er det normalt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Gravid2012

Hej alle sammen.

Jeg fik kejsersnit d. 16 oktober, og har taget det med ro indtil nu.

Jeg havde "menstration" i to uger efter d. 16 og derefter ingenting. (ved ikke om bloedningen hedder det bagefter kejsersnit)

Nu idag begyndte jeg at goere rent for foerste gang efter kejsersnittet, og der kommer lidt bloed igen nu...

er det normalt eller var min krop ikke klar endnu til rengoering?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

SussieThyssen

Gravid2012 skriver:

Hej alle sammen.

Jeg fik kejsersnit d. 16 oktober, og har taget det med ro indtil nu.

Jeg havde "menstration" i to uger efter d. 16 og derefter ingenting. (ved ikke om bloedningen hedder det bagefter kejsersnit)

Nu idag begyndte jeg at goere rent for foerste gang efter kejsersnittet, og der kommer lidt bloed igen nu...

er det normalt eller var min krop ikke klar endnu til rengoering?

Vil sige at det er alt for tidligt til rengøring. Så stop hellere og overlad det til andre.
Man siger man ikke må anstrenge sig i op til 6 til 8 uger efter, så du må hellere holde dig på måtten indtil da.

Jeg blødte også kun meget kort efter mit kejsersnit med udflåd i 3-4 uger, hvor imod det varede 4 uger efter pigernes normale fødsler og så udflåd i 2.
Så det siger lidt om, hvor længe livmoderen er om at hele op.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2012

Gravid2012

SussieThyssen skriver:

Vil sige at det er alt for tidligt til rengøring. Så stop hellere og overlad det til andre.
Man siger man ikke må anstrenge sig i op til 6 til 8 uger efter, så du må hellere holde dig på måtten indtil da.

Jeg blødte også kun meget kort efter mit kejsersnit med udflåd i 3-4 uger, hvor imod det varede 4 uger efter pigernes normale fødsler og så udflåd i 2.
Så det siger lidt om, hvor længe livmoderen er om at hele op.

Kærligst
Sussie

okay... tror du at jeg skal ringe til laegen omkring bloedningen, eller hvis jeg bare stopper med at goere rent saa er det iorden ?

tak for dit hurtige svar

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Gravid2012 skriver:

okay... tror du at jeg skal ringe til laegen omkring bloedningen, eller hvis jeg bare stopper med at goere rent saa er det iorden ?

tak for dit hurtige svar

jeg synes måske lige du skulle få en lille snak med lægen, hvis det ikke klinger helt af til i morgen eller helt sikkert, hvis du bløder meget eller får ondt.
Sådan et sår kan nemlig springe op indvendigt, selvom det heldigvis er meget sjældent det sker.

Har de slet ikke orienteret dig om det på sygehuset?

Anmeld

6. november 2012

Gravid2012

SussieThyssen skriver:

jeg synes måske lige du skulle få en lille snak med lægen, hvis det ikke klinger helt af til i morgen eller helt sikkert, hvis du bløder meget eller får ondt.
Sådan et sår kan nemlig springe op indvendigt, selvom det heldigvis er meget sjældent det sker.

Har de slet ikke orienteret dig om det på sygehuset?

joh de havde sagt en maaned uden at lave noget og saa skulle jeg starte stille og rolig... men kunne ikke holde mig paa maatten...

dumme mig

nu slapper jeg af!

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Gravid2012 skriver:

joh de havde sagt en maaned uden at lave noget og saa skulle jeg starte stille og rolig... men kunne ikke holde mig paa maatten...

dumme mig

nu slapper jeg af!

Nej det er jo det

Men vi har ikke alle lige godt hele-kød, som man siger, altså nogle er længere om at hele op end andre.

Jeg hører til dem, der lynhurtigt heler, og kunne fare rundt og lave ting efter ca 4 uger, og efter 6 var jeg på havearbejde, dog uden at løfte tunge ting.
Men andre jeg  kender var alle 8 uger om bare at komme igang med lettere rengøring, fordi de stadig ikke var helet helt op.

Så pas på din krop.
Det er dumt at skulle igennem en operation for at blive syet sammen igen, fordi man ikke kan holde sig i skindet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.