Hvad kan jeg gøre? Movicol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det kan også godt virke, der skal bare lidt flere til

Men hvad med abrikoser?

Mælk (og mælkeprodukter) + banan er ikke særlig godt, hvis man har tendens til forstoppelse

Hvis det bliver ved, kan du evt. købe Microlax på apoteket - det skal føres op i numsen og virker rimelig hurtigt

Jeg har aldrig nogensinde haft forstoppelse før, men er i behandling for barnløshed, så ved ikke om det på nogen måde kan have indvirkning.

Jeg tror jeg prøver at ringe til lægen imorgen og spørge om jeg må tage movicol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

modesty

Jeg skriver som anonym da jeg synes det er lidt et privat/pinligt emne!

Er der nogle der har et godt råd mod forstoppelse?

Jeg har ikke været på toilettet ihvertfalde siden i Fredags, tror også det er siden i Onsdags/torsdags. Kan ikke helt 100% huske det.

Må man gerne tage movicol når man går og venter på bp fordi vi er i behandling??

Du behøver ikke alle de dér ting, bare spis masser af fibre og ingen stivelse. Drop brød, pasta, ris og kartofler. Spis masser af grønsager, specielt kålsorter. Frugter som blommer og vindruer er gode. Lyst kød er også OK. Og f.eks noget hvedeklid. Drik masser af vand.

Så burde det begynde at glide igen. 

Anmeld

6. november 2012

LilleSmølf

Been there, done that...

Prøv evt. med dadler (masser af dem) og revet æble med sukker. Vindurer plejer også at være gode og du skal bare spise så mange du kan.

Og som der ellers er blevet sagt, så drik masser af vand eller saftevand.

Et andet, lidt underligt forslag jeg kan give dig er, at du skal læne dig tilbage på toilettet med numsen frem (sådan at du nærmest sidder sådan her /) og løfte armene. Eller, du kan nøjest med at løfte skuldrene og rette dig op/strække dig ud, plejer bare at sige til børn at de skal løfte

Du skal bare forestille dig at du skaber fri passage gennem maven.

Det lyder lidt åndsvagt men det hjælper en del at du ikke sidder som man nu normal gør på et wc, især ikke den der foroverbøjede stilling man laver, når det ikke fungerer optimalt. De toiletter er ikke bygget til at ting kommer ud nemmest muligt.

Tro mig, det hjælper en del, og det skader i hvert fald ikke at prøve. Har selv brugt den teknik meget på det sidste for hold kæft nogle jernpiller jeg har fået fat i...

Held og lykke (:

Anmeld

7. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du behøver ikke alle de dér ting, bare spis masser af fibre og ingen stivelse. Drop brød, pasta, ris og kartofler. Spis masser af grønsager, specielt kålsorter. Frugter som blommer og vindruer er gode. Lyst kød er også OK. Og f.eks noget hvedeklid. Drik masser af vand.

Så burde det begynde at glide igen. 

Det er jeg klar over, men jeg har ikke brug for det skal tage endnu flere dage før der kommer gang i det igen....

Anmeld

7. november 2012

Anonym trådstarter

Odense92 skriver:

Been there, done that...

Prøv evt. med dadler (masser af dem) og revet æble med sukker. Vindurer plejer også at være gode og du skal bare spise så mange du kan.

Og som der ellers er blevet sagt, så drik masser af vand eller saftevand.

Et andet, lidt underligt forslag jeg kan give dig er, at du skal læne dig tilbage på toilettet med numsen frem (sådan at du nærmest sidder sådan her /) og løfte armene. Eller, du kan nøjest med at løfte skuldrene og rette dig op/strække dig ud, plejer bare at sige til børn at de skal løfte

Du skal bare forestille dig at du skaber fri passage gennem maven.

Det lyder lidt åndsvagt men det hjælper en del at du ikke sidder som man nu normal gør på et wc, især ikke den der foroverbøjede stilling man laver, når det ikke fungerer optimalt. De toiletter er ikke bygget til at ting kommer ud nemmest muligt.

Tro mig, det hjælper en del, og det skader i hvert fald ikke at prøve. Har selv brugt den teknik meget på det sidste for hold kæft nogle jernpiller jeg har fået fat i...

Held og lykke (:

Tak for tips

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.