst, at nogle gange kan blive for mange vitaminer. Der var en eksempel om en kvinde fra Australien, som aldrig har givet hjemmelavet mad til hendes mindste søn. Kun bøtte mad. Købt mad til børn indeholder allerede vitaminer og mineralier. Så tre eller fire gang om dagen var der glasmad på bordet. Han blev kæmpe stor. Da han blev tre, var han størrer en hans venner. Han blev undersøgt og de fand ud af det, at han fik for meget vitamin og mineralier. Hans knogler blev lidt svage (derfor gik hun til lægen med ham, ikke for han var for stor) for de voksede alt for hurtigt og kunne ikke holde til så meget.... Jeg I ved det godt at nogle gange man bliver påvirket med det man læser (ikke altid, men vi har vores svagheder ) Så han får regelmessig et styk, for han ikke spiser voldsom meget, må jeg sige, men ikke til hver dag. Jeg sorger, at vi spiser varieret.

Han får tyggetabletter. Han elsker hat have et i hånden og sutte på det en gang i mellem. Og så bider han også små stykker og tygger dem godt. Han elsker det for meget. Han tror, at de er lakridser (han fik en lakrids kun EN enkelt gang og han kan ikke glemme det nu!) og han beder om lakridser hele tiden. Så har jeg købt nogle tygge bolsjer, de ligner meget de der tyggetabletter, de er lidt sure, kender i dem? Og han får en en gang i mellem, når jeg bliver rigtigt træt at høre på "aaaakiiiiiids" i flere timer!

Anmeld

3. juni 2009

Sweet1978

LotteN skriver:

Ja mine får et tyggetabelet hver dag, de kan købes med forskellig smag i de fleste supermarkeder.

Anmeld

3. juni 2009

Lone Jakobsen

WiitrioeN skriver:

Hvordan giver du børn på et år vit. piller?

de spiser tygge tabletter med jordbær.... smager som slik og mine børn har altid godt ku li dem.

Anmeld

4. juni 2009

4xGreve

nutche skriver:

de spiser tygge tabletter med jordbær.... smager som slik og mine børn har altid godt ku li dem.

Okay mange tak for svar.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.