Ville ikke hjælpe, fordi man ikke vil have våde sko???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. november 2012

tarkoflen

Hvad sker der lige for, at forbipasserende ikke vil hjælpe en kvinde og et spædbarn, der er kørt i grøften og ligger på hovedet ned i et mudderhul??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59731854:ig norerede-mor-og-baby-i-væltet-bil--ville-ikke -have-våde-sko.html?forside

Jeg er helt og aldeles rystet over sådan nogle mennesker! Håber godt nok de har en dårlig smag i munden!

Til gengæld MEGA sejt af de 4 mænd der fik vendt bilen og fik mor og barn ud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

sne190810

Uha, ja jeg lige ved at sige at det ikke kommer bag på mig.

Den dansker-mentalitet som hærger en masse mennesker er frygteligt, jeg kan slet slet slet ikke have det og syntes det er decideret flovt at jeg kommer for sådan et folkefærd nogle gange.

Edit: med dansker-mentalitet mener jeg min personlige opfattelse af den egoitiske tankegang og livsstil, som mange danskere er ramt af i mere eller mindre grad. 
Jeg skal ikke selv sidde og spille hellig, der er da helt sikkert nogle punkter jeg også har fejlet/fejler. Men jeg tænker dagligt over at jeg gerne vil være et godt menneske for andre, hjælpe hvor jeg kan og smile til folk da jeg ved hvor meget et smil kan hjælpe en hel dag. Det er små ting, men jeg er sikker på at verden (Danmark) ville være et meget rarere sted, hvis man så lidt mere ud over sin egen næsetip.

Anmeld

6. november 2012

Dinna88

Visse mennesker....

Anmeld

6. november 2012

JulieAlex89

Hold da op! Hvordan kan de dog leve med sig selv??

Anmeld

6. november 2012

Faith

Chokerende!

Jeg har en lignende historie.

i sommers var der noget spejdertræf i den by jeg bor i. Det betød at gågaden var sort af spejdere!

Jeg var på shoppetur med min mor, og kommer forbi en cafe som i dagens anledning har stillet borde og stole ud foran så der er plads til alle de her spejdere.

Inde mit mellem borde og stole står en blind dame og kæmper for at finde vej ud af virvaret. Man kan se hun er på randen af panik. Hun bruger blindestokken til at føle sig frem med, men ligegyldigt hvor hun rammer er der borde og stole.

Ved et af bordene sidder en mand og en dame og spiser frokost. De glor bare på hende og spiser videre. SÅ REJS JER DOG OP OG HJÆLP DEN STAKKELS KVINDE!!!!!

Jeg skynder mig hen til damen, tager fat i hendes arm og spørger om jeg ikke godt må hjælpe hende. Hun blev så taknemmelig! Tårene stod i øjnene på hende. Hun har sku da været pisse bange. Hun plejer jo at kunne finde vej gennem gågaden uden de store problemer. Men pludselig var den sædvanlige vej spærret af borde og stole og hun var totalt lost.

Fatter ikke folk sommetider. Egoisme er en grim ting i visse tilfælde

Anmeld

6. november 2012

B&J

Faith skriver:

Chokerende!

i sommers var der noget spejdertræf i den by jeg bor i. Det betød at gågaden var sort af spejdere!

Jeg var på shoppetur med min mor, og kommer forbi en cafe som i dagens anledning har stillet borde og stole ud foran så der er plads til alle de her spejdere.

Inde mit mellem borde og stole står en blind dame og kæmper for at finde vej ud af virvaret. Man kan se hun er på randen af panik. Hun bruger blindestokken til at føle sig frem med, men ligegyldigt hvor hun rammer er der borde og stole.

Ved et af bordene sidder en mand og en dame og spiser frokost. De glor bare på hende og spiser videre. SÅ REJS JER DOG OP OG HJÆLP DEN STAKKELS KVINDE!!!!!

Jeg skynder mig hen til damen, tager fat i hendes arm og spørger om jeg ikke godt må hjælpe hende. Hun blev så taknemmelig! Tårene stod i øjnene på hende. Hun har sku da været pisse bange. Hun plejer jo at kunne finde vej gennem gågaden uden de store problemer. Men pludselig var den sædvanlige vej spærret af borde og stole og hun var totalt lost.

TS:

ej hvad er det for en verden vi lever i man bliver så ked af det

Faith:

bliver helt ked af at læse det du har oplevet stakkels den kvinde tænk hvordan hun må have det godt du var der den dag

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

sne190810 skriver:

Uha, ja jeg lige ved at sige at det ikke kommer bag på mig.

Den dansker-mentalitet som hærger en masse mennesker er frygteligt, jeg kan slet slet slet ikke have det og syntes det er decideret flovt at jeg kommer for sådan et folkefærd nogle gange.

Edit: med dansker-mentalitet mener jeg min personlige opfattelse af den egoitiske tankegang og livsstil, som mange danskere er ramt af i mere eller mindre grad. 
Jeg skal ikke selv sidde og spille hellig, der er da helt sikkert nogle punkter jeg også har fejlet/fejler. Men jeg tænker dagligt over at jeg gerne vil være et godt menneske for andre, hjælpe hvor jeg kan og smile til folk da jeg ved hvor meget et smil kan hjælpe en hel dag. Det er små ting, men jeg er sikker på at verden (Danmark) ville være et meget rarere sted, hvis man så lidt mere ud over sin egen næsetip.

Selvfølgelig er ingen af os perfekte, men man må da som minimum hjælpe et menneske i nød!

Jeg er gravid, og ville nok ikke turde løfte en bil, men kunne jeg da yde psykisk førstehjælp og tilkalde hjælp stå og vifte med armene et eller andet!

Jeg er dybt chokeret over at en udtaler at h*n ikke vil hjælpe på grund af forkert fodtøj! Så tag dog de sko af, hvis de er så vigtige at du ikke vil hjælpe med at redde et andet menneske og et spædbarn!

Men der er jo desværre folk der har nok i dem selv! Sørgeligt men åbenbart sandt!

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

JulieAlex89 skriver:

Hold da op! Hvordan kan de dog leve med sig selv??

Ja det fatter man da virkelig ikke, jeg ville ALDRIG kunne tilgive mig selv, men desværre forestiller jeg mig ikke, at den person har indsigt nok til at have dårlig samvittighed over det! Måske hvis h*n læser artiklen, men jeg tvivler!

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

Faith skriver:

Chokerende!

Hvor bliver jeg bare træt, når jeg høre at folk kan være så selvcentrerede!

Stakkels dame godt l kom forbi, for det er da for langt ude, at man ikke hjælper lidt til!

Anmeld

6. november 2012

baby012

Nogen mennesker altså !!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.