Akuttid ved lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.657 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. november 2012

mpr

Hvornår er det akut når man bestiller en akut tid hos lægen?

Jeg har den sidste 1½ måned gået med gener af smerter i underlivet og maven, plus smerter i det ene bryst som også væsker lidt. Har intet fået tjekket fordi jeg simpelthen er angst for mandelige læger og skulle have min anden hpv sprøjte før jeg fik min nye læge.

I dag har jeg så ringet til mit nye læge hus for at få en tid til underlivs undersøgelse og til at få tjekket mit bryst.. Og den eneste kvinde de har det nye sted havde ingen tider de næste 14 dage -3 uger og så spørger sekratæren om det var akut.. Og jeg havde INGEN ide.... For nu har jeg jo gået med det i så lang tid Blev så stillet om til hende lægen men forbindelsen røg imens jeg ventede og da jeg ringede igen var lægernes tale tid slut og jeg måtte ringe igen i morgen for at snakke med hende...

Så ville lige høre jer.. Er det akut det jeg render rundt med eller hvad ville i sige?

Synes det er svært for kan ikke bare skrive til hende da deres hjemmeside er midlertidig gået ned... ._.

Hvad siger i garve kvinder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

SaNiNa

Første vil jeg sige at jeg synes det er ringe der første er tid og 2-3 uger, vi er plejer at få en tid inden for et par dag hvis ikke på selvedagen

Men høre tit at der ikke er tid før, det ville jeg ikke acceptre hvis det var mig.

Om det så er akut det kan jo diskuteres for du har jo ikke henvendt dg til den anden læge, så det er jo ikke sådan du er lige ved at dø og så tænker jeg at du måske godt kunne gå et par dage mere, men ikke 14 dag for det syntes jeg ikke er ok.

Anmeld

7. november 2012

mpr

SaNiNa skriver:

Første vil jeg sige at jeg synes det er ringe der første er tid og 2-3 uger, vi er plejer at få en tid inden for et par dag hvis ikke på selvedagen

Men høre tit at der ikke er tid før, det ville jeg ikke acceptre hvis det var mig.

Om det så er akut det kan jo diskuteres for du har jo ikke henvendt dg til den anden læge, så det er jo ikke sådan du er lige ved at dø og så tænker jeg at du måske godt kunne gå et par dage mere, men ikke 14 dag for det syntes jeg ikke er ok.

Nej er ikke ved at dø men det har da kostet mig nogle sygedage fordi det simpelthen har gjort så ondt i understellet Men min angst har bare værret større end smerten.

Jeg synes også det er rigtig rigtig lang tid og følte faktisk ikke det kunne passe fordi det lød så voldsomt.. Men som det lød på hende så var der nok ikke nogen chance for at jeg fik en tid medmindre det var akut.. o_O

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

Chel1992 skriver:

Nej er ikke ved at dø men det har da kostet mig nogle sygedage fordi det simpelthen har gjort så ondt i understellet Men min angst har bare værret større end smerten.

Jeg synes også det er rigtig rigtig lang tid og følte faktisk ikke det kunne passe fordi det lød så voldsomt.. Men som det lød på hende så var der nok ikke nogen chance for at jeg fik en tid medmindre det var akut.. o_O

Tja sådan en læge ville jeg aldrig vælge jeg ved ikke hvad jeg gør den dag vores læge går af... Det bliver svært at finde så god en læge et andet sted.

Jeg tænker bare at hvis du har kunne gå så længe pga angst så kan du måske også godt gå lidt længere, jeg har selv før måtte, tvinge mig selv til læge fordi jeg var bange og det var en mandlig læge.

Hvad er det som gør du er bange for det? 

Anmeld

7. november 2012

mpr

SaNiNa skriver:

Tja sådan en læge ville jeg aldrig vælge jeg ved ikke hvad jeg gør den dag vores læge går af... Det bliver svært at finde så god en læge et andet sted.

Jeg tænker bare at hvis du har kunne gå så længe pga angst så kan du måske også godt gå lidt længere, jeg har selv før måtte, tvinge mig selv til læge fordi jeg var bange og det var en mandlig læge.

Hvad er det som gør du er bange for det? 

Sandt, og ja havde nok også valgt et andet sted hvis jeg vidste at det her var hvad jeg gik ind til ._. Men havde jo ingen der kunne fortælle mig om stedet så det var ikke helt nemt..

Kan ikke helt forklare det ud over at jeg ikke stoler på dem.. Mænd er mænd og længere er den ikke.. De gange hvor jeg er blevet undersøgt af min gamle læge (og det var altså kun at jeg skulle løfte op i trøjen så han kunne lytte på mine lunger) så har jeg fået panik anfald inden jeg overhovedet skulle derop.. Og været på nippet til at tude derinde dog tilbageholdende så ingen lagde mærke til det.. Kan bare ikke med mandlige læger sådan har jeg haft det siden min krop begyndte at udvikle sig

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

Chel1992 skriver:

Sandt, og ja havde nok også valgt et andet sted hvis jeg vidste at det her var hvad jeg gik ind til ._. Men havde jo ingen der kunne fortælle mig om stedet så det var ikke helt nemt..

Kan ikke helt forklare det ud over at jeg ikke stoler på dem.. Mænd er mænd og længere er den ikke.. De gange hvor jeg er blevet undersøgt af min gamle læge (og det var altså kun at jeg skulle løfte op i trøjen så han kunne lytte på mine lunger) så har jeg fået panik anfald inden jeg overhovedet skulle derop.. Og været på nippet til at tude derinde dog tilbageholdende så ingen lagde mærke til det.. Kan bare ikke med mandlige læger sådan har jeg haft det siden min krop begyndte at udvikle sig

De er jo professionele, jeg har haft mange mandlige læger på syghuset hvor man ikke bare lige kan vælge og vrange så jeg har lært det og asseptere at det er en mand.

Men du skal selvfølgelig gøre hvad du føler for

Anmeld

7. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

En akut tid er for akut opstået sygdom. Det vil jeg ikke mene, at dit er når du har gået med det så længe.

De symtomer du har ville jeg nok have gået til lægen meget før også selvom angst for mandlige læger. Det vigtigste er ens helbred. Men hvorfor ikke skifte til en kvindlige læge?

God bedring

Anmeld

7. november 2012

mpr

SaNiNa skriver:

De er jo professionele, jeg har haft mange mandlige læger på syghuset hvor man ikke bare lige kan vælge og vrange så jeg har lært det og asseptere at det er en mand.

Men du skal selvfølgelig gøre hvad du føler for

Det er sjovt hvor mange gange jeg har fået det afvide

det er ikke lykkedes at ændre mit syn på det. Kan ikke se dem som professionelle, de er bare mennesker som alle os andre og den eneste mand der skal have lov til at se mig uden tøj på er min kæreste. Min angst går så langt at jeg kunne finde på at blive hjemme selvom jeg havde mange symptomer på alt muligt hvis jeg vidste risikoen for at få en mandelig læge var stor ._.

Det var også derfor jeg skulle skifte læge

Anmeld

7. november 2012

mpr

En akut tid er for akut opstået sygdom. Det vil jeg ikke mene, at dit er når du har gået med det så længe.

De symtomer du har ville jeg nok have gået til lægen meget før også selvom angst for mandlige læger. Det vigtigste er ens helbred. Men hvorfor ikke skifte til en kvindlige læge?

God bedring

Det er det jeg har nu Hvor jeg så ikke kan komme til Men kæresten og jeg havde set det var praktisk jeg lige fik mit nr 2 hpv stik inden jeg flyttede læge så vi var sikre på jeg kunne få det til tiden.. Det er grunden til at jeg ikke har fået skiftet læge noget før..

Vil faktisk sige jeg gik faktisk til læge en gang i denne periode hvor jeg havde taget mod til mig for at få undersøgt det.. men han gav mig bare nogle piller i stedet for at tjekke mig - det har så ikke hjulpet har ikke kunne tage mod til mig igen siden.

Og tak

Håber ikke det er noget alvorligt.. selvom jeg godt nok er ved at være lidt bekymret

Anmeld

7. november 2012

SaNiNa

Chel1992 skriver:

Det er sjovt hvor mange gange jeg har fået det afvide

det er ikke lykkedes at ændre mit syn på det. Kan ikke se dem som professionelle, de er bare mennesker som alle os andre og den eneste mand der skal have lov til at se mig uden tøj på er min kæreste. Min angst går så langt at jeg kunne finde på at blive hjemme selvom jeg havde mange symptomer på alt muligt hvis jeg vidste risikoen for at få en mandelig læge var stor ._.

Det var også derfor jeg skulle skifte læge

Jeg må ærlig indrømme jeg syntes du skal få noget hjælp til den holdning, de er til for at hjælpe dig og ikke til at bedømme dig

Hvis du en gang bilver indlagt eller når du engang skal føde ja så vælger du altså ikke selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.