Faddere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

FogL

LilleChelle skriver:

Ja, ganske simpelt - hvem stod faddere for jeres barn, og hvem bar? 

Venner eller familie? 

Fordele og ulemper ved hhv. venner og familie. 

Vi vil ikke have venner til at stå faddere - jeg kender ikke mine, da mine forældre ikke snakker med dem mere. Det er lidt kedeligt, synes jeg.

Min lillebror var gudfar men skadet på dåbsdagen, så jeg bar hende selv. Ellers var mine to andre søskende, og mandens søster og hendes kæreste, faddere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Lotus86

Min bedste veninde stod som gudmor, min anden tætte veninde stod fadder sammen med min kærestes bedste ven, min brors kone og min kærestes lillebror.

Anmeld

2. november 2012

Chili-mor

Til den 1. dåb min dejlige søn, Bar hans far ham, fadderne var min storebror og min lillesøster da hans brødre ikke var gamle nok på daværende tidspunkt, ellers ville vi ha haft en fra hver familie.

Her til dåb nr 2. når vi engang når dertil (gravid 24 + 2). Regner vi med at en af os igen selv skal bære og denne gang må det så være hans brødre der står faddere, hvis de ønsker det.

Til min egen dåb, bar min far mig, og mine forældres bedste ven stod fadder, sammen med min ene moster på min mors side.

Til min Lillesøsters dåb, bar min far hende, og min mors anden søster stod fadder, sammen med min fars lillebror.

Anmeld

2. november 2012

Nadia&Daniel

LilleChelle skriver:

Venner eller familie? 

Gudmor (bar Laura ind i kirke): svigerinde

Fadder: svigermor/farmor, svigerfar/farfar, mandens onkel (vi har INTET med ham at gør mere) og mandens tante

Vi har startet en tradition med, at mine svigerforældre skal være fadder til alle børnebørnene (min svigerinde og vores)

Anmeld

2. november 2012

Tip!

jeg bar selv min søn. Tradition i familien. Hvis man får en dreng bære mor og er det en pige bære far.. 

Min søster og min bror er faddere til min søn  

Anmeld

2. november 2012

merichs

Mine 2 søskende og mandens 2 brødre stod fadder og mandens meget nære ven er gudfar

Anmeld

2. november 2012

DitteFisk

LilleChelle skriver:

Venner eller familie? 

Vi valgte venner ved min store dreng.. det fortryder jeg. De to veninder jeg valgte har efterhånden cuttet mig af og vores venskab er rendt ud i sandet, trod dét at vi var bedste veninder siden folkeskolen.. øv.

Denne gang vælger vi familie. Selvom jeg har nogle dejlige og oplagt venner så tør jeg skisme ikke :/

Anmeld

2. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
LilleChelle skriver:

Venner eller familie? 

Til den store stod min søster og mands søster fader.
Til den lille min søster og bror samt mands søster.
Grunden til min lillebror ik gjorde ved den store var at han kun var 12 år den gang.
Jeg har selv båret begge børn.

Anmeld

2. november 2012

K&S

Venner eller familie? 

Fadderne var min lillebror og mandens 2 søskende

Det var min lillebror, der bar Anton

Anmeld

2. november 2012

MissTas

LilleChelle skriver:

Venner eller familie? 

her bar min kæreste (faren til barnet) selv vores datter og hun har tre faddere.. min storebror, hans søster og hans bedste kammerat gennem hele livet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.