Fødslen skal sættes i gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juni 2009

Marcus´s mor

Hei
Min veninde er gået snart 2 uger over tiden, og hun er noget nervøs for at hun skal sættes igang, hun har ingen tegn på ver.. Har nogle erfaringer med at blive at i gang, og hvordan er følelsen..?
Hvis hendes krop nu ikke er klar til at føde endnu, er det så hårdere at føde når man bliver sat i gang, end hvis kroppen selv gjorde sig klar til det??

Håber nogle har erfaringer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Marcus´s mor skriver:

Hei
Min veninde er gået snart 2 uger over tiden, og hun er noget nervøs for at hun skal sættes igang, hun har ingen tegn på ver.. Har nogle erfaringer med at blive at i gang, og hvordan er følelsen..?
Hvis hendes krop nu ikke er klar til at føde endnu, er det så hårdere at føde når man bliver sat i gang, end hvis kroppen selv gjorde sig klar til det??

Håber nogle har erfaringer..

ved desværre ikke noget om det, men vil da lige sende hende lidt vestøv så det går igang af sig selv!

Anmeld

1. juni 2009

MariaMus

Hej.

Jeg gik selv 14 dage over tiden, blev sat i gang torsdag den 5. februar i år. Jeg fødte min søn kl.01.07 fredag nat.
Det foregik sådan at jeg fik en stikpille kl. 10.00, som skulle modne moderkagen eller åbne mig eller så noget lignende. Ved 12. tiden fik jeg menstrautionslignende smerter, som blev værre og værre. Igennem dagen blev jeg tjekket løbende om jeg åbnede mig. Hvis jeg ikke gjorde skulle jeg have en stikpille mere og måske sendes hjem, så jeg kunne få veer herhjemme. Men jeg åbnede mig fint og kl. 18.00 kom jeg på en fødestue og de tog vandet.
Det gik fint med fødslen, men det var en meget lang dag, hvor jeg hverken spiste eller drak noget. Jeg håber at jeg næste gang får veer hjemme, så kan man måske slappe mere af, inden det for alvor går løs!

Held og lykke med veninden :0) Det skal nok gå fint...

Anmeld

1. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg blev sat i gang første gang, fordi vandet var gået og jeg ikke fik veer.

Jeg fik en stikpille op kl 10, og skulle så have en mere kl 16 hvis der ikke var godt gang i veerne, og evt. have drop også. Men Jeg nåede kun at få den første pille, da veerne var godt i gang kl 16, og min datter er født kl 18.50 samme dag.

Ved ikke om det gik nemmere fordi vandet allerede var gået og kroppen måske mere klar til at føde, men her gik det i hvert fald hurtigt og nemt.

Anmeld

1. juni 2009

tumle81

Hejsa

Jeg er blevet sat igang begge gange pga smerter af bækkenløsning!!

Jeg kender ikke til andet men har kun gode erfaringer med at blive sat i gang.
Første gang fik jeg 2 stikpiller på 1. dagen, og de tog vandet dagen efter. Blev nødt til at få ve drop da jeg ikke fik veer af mig selv, men fødte efter ca 4 timers veer...

Anden gang fik jeg 1 stikpille på 1. dagen, og 1 stik pille på 2. dagen og 3. dagen tog de vandet og denne gang kom veerne helt af sig selv og igen fødte jeg efter ca 4 timer med veer...

Blev sat i gang 3-4 dage før termin første gang og på terminsdagen anden gang...
Tror også jeg bliver sat i gang denne gang, da jeg allerede lider en del af min bækkenløsning..

Knus Kathrina 18+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.