Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. november 2012

Mussen2

Min søn på 8 mdr. Har fået øjenbetændelse. Jeg synes det er svært at vurderer om det skyldes virus eller infektion og kan læse at dette er det afgørende for om lægen skal kontaktes.

Han er lidt rød i øjnene....

Gode råd til behandling.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

jeanne-skat

Mussen2 skriver:

Min søn på 8 mdr. Har fået øjenbetændelse. Jeg synes det er svært at vurderer om det skyldes virus eller infektion og kan læse at dette er det afgørende for om lægen skal kontaktes.

Det har min søn også jeg vasker hans øjne med kamille te. God bedring

Anmeld

2. november 2012

kekp

Mussen2 skriver:

Er der puds i øjnene især om morgenen?

Du kan prøve at dryppe med lidt saltvand. Hvis det ikke hjælper forholdsvis hurtigt ville jeg få en recept fra lægen

Anmeld

2. november 2012

Deaktiveret profil

Mussen2 skriver:

Dyp en vatrondel, i kamille te, og tør hans øjne i det 

Anmeld

2. november 2012

NinaNymannMadsen

vask hans øjne med kogte koldvands klude. kamille the er ikke så godt som folk siger har jeg fået afvide dog ved jeg ikke hvorfor.

og ellers så noget saltvand.

er øjnene røde og er der gul puds med så ring til lægen.

min store pige har haft øjnbetændelse så mange gange at vi bare kan ringe når det begynder og så får vi de dråber vi skal ha til hende.
så kan godt kende forskel.

virker han til at øjnene irritere ham for så det nok en ide lige at kontakte læge.

Anmeld

2. november 2012

Mussen2

kekp skriver:

Er der puds i øjnene især om morgenen?

Du kan prøve at dryppe med lidt saltvand. Hvis det ikke hjælper forholdsvis hurtigt ville jeg få en recept fra lægen

Det er lige begyndt i dag, men jeg kunne se efter middagssøvnen, så var det ene øje helt klistret sammen og han kunne ikke åbne det

Jeg har brugt saltvand. Det har hjulpet lidt, men der kommer pudsklatter. Løbende og han klør sig og er pyller.

Skal man vente til mandag eller kan man kontakte vagtlægen?

Anmeld

2. november 2012

Mussen2

NinaNymannMadsen skriver:

vask hans øjne med kogte koldvands klude. kamille the er ikke så godt som folk siger har jeg fået afvide dog ved jeg ikke hvorfor.

og ellers så noget saltvand.

er øjnene røde og er der gul puds med så ring til lægen.

min store pige har haft øjnbetændelse så mange gange at vi bare kan ringe når det begynder og så får vi de dråber vi skal ha til hende.
så kan godt kende forskel.

virker han til at øjnene irritere ham for så det nok en ide lige at kontakte læge.

Nej, jeg har også hørt kamillethe ikke er så godt som man troede, noget med at det kan give allergi når det kommer i kontakt med slimhinderne

Jeg har brugt saltvand. Øjet er lidt rødt og der kommer puds.

Mon jeg skal kontakte vagtlægen i morgen? Eller vente til mandag

Anmeld

2. november 2012

th

Mussen2 skriver:

Det er lige begyndt i dag, men jeg kunne se efter middagssøvnen, så var det ene øje helt klistret sammen og han kunne ikke åbne det

Jeg har brugt saltvand. Det har hjulpet lidt, men der kommer pudsklatter. Løbende og han klør sig og er pyller.

Skal man vente til mandag eller kan man kontakte vagtlægen?

det lyder som vores dreng og der ville vagtlægen se ham, så synes du skal ringe, jo får han kommer i behandling jo bedre og det smitter jo,

Anmeld

2. november 2012

Mussen2

th skriver:

det lyder som vores dreng og der ville vagtlægen se ham, så synes du skal ringe, jo får han kommer i behandling jo bedre og det smitter jo,

Ok tak. Han sover sødt nu ( så længe det varer) så jeg må kontakte lægen i morgen hvis det ikke er blevet væsentlig bedre

Anmeld

2. november 2012

th

Mussen2 skriver:

Ok tak. Han sover sødt nu ( så længe det varer) så jeg må kontakte lægen i morgen hvis det ikke er blevet væsentlig bedre

ja så ville jeg også vente og se til i morgen tidlig og så ringe der, endelig ikke vække de så når de sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.