Første tand på 5 mdr gl. baby, hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.037 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Lauras mor

Hej piger.
Jeg har haft besøg af sundhedsplejersken idag, og fordi Lauras bedstefar blir ved med at sige, at hun er ved at få tænder, bad jeg hende om at tjekke. SP mærkede i munden og sagde så, at hun er hævet i venstre side i overmunden, så det kan tyde på, at hun er ved at få en tand. MEN jeg har så selv været ved at mærke efter, og rigtig nok er hun hævet, men ikke der hvor fortænderne skal komme frem. Det er nærmere der, hvor de næste tænder i overmunden skal komme. Så er det vel ikke pga. en tand, at hun er hævet? :s fortænderne skal vel komme først? Eller kan det være en tand?

Der er billede, med pil på den tand, jeg tror, det er, hvis det er en tand, der er på vej
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Muffinmus

hmm. lyder mærkeligt.

Næsten alle børn starter med at få de to tænder i undermunden og derefter de to i overmunden..det er den "rigtige" rækkefølge.

Men det sker da at enkelte børn gør tingene anderledes:-)

Måske du bare skal se tiden lidt an og se om det er ER en tand eller bare lidt hævnig f.eks hvis hun har haft hånden i munden....Der kan de godt rive sig lidt eller andet så de hæver op.

Anmeld

5. november 2012

Frk.S

Nu er alle børn jo ikke ens... og det gælder også tænderne.

Det er da rigtigt, at de FLESTE får dem i midten først - men det andet kan altså også ske.

Jeg selv eller min søster (min mor kan ikke huske hvem af os det var) fik de to ved siden af FØR de midterste... så det sker.

Anmeld

5. november 2012

livhemdrup

Min mor havde et barn i dagpleje engang som fik en tand i undermund og bagefter hjørne tænderne og han skar tænder så det ku være løgn så det ik altid tænder kommer i den rækkefølge de skal

Anmeld

5. november 2012

Madam Blå

LouiseBP skriver:

Hej piger.
Jeg har haft besøg af sundhedsplejersken idag, og fordi Lauras bedstefar blir ved med at sige, at hun er ved at få tænder, bad jeg hende om at tjekke. SP mærkede i munden og sagde så, at hun er hævet i venstre side i overmunden, så det kan tyde på, at hun er ved at få en tand. MEN jeg har så selv været ved at mærke efter, og rigtig nok er hun hævet, men ikke der hvor fortænderne skal komme frem. Det er nærmere der, hvor de næste tænder i overmunden skal komme. Så er det vel ikke pga. en tand, at hun er hævet? :s fortænderne skal vel komme først? Eller kan det være en tand?

Der er billede, med pil på den tand, jeg tror, det er, hvis det er en tand, der er på vej

Det er da sikkert en tand Alle børn følger jo ikke reglerne

Min egen datter på 1 år, har fortænder i over- og undermund, og kindtænder.. Nu er dem i mellem vist på vej, men det ser da lidt skægt ud

Anmeld

5. november 2012

Lauras mor

MariaE skriver:

hmm. lyder mærkeligt.

Næsten alle børn starter med at få de to tænder i undermunden og derefter de to i overmunden..det er den "rigtige" rækkefølge.

Men det sker da at enkelte børn gør tingene anderledes:-)

Måske du bare skal se tiden lidt an og se om det er ER en tand eller bare lidt hævnig f.eks hvis hun har haft hånden i munden....Der kan de godt rive sig lidt eller andet så de hæver op.

Jeg vil afvente og se, om det er en tand Eller hun "bare" har revet sig

Mange tak fordi du svarede

Anmeld

5. november 2012

Lauras mor

Frk.S skriver:

Nu er alle børn jo ikke ens... og det gælder også tænderne.

Det er da rigtigt, at de FLESTE får dem i midten først - men det andet kan altså også ske.

Jeg selv eller min søster (min mor kan ikke huske hvem af os det var) fik de to ved siden af FØR de midterste... så det sker.

Hehe, så kan det lade sig gøre Jeg afventer og ser, om der kommer en tand

Anmeld

5. november 2012

Lauras mor

livhemdrup skriver:

Min mor havde et barn i dagpleje engang som fik en tand i undermund og bagefter hjørne tænderne og han skar tænder så det ku være løgn så det ik altid tænder kommer i den rækkefølge de skal

Hold da op - håber ikke det sker her Ville jo helst hun fulgte "reglerne", så jeg vidste ca., hvor og hvornår de tænder kommer, men jeg må afvente og se, om der kommer en tand ud af hævelsen

Anmeld

5. november 2012

Lauras mor

Madam Blå skriver:

Det er da sikkert en tand Alle børn følger jo ikke reglerne

Min egen datter på 1 år, har fortænder i over- og undermund, og kindtænder.. Nu er dem i mellem vist på vej, men det ser da lidt skægt ud

Hehe, det ser helt sikkert lidt sjovt ud Jeg afventer og ser, om der kommer en tand ud af hævelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.