Hvad skal jeg gøre? (venindeproblemer)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. november 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har en veninde, som jeg har det rigtig dejligt sammen med, NÅR vi ses. For det gør vi nemlig ret sjældent. Jeg hører faktisk sjældent fra hende, i hvert faldt set med mine behov og min prioritering.

Nu er det sådan at hun i laaang tid har sagt, at vi bestemt skal ud og se den nye Twilight film og ud og spise sammen. Hun ville stå for bestilling osv. Jeg har ikke hørt noget om det i lang tid og skrev så til hende, at den jo har præmiere her d. 15. nov. I går skrev hun så endelig i denne her uge. Hun skrev at denne film kører i meget lang tid i biograferne. Så jeg kunne godt høre, at vi ikke lige skulle afsted til præmieren. Øv...

Men nu er så mit spørgsmål.. Skal jeg tage afsted med en anden og se filmen? Min mor vil virkelig gerne se den også.

Jeg tror veninden og jeg har så forskellige prioriteringer i livet. Jeg føler, jeg venter og venter på hende og hun får bare aldrig noget gjort. Og jeg er kommet ret meget længere i livet og er ret struktureret hele vejen igennem. Nu har jeg i en uge skrevet 1 sms til hende hver dag. Bare hvad jeg skal lave den dage og at jeg håber hun får en rigtig dejlig efterårsdag. Og alligevel får hun ikke givet lyd fra sig.

Vi har det virkelig sjovt og hyggeligt, når vi er sammen, men selv når vi er sammen, har hun en aftale senere, så mit besøg bliver stoppet.

Nogen der har nogle råd... Skal jeg bare lade hende være, vi kører hver vores liv også nyde det, når hun endelig kan og gør noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

PernilleogLouis

Det kunne da godt lyde til at hun ik finder jeres tid sammen lige så hyggelig som du gør. 

Jeg havde nok bare valgt at se filmen med en anden - du kan jo ik gå og vente på hende

Anmeld

4. november 2012

dorthemus

Jeg synes selv du svarer på det til sidst

Gå du i biffen med din mor og nyd filmen sammen med hende.

Anmeld

4. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes du da bare tager med din mor ind og ser film, og når du så en sjælden gang i mellem ser din venind, så hyg dig og nyd det!

Hun ka jo sagtens være en fantastisk og god veninde, selv om i desvære ik ses så ofte. Vh stine

Anmeld

4. november 2012

Clisolka

Hej.

Jeg har en veninde, som jeg har det rigtig dejligt sammen med, NÅR vi ses. For det gør vi nemlig ret sjældent. Jeg hører faktisk sjældent fra hende, i hvert faldt set med mine behov og min prioritering.

Nu er det sådan at hun i laaang tid har sagt, at vi bestemt skal ud og se den nye Twilight film og ud og spise sammen. Hun ville stå for bestilling osv. Jeg har ikke hørt noget om det i lang tid og skrev så til hende, at den jo har præmiere her d. 15. nov. I går skrev hun så endelig i denne her uge. Hun skrev at denne film kører i meget lang tid i biograferne. Så jeg kunne godt høre, at vi ikke lige skulle afsted til præmieren. Øv...

Men nu er så mit spørgsmål.. Skal jeg tage afsted med en anden og se filmen? Min mor vil virkelig gerne se den også.

Jeg tror veninden og jeg har så forskellige prioriteringer i livet. Jeg føler, jeg venter og venter på hende og hun får bare aldrig noget gjort. Og jeg er kommet ret meget længere i livet og er ret struktureret hele vejen igennem. Nu har jeg i en uge skrevet 1 sms til hende hver dag. Bare hvad jeg skal lave den dage og at jeg håber hun får en rigtig dejlig efterårsdag. Og alligevel får hun ikke givet lyd fra sig.

Vi har det virkelig sjovt og hyggeligt, når vi er sammen, men selv når vi er sammen, har hun en aftale senere, så mit besøg bliver stoppet.

Nogen der har nogle råd... Skal jeg bare lade hende være, vi kører hver vores liv også nyde det, når hun endelig kan og gør noget?

At have en god veninde er jo ikke ensbetydende med at i skal ses hver dag eller sms'e hver dag  Der kan godt gå lang tid inden jeg ser mine veninder pga. min hverdag er stresset. 

Jeg syntes du skal tage en hyggelig biograftur med din mor 

Anmeld

4. november 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hej.

jeg syntes du skal skrive og spørger om hun snart har tid, ellers vil du se den med en anden

Anmeld

4. november 2012

Muhmi

Årh det er så æv at være i den ende hvor man føler at man giver og prøver men intet hjælper... Hun virker ikke til at være særlig interesseret hvis jeg skal sige det selv... Hvis hun ikke engang gider at svare på en sms, så har hun altså alt andet end dig i hovedet...

Min veninde som jeg også ser meget sjælent bor på sjælland (Jeg i jylland) og vi snakker sammen i telefon næsten hver dag og vi har altid noget at snakke om, om det så er vores "trælse" mænd, vores dejlige unger eller bare alt og ingenting, jamen så snakker vi sammen i mindst en halv time ad gangen....

Selvfølgelig siger jeg ikke at man skal snakke ligeså meget sammen som hun og jeg gør, vi er vokset op sammen og kender alt ved hinanden så derfor er det et unikt forhold, men man burde som det mindste kunne svare på hinandens sms'er, alt andet er simpelthen bare ugidelighed, eller mangel på interesse...

HÅBER at du finder ud af det med din veninde!

Og så synes jeg forresten bare at du skal tage til den film med din mor selv, for det lyder ikke som om du kommer ind og ser den sammen med hende...

Anmeld

4. november 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej.

Synes du skal skrive til din veninde, at du gerne ville se den til premieren, så hvis hun ikke kan der, har din mor spurgt. 

Sådanne veninder er gode nok, men du skal 'gøre som hende' -altså lægge forventningerne ned, tage glæden når den er der, men bestemt ikke vente og vente og håbe og håbe. Det ændre sig nok ikke alligevel. 

Gør hvad du vil, så må hun komme i sving hvis hun vil være med

Anmeld

4. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
dorthemus skriver:

Jeg synes selv du svarer på det til sidst

Gå du i biffen med din mor og nyd filmen sammen med hende.

Anmeld

4. november 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Mange mange tak for jeres brugbare svar. Det er tankevækkende og jeg kan bestent bruge dem til noget konstruktivt.

Jeg tror, jeg er en veninde, der forventer at et venskab bliver plejer og man er nok mere "på" end et par sms'er et par gange om måneden. Et sådan et venskab bliver aldrig tæt for mig.

Jeg er en veninde, der meget gerne vil dele hverdagsoplevelser, men jeg er virkelig ikke interesseret i at det kun går den ene vej. Hvis jeg som det her tilfælde, føler det, bliver venskabet bare aldrig tæt og jeg opfatter det nok mest som en "bekendt-veninde-forhold".

Jeg har rimelig med veninder, men kun få kan leve op til mine forventninger  Øv......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.