flødesovs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.907 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Kamilla-m

Hvordan laver i en lækker flødesovs til koteletter i fad ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

metski83

MortilMogL skriver:

Det skal vi faktisk have i aften.

Jeg starter med at stege kotteletterne, krydret med salt og peber, ikke helt gennemstegt, bare let på hver side.

Så ligger jeg dem i et ildfast fad, og der skal sovsen ovenpå.

Sovsen laver jeg ved først at stege noget bacon og løg (Eller/plus porrer) Så er det lidt forskelligt hvad jeg ellers kommer i. I aften bliver det rød peber. Det får lov at stege lidt sammen, og så hælder jeg fløden i, og kommer derfeter en boullion terning el to i. Jeg krydrer det efter hvad jeg lige har lyst til. Som regel bare lidt salt og peber, og evt. en lille smule karry. Det skal ikke smage af karry.

Jeg bruger madlavningsfløde, da det ikke skiller på samme måde som alm. fløde. samtidig er der lidt stivelse i, så jeg ikke behøves at jævne sovsen.

Nå man alle de ting rørt sammen i en gryde, og når det har stået lidt, hælder jeg det over kotteletterne og så i ovnen, mens risene koger.

Det var vist en længere smørre.

Anmeld

7. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

lyder godt nok lækkert! 

Anmeld

7. november 2012

Kamilla-m

metski83 skriver:

Det skal vi faktisk have i aften.

Jeg starter med at stege kotteletterne, krydret med salt og peber, ikke helt gennemstegt, bare let på hver side.

Så ligger jeg dem i et ildfast fad, og der skal sovsen ovenpå.

Sovsen laver jeg ved først at stege noget bacon og løg (Eller/plus porrer) Så er det lidt forskelligt hvad jeg ellers kommer i. I aften bliver det rød peber. Det får lov at stege lidt sammen, og så hælder jeg fløden i, og kommer derfeter en boullion terning el to i. Jeg krydrer det efter hvad jeg lige har lyst til. Som regel bare lidt salt og peber, og evt. en lille smule karry. Det skal ikke smage af karry.

Jeg bruger madlavningsfløde, da det ikke skiller på samme måde som alm. fløde. samtidig er der lidt stivelse i, så jeg ikke behøves at jævne sovsen.

Nå man alle de ting rørt sammen i en gryde, og når det har stået lidt, hælder jeg det over kotteletterne og så i ovnen, mens risene koger.

Det var vist en længere smørre.

Mmh, det lyder lækkert .

Det må prøves.

Anmeld

7. november 2012

Carl-Emil's mor

MortilMogL skriver:

Meget simpelt:

Lidt stegt bacon der ligges over korteletterne i fadet

Så renser jeg og deler championer i 1/4 som kommer oven på bacon og kød

Hakker løg som kommer oven på

2-3 dåser tomat hen over også 1 ( 1&frac12 cremefine 7% henover, smager til med salt, peber og paprika også i ovnen 200 grader i ca hvad 20 min tror jeg?  

god fornøjelse

Anmeld

7. november 2012

metski83

MortilMogL skriver:

Mmh, det lyder lækkert .

Det må prøves.

Det smager også super godt, og det er meget simpelt at lave

Anmeld

7. november 2012

metski83

skovrup skriver:

lyder godt nok lækkert! 

Det smager også godt

Anmeld

7. november 2012

Misscbn

MortilMogL skriver:

Jeg steger koteletterne lidt på hver side

Så blander jeg madlavningsfløde med tomatpuré ca en stor til en halv liter madlavningsfløde rør godt rundt og kommer lidt krydderi i

kommer jeg kød i fad med stegte bacontern og coktailpølser og hælder sovs over og så ind i ovnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.