Skifte studie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er anonym fordi ingen ved jeg går med alt det her. Heller ikke min kæreste som jeg ellers fortæller alt, men jeg har brug for andres tanker og råd så nu går det ud over jer

Jeg er igang med ha-jur, det er erhvervsøkonomi og erhvervsjura og jeg er sådan set glad nok for det. Jeg har det okay med matematik, differentialeregning er ikke en hård nød at knække, men der sker bare ikke noget indeni. Når jeg så sidder her med min formueret og læser mine opgaver til den juridiske del af mit studie, så tænder der sig bare en storm indeni. Jeg læser paragraffer for min egen fornøjelses skyld og jeg er nået så vidt, at det er nok ikke noget normale mennesker ville gøre i sofaen fredag aften?
Så nu tænker jeg på at skifte studie, hvis jura gør sådan noget ved mig, burde jeg så ikke følge efter? Men jeg er gammel, start 30-erne og er den ældste på mit studie, har jo barn og kæreste og en masse forpligtigelser så jeg overvejer om jeg kan tillade mig at putte min dreng igennem et år til på su? Jeg skal jo starte forfra, medmindre de er til at tale med og jeg kan hoppe på 2. år århha, det ved jeg jo heller ikke om jeg kan. Og mine tanker vil bare ikke stoppe..

Hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Julemusen

Da jeg kom tilbage til min bachelor uddannelse efter barsel havde jeg det ligesom du har nu. Jeg mangler så kun 8 måneder af min bachelor så har valgt at gører den færdig. Vil ikke byde min søn og mand flere år på SU. Jeg skal så have en kandidat oveni så der må jeg vælge en hvor min interesse er større. Kan heldigvis vælge mellem 9 forskellige kandidater.

Jeg tager en uddannelse for at få et job og tjene penge. Ikke for at lege for mit job. Jeg har altid været god til at finde interesse i det jeg arbejder i. Men på skolebænken er det en større udfordring. Jeg kan ikke råde dig men jeg holder fast i mit studie.

Anmeld

7. november 2012

Lise

Jeg er også Ha(jur.)'er, og kender mange der er det.

Jeg ville fortsætte, hvis jeg var dig - gør bacheloren færdig. Er der ikke noget med at du kan overbygge med en cand.jur? Måske ved at tage nogle ekstra fag? Kan du ikke undersøge den mulighed?

Ellers kan man vist tage en cand.merc.jur og så overbygge den på ét år med cand.jur.

Jeg er ikke mega skarp i det, da jeg absolut ikke var der for juraens skyld, og jeg har ikke læst cand.merc.jur.

Anmeld

7. november 2012

Rebecca55

Jeg er nok typen der gør hvad jeg tænder på... Og hvis det kan løbe rundt og jeres barn endu er lille, så ville det i min verden være nu. For så er barnet ikke opmærksom på hvad man har råd til og ikke råd til... Jeg overvejer selv at skifte erhverv nu mens vores børn er små. Så kan vi alle få glæde af det når de bliver ældre og jeg er færdig.

Håber du/i finder den rette beslutning for jeres familie.

Ps. jeg er selv 30 år og synes aldrig det er for sent.

Anmeld

7. november 2012

Dinna88

Jeg synes du skal gøre hvad du føler for! Skift, hvis du mener, at det er det rette for dig Du skal leve med det resten af livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.