Fejrer i Mortens Aften? Og hvad får i og spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.999 visninger
68 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. november 2012

Muffin_girl

Fejrer i Mortens Aften? Og hvad får i at spise? 

Det som man "skal" have, AND ! Eller ? 

Og snydestarter i med ris ala manden ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Det plejer vi men ikke i år da vi bare ikke har tid.. Vi får and med det hele ja men ingen ris ala mande da vi ikke kan li det

Anmeld

3. november 2012

BellaCiinea

AalborgPigen skriver:

HAr aldrig hørt det med at man spiser ris a la mande på mortens aften.. kun and....

Men vi går ikk op i det.. Ingen af os kan li and

Da jeg boede hjemme fik vi and...

Anmeld

3. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Det plejer vi men ikke i år da vi bare ikke har tid.. Vi får and med det hele ja men ingen ris ala mande da vi ikke kan li det

Hvad spiser i så til dessert juleaften ?

Jeg er heller ikke god til and.. Men syntes da bare det lyder så hygsomt

Anmeld

3. november 2012

Muffin_girl

IsabellaCiinea skriver:

HAr aldrig hørt det med at man spiser ris a la mande på mortens aften.. kun and....

Men vi går ikk op i det.. Ingen af os kan li and

Da jeg boede hjemme fik vi and...

Nej vel.. men det læste jeg i Føtex blad tror jeg, og på nettet... Nogle forskellige steder...  

Jeg kan hellere ikke så godt lide and.. Men syntes det smager okay , hvis man skal ... 

Anmeld

3. november 2012

blomst84

Min svigermor holder det hvert år  Og det er bare SÅÅ hyggeligt... Vi får and med det hele og gammeldags æblekage til dessert, da alle har så mange æbler fra træerne lige i denne her tid  I år bliver vi 17 mennesker i alt og jeg glæder mig altid 

Anmeld

3. november 2012

L&V

AalborgPigen skriver:

Hvad spiser i så til dessert juleaften ?

Jeg er heller ikke god til and.. Men syntes da bare det lyder så hygsomt

Risengrød is og ris ala mande.. Uh elsker and.. tror det der med dessert den dag er et catering trix for at sælge en menu

Anmeld

3. november 2012

Muffin_girl

blomst84 skriver:

Min svigermor holder det hvert år  Og det er bare SÅÅ hyggeligt... Vi får and med det hele og gammeldags æblekage til dessert, da alle har så mange æbler fra træerne lige i denne her tid  I år bliver vi 17 mennesker i alt og jeg glæder mig altid 

Nej hvor en god tradition ... Det lyder da bare mega hyggeligt...  

Og uhmmm til æblekage.. HAPS !

Anmeld

3. november 2012

Muffin_girl

Månsson skriver:

Risengrød is og ris ala mande.. Uh elsker and.. tror det der med dessert den dag er et catering trix for at sælge en menu

Måske ja ..

Anmeld

3. november 2012

Victoria2013

Vi plejer ikke at "fejre" det herhjemme -  jeg syntes det er sådan lidt synd for gæssene (som det jo faktisk er) at de bare skal straffes og spises fordi de skræppede lidt engang... og så er det da bare endnu mere synd at det er ænder der skal spises den aften, da de slet ikke havde noget med hele affæren at gøre...

tror desværre det er få som kender historien bag Mortens Aften - de tænker bare AND og så ikke mere  Så vil jeg hellere spise and en anden aften fordi det smager godt og fordi jeg har lyst til det, end gøre det lige på dén aften fordi jeg ikke bryder mig om baggrunden for "højtiden"...

Vi var i år inviteret til noget Mortens Aften hygge hos svigerforældrene dog, men det er vist ikke sikkert det bliver til noget alligevel. Så kan det være jeg tager til tøsehygge hos en vegetarveninde i stedet for, dér bliver i hvert fald ikke serveret and

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.