Thea stadig skoldkopper, hva ska vi lave??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja jeg løber snart tør for spændene ting at lave sammen med thea på 4 år. Hun har været hjemme siden i torsdags, med skoldkopper. Hun har det heldigvis ok, dog er der ik så meget energi som der plejer. 

Vi har bagt trylledejs julepynt til gaver til bedsterne. Bagt kager og småkager, vi har leget med perler, gået ture osv, set tegnefilm, spillet på i-pad, lige nu sidder hun og maler på læreder, mens jeg har sat mig i massagestolen. Vi har jo også alberte på 4 mdr vi ska ha med til det vi laver, og  ska jo sove til middag osv.

Men er der noget vi ellers ka lave?? Ps tænker vi ska lave modeller voks sener! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

StineW79

Slet ingen gode forslag? Vh stine

Anmeld

6. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Hvad med at samle blade og lave efterårs kolager.
Noget mine børn syntes er sjovt at lege med er kartoffelmel opløst i vand skal ikke blive helt flydende giver en sjov konistens så man kan flytte det rundt på bordet og presse det i hånden så det bliver helt fast. Sviner dog meget.
Lave en forhindringsbane i hjeqmmet.
En hjemmelavet pakke kalender fra hende til far med tegninger, perleplade, trylledejs figur.
Papires æsker med låg til perlesmukker eller andre små ting

Anmeld

6. november 2012

Nettemor

Gå i gang med julegaverne til bedsterne

Anmeld

6. november 2012

Benjamins'mor

Hånd aftryk i trylledej.
Figurer i trylledej.

Male billeder.
Tegne.
Gå en tur i skoven og finde ting til jule dekorationer som i kan ligge til tørre allerede nu. (Det må man godt selvom hun har skoldkopper).

Lave collager.

Anmeld

6. november 2012

StineW79

hannetheis skriver:

Hvad med at samle blade og lave efterårs kolager.
Noget mine børn syntes er sjovt at lege med er kartoffelmel opløst i vand skal ikke blive helt flydende giver en sjov konistens så man kan flytte det rundt på bordet og presse det i hånden så det bliver helt fast. Sviner dog meget.
Lave en forhindringsbane i hjeqmmet.
En hjemmelavet pakke kalender fra hende til far med tegninger, perleplade, trylledejs figur.
Papires æsker med låg til perlesmukker eller andre små ting

Årh elsker at lege med kartoffelmel. Må op og købe noget i morgen! 

Øvig var nede i vores skov den anden dag og samle blade. Desvære varDet lidt noget bøvl at gå der nede medbarnevognen, da der var meget muder på stigerne. Lage bladene til tøre på radiatorene da vi kom hjem, med det resultat, at de 2 timer sener var krøllet helt sammen. Øv!

Syntes hele vores hus er en stor forhindringsbane af legetøj, lige de her dage tak for gode forslag! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Nettemor skriver:

Gå i gang med julegaverne til bedsterne

Vi er i fuld gang med julegaverne! 

Købte i rema, sådan nogle porcelæns ophæng, med engle, nisser og juletræer, som der ska males på. Der er 2 figure i hver pakke + maling til 20 kr.

Har bagt småkage ophæng i saltdej, der ligner jødekager og brunkager. De er så fine! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

Nettemor

StineW79 skriver:

Vi er i fuld gang med julegaverne! 

Købte i rema, sådan nogle porcelæns ophæng, med engle, nisser og juletræer, som der ska males på. Der er 2 figure i hver pakke + maling til 20 kr.

Har bagt småkage ophæng i saltdej, der ligner jødekager og brunkager. De er så fine! Vh stine

Hvor har I mange gode ideer Ved ikke helt hvad jeg skal lave med Bassen uden det ender med at jeg laver det

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Benjamins'mor skriver:

Hånd aftryk i trylledej.
Figurer i trylledej.

Male billeder.
Tegne.
Gå en tur i skoven og finde ting til jule dekorationer som i kan ligge til tørre allerede nu. (Det må man godt selvom hun har skoldkopper).

Lave collager.

Ka sætte flueben ved det hele! 

Vi ha lavet saldejs pynt, til julegaver den anden dag.

Vi har været på samler tur i skoven, men det var lidt bøvlet med alberte i barnevognen, pga mudder. Gået ture med venner og deres hund. Man har nemlig godt af lidt frisk luft!!

Bilederne har hun lige malet i dag. Det blev til en kæmpe stor blå flue, som hun syntes ska hænge i soveværelset. Og et med blomster! 

Tror måske vi ska lave modelervoks i morgen, eller også sku jeg høre om ikmormor vil ha besøg, hun har nemlig fri... 

Humm tænke, tænke!! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Nettemor skriver:

Hvor har I mange gode ideer Ved ikke helt hvad jeg skal lave med Bassen uden det ender med at jeg laver det

De ophæng der ska males ka han i hvert fald sagtens lave!

Og dem i saltdej, der ruller du da bare dejen ud for, så ka han trykke dem ud, med småkage udstikker. Så laver du bare et lille hul til snoren og styre ovnen  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.