Baby og salt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.646 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. november 2012

christinak

Hvordan er reglerne nu for salt til en baby på knap 7 måneder?

jeg lavede nemlig brun sovs til bassen her til aften, tog 5 dl kartoffelvand uden salt i og tilsatte jævning, puttede 1 tsk ribsgele i og 1 tsk peber og 0,5-1 tsk salt i og så en gang fløde og kulør og det fik han maks 1,5 spk af på hans mors og for helt dårlig samvittighed om jeg nu har givet ham for meget salt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Guldimaven

Min sundhedsplejerske sagde, at når de er 6 mdr må de spise hvad vi får, også med salt. Dog med undtagelse hvis det er meget krydret. 

Anmeld

7. november 2012

christinak

Guldimaven skriver:

Min sundhedsplejerske sagde, at når de er 6 mdr må de spise hvad vi får, også med salt. Dog med undtagelse hvis det er meget krydret. 

Tak blev bare i tvivl og søgte på nettet og alle skrev bare ingen salt 

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

Det anbefales at man bruger så lidt salt som mulig, men tror ikke det er noget der skader så længe det ikke er hver dag.

Danske børn får ofte alt alt for meget salt, vi selv her hjemme bruger ikke ret meget salt så vores pige på 1 år spiser det vi laver og hvis vi har brug for mere salt kommer vi det selv på manden.

Anmeld

7. november 2012

Frøken J.

christinak skriver:

Hvordan er reglerne nu for salt til en baby på knap 7 måneder?

jeg lavede nemlig brun sovs til bassen her til aften, tog 5 dl kartoffelvand uden salt i og tilsatte jævning, puttede 1 tsk ribsgele i og 1 tsk peber og 0,5-1 tsk salt i og så en gang fløde og kulør og det fik han maks 1,5 spk af på hans mors og for helt dårlig samvittighed om jeg nu har givet ham for meget salt. 

De har ikke godt af salt. De må få af "vores mad", hvis den er ganske letsaltet, men det er hårdt for deres nyrer (eller hvad fanden for en kropsdel det nu er) at arbejde med det, og derfor bør man undgå det. Han dør ikke af den ene gang, men herhjemme plejer vi først at salte maden efter vi har taget noget fra til Rose, med mindre det er meget letsaltet. Vi andre har jo heller ikke godt af alt det salt

Anmeld

7. november 2012

Guldimaven

christinak skriver:

Tak blev bare i tvivl og søgte på nettet og alle skrev bare ingen salt 

Som alt andet vil jeg bare gøre det med måde. 

Anmeld

7. november 2012

christinak

SaNiNa skriver:

Det anbefales at man bruger så lidt salt som mulig, men tror ikke det er noget der skader så længe det ikke er hver dag.

Danske børn får ofte alt alt for meget salt, vi selv her hjemme bruger ikke ret meget salt så vores pige på 1 år spiser det vi laver og hvis vi har brug for mere salt kommer vi det selv på manden.

Tænker også at vi fremover lader være med at salte hans mad

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

christinak skriver:

Tænker også at vi fremover lader være med at salte hans mad

Vores dreng på 3 år får heller ikke ret meget salt for der er salt i det meste færdig med som brød smør og en masse andet.

Anmeld

7. november 2012

christinak

Frøken J. skriver:

De har ikke godt af salt. De må få af "vores mad", hvis den er ganske letsaltet, men det er hårdt for deres nyrer (eller hvad fanden for en kropsdel det nu er) at arbejde med det, og derfor bør man undgå det. Han dør ikke af den ene gang, men herhjemme plejer vi først at salte maden efter vi har taget noget fra til Rose, med mindre det er meget letsaltet. Vi andre har jo heller ikke godt af alt det salt

Vi er heldigvis ikke stor forbruger af salt herhjemme mens stadig så maden smager af noget men tænker vi fremover bare tar hans fra så det ikke bliver saltet

Anmeld

7. november 2012

Frøken J.

christinak skriver:

Vi er heldigvis ikke stor forbruger af salt herhjemme mens stadig så maden smager af noget men tænker vi fremover bare tar hans fra så det ikke bliver saltet

God idé! Bortset fra det lyder det som en pænt lækker sovs, er den god? Og tror du den vil være god til en gang flæskesteg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.