Dagens Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. november 2012

Julemusen

Har skrevet et lille digt:
SOM LILLE LÆRTE JEG...

at hilse når jeg gik ind i et rum,
behandle andre og ikke kalde nogen for dum.
At rejse mig i bussen for børn, ældre og svage,
uden at forvente andet end smil eller intet tilbage.
At tiltale andre med en ordentlig tone,
og ikke kalde dem homo, bitch, kællinger eller klamme kone.
Hjælp dem som trængte og holde døren for andre,
og en masse mere hvis jeg lader tankerne vandre.
At behandle mine medmennesker som jeg selv vil ønske det,
og at det er bedst at vende den anden kind til.

Men det sidste er i dagens Danmark meget svært,
da mange ingen af disse ting har lært.

Og det gør mig flov på deres vegne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Julemusen

Vil egentlig lige fortælle hvorfor jeg skrev digtet.
Jeg var højgravid og med bussen, hvor der ikke var nogen siddepladser ud over en hvor der sad en ung gut og lod som om han sov og fyldte begge sæder. Jeg prikker til ham og spørger om jeg kan få lov at sidde, og det får jeg så lov til med en sur mine fra hans side.
Ved næste stop kommer der endnu en gravid ind og man kan tydeligt se at hun et dårligt gående. Hun spørger højt i bussen om ikke hun kunne få lov at sidde. Ingen svarer eller rejser sig. Får det helt skidt og rejser mig for hende.
Kan hører nogle tøser bagerst i bussen snakke meget højlydt om, at bare fordi man er gravid og ligner en flodhest kan man godt stå i bussen!

Anmeld

2. november 2012

Nettemor

Kitty-Katten skriver:

Vil egentlig lige fortælle hvorfor jeg skrev digtet.
Jeg var højgravid og med bussen, hvor der ikke var nogen siddepladser ud over en hvor der sad en ung gut og lod som om han sov og fyldte begge sæder. Jeg prikker til ham og spørger om jeg kan få lov at sidde, og det får jeg så lov til med en sur mine fra hans side.
Ved næste stop kommer der endnu en gravid ind og man kan tydeligt se at hun et dårligt gående. Hun spørger højt i bussen om ikke hun kunne få lov at sidde. Ingen svarer eller rejser sig. Får det helt skidt og rejser mig for hende.
Kan hører nogle tøser bagerst i bussen snakke meget højlydt om, at bare fordi man er gravid og ligner en flodhest kan man godt stå i bussen!

Det er simpelthen for dårligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.