Min datter på 2 spiser ikke!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.651 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Anonym trådstarter

Hej. Jeg er ved at dø hvergang min datter på 2 ikk vil spise! Jeg føler mig som den værste mor ever, og det blir ikk bedre når jeg ser buttede børn i vuggestuen mens min datter kun er 11 kg. Man kan se på hende at hun er tynd. Det tager livet af mig når det er aften og vi skal til at spise. Hun stritter mig imod, og vil ikk side eller noget. Mit spørgsmål er skal jeg lade være med at give hende mellemmåltider( æbler, agurk osv) ? Hun spiser i vuggestuen kl 14. Og vi spiser derved 17.30. Jeg føler bare at hun SKALsophies mellemmåltider fordi hun jo er så tynd i mine øjne. Argh !! Grunden til at jeg er i tvivl er at tynde børn skal ha mellemmåltider, men det gavner mig jo ikk når hun heller ikk spiser op til aftensmaden. Kunne græde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hej. Jeg er ved at dø hvergang min datter på 2 ikk vil spise! Jeg føler mig som den værste mor ever, og det blir ikk bedre når jeg ser buttede børn i vuggestuen mens min datter kun er 11 kg. Man kan se på hende at hun er tynd. Det tager livet af mig når det er aften og vi skal til at spise. Hun stritter mig imod, og vil ikk side eller noget. Mit spørgsmål er skal jeg lade være med at give hende mellemmåltider( æbler, agurk osv) ? Hun spiser i vuggestuen kl 14. Og vi spiser derved 17.30. Jeg føler bare at hun SKALsophies mellemmåltider fordi hun jo er så tynd i mine øjne. Argh !! Grunden til at jeg er i tvivl er at tynde børn skal ha mellemmåltider, men det gavner mig jo ikk når hun heller ikk spiser op til aftensmaden. Kunne græde

Min datter er også 2 år og vejer knap 12 med tøj på, og hun har ALLE dage været tynd og småtspisende... Ligesom hendes moar..
Det første år tog jeg det virkelig tungt, men nu har jeg vænnet mig til at hun har ikke har en enorm apetit.
Men jeg ville fortsat give mellemmåltider, men måske noget der feder hende mere og ikke mætter alt for meget ???

Men ja, små børn skal da have buttede maver ikke Så har de da i hvert fald nemmere ved at holde bukserne oppe.

Anmeld

5. november 2012

Mor1012

Anonym skriver:

HEJ

jeg syntes da ikke hun er tynd ? 11 kg.

her vil vores ikke spise morgenmad selv, hun får simpelhen lov at side på far ved borden og så deler de youghurt det syntes hun er hyggeligt, og gider ikke diskutere det om morgenen

hvis vi ikke kan få det aftensmad vi får ned i hende, så spørg jeg altid om hun vil ha en rugbrød, det kan hun næsten altid spise.

men jeg tror først og fremmest ikke man skal gøre mad til en diskution, andet end at tilbyde dem det man ved/tror de bedst kan lide

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Altså madstrejker er børns første måde at irritere sine forældre på. Min 2½ årige har haft 0-kartoffel, 0-sovs, o-alt, det hele skal være sovs, alt skal være med torskerogn. Kun broccolli havde vi.. Bananer - men kun skåret i skrå skiver. Så var der perioden med pålægschokolade, perioden med ingen brød. Perioden med kun ris, perioden med kartofler - men kun lavet i ovnen og Herren beskytte os hvis der var timian i! I noget som helst! Det er sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om, lige for tiden siser han meget småt til aftensmad og ingen af hans forældre gider ærlig talt bruge mere tid på at skændes ved aftensmaden.

Så nu får han lov til at sidde med det selv.

Men det har så også bevirket at han kun spiser til sine måltider, især hans far har været slem til at give ham lidt mens de hyggede og min teori er at det ødelægger appetitten. Så nu får jeg det på min måde en periode og hjælper det ikke, så må vi.... Ja.... det kigger vi vel på?

Min dreng er 2½ og vejer 12 kg. Jeg er en slank pige og har aldrig kunnet tage på, hans far er muskuløs fra naturens side af og har heller ikke en tendens til at tage på. Det bekymrer mig ikke at han vejer under sin kurve, han har sit tjek hver 6. månede, en dagplejer der fortæller han sommetider spiser massive mængder mad, en læge der kalder ham for "et pragteksemplar". Sålænge han trives, er glad og social, udvikler sig, så tager jeg de madkampe som de kommer og vil ikke lave en sur pligt ud af måltiderne

Anmeld

5. november 2012

baby012

fejl

Anmeld

5. november 2012

baby012

fejl

Anmeld

5. november 2012

baby012

fejl

Anmeld

5. november 2012

Tulle28

Hun er jo sikkert træt når klokken er 17.30 og det er svært at spise når man er træt. Derudover vil jeg sige at jeg tror børn selv regulerer hvor meget de har brug for - medmindre der er sygdom ind over selvfølgelig!

Min datter var ligesom din da hun var 2 år, nu er hun 2,7 og vejer 13,7 kg. Hun har spist som en hest i en periode, men de to uge har hun ikke spist så meget og det kan vi godt se på hendes figur. Hun siger hun ikke er sulten, men er ellers glad og frisk, så jeg er ikke bekymret Og det synes jeg altså heller ikke du skal være, hvis din datter ellers trives.

Hvordan spiser hun i vuggestuen?

Er hun mon ved at få tænder? De sidste kindtænder kommer jo omkring 2 år?

Jeg synes du skal give hende sund og nærende mad, giv hende rugbrødsmadder eller rester fra dagen før når hun kommer hjem fra vuggestue og så accepter at appetitten ikke er så stor sidst på dagen. Vi gav vores datter lidt yoghurt med havegryn inden hun kom i seng, det kræver ikke så meget, hvis man er lidt træt

Anmeld

5. november 2012

SaNiNa

Min dreng på 3 vejer 11kg og han spiser helle ikke hver aften, i weekenden har han stort set intet spist.

Vi har været ved børnelæge osv pga han ikke ville spise, men vi er endt ud i at vi måtte lære han ikke altid spiser særlig meget og måske spiser han kun kød en aftens så det det han spiser.

I forhold til vores datter på 1 som spiser og spiser og ikke tager på

Anmeld

5. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

De fleste spiseproblemer hos børn, kommer fra deres forældre.. Ja det er hårdt sagt, men sandt.

Ofte er der intet i vejen med barnet, men problemet er det's forældre.

Jo mere du presser på og bliver frustreret - des mere vil hun nægte...

Det samme når du er bekymret og våger over hende som en høg når hun spiser - det kan hun sagtens mærke og vil derfor også gå i baglås.

Lad være med at spejle dit barn i andres... Vi har gået til kontrol med vores dreng siden han var 1 år og han er 4 år idag og han er stadig en tynd dreng. Han havde samme vægt ved både 1 og 2 års us, dertil gik han helt i stå vækst mæssigt. Han spiser og drikker stadig så lidt at hans mave/tarm ikke selv kan arbejde og får derfor aff pulver hver dag.

Skift frugt ud med federe ting som digestive kiks - nødder, mandler mm. Frugt hjælper hende ikke, men optager kun plads for mad med rigtig nærring i..

-----------------------------------------------------------------------

Vejledning - en fridk start på spisning. Du og dit barn har behov for en frisk start på spisning. I har nogle gammle vaner, der skal ændres. Her er nogle råd der kan være en hjælp for jer processen.

Det vigtigste er; - vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget. - tro på at det nok skal spise det, det har behov for. - giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning. - undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet; - lad dit barn spise i fred og ro - respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult. - vær diskret rollemodel. - undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne; - skab en rolig atmosfære - sluk tv, dvd, video, radio - undlad legetøj på bordet - placer jer, så barnet kan se dig spise - sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden; - sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide. - lad dit barn selv øse op. - sørg for at barnet har eget bestik. - ingen kommentarer om mad eller spisning. - ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning; - lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage) - lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne; - bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur. - bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur..

----------------------------------------------------------------------

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.