Åh.. Skal vi nu ha' det igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. november 2012

Deaktiveret profil

Godaften Qvinder

Denne sætning er vel ikke helt fremmed for nogen af jer, at aftensmaden nogen gange bare bliver rutine, gentagelser og kedelige retter? 

Herhjemme spiser vi næsten kun kødsovs, ris med kylling, kartoffelmos og tomatsuppe.. (Selvfølgelig også andre ting, men generelt disse ting, hvilket jeg er ved at være godt træt af, vil gerne prøve noget nyt! 

Så hvad er jeres bedste bud på god aftensmad? - I må meget gerne linke eller selv skrive opskrift, så andre som jeg kan blive godt inspireret.. 

Fortsat god aften.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

tarkoflen

Vi er blevet ret glad for pitabrød med lækkert fyld =)

Så er der kødboller i tomatsovs med pasta.
Karrysuppe med kylling
Bagte rodfrugter med kyllingefilet
Hakkebøffer med bagte rodfrugter
Tortillia med oksekød og grøntsager
Hvis man har god tid, så er pulled pork fabelagtigt! Det tager tid, men passer sig selv...

Det var vist lige hvad min hjernekapacitet kunne rumme lige nu =) Håber der var bare lidt til inspiration, ellers skal jeg give det et forsøg i morgen, når jeg er lidt mere frisk

Anmeld

1. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gammeldags ovenstegt kylling, med endten ris eller kartofler. Brun sovs og gnave grønt og syltet agurker.

Tartelletter med hjemmelvet kylling og asparges fyld. Brug resten af kyllingen.

Lassange, med hvidløgsflutes og gnave grønt.

Staks med bagt kartofler, revet ost og hvidløgssmør.

Ovenstegt laks med urter og citron, kartofler og hollyday sovs. Salat.

Tappas bord, med rejer, tun, æg, dressing, brød, salat, spanske specialiteter.

Gullas med kartoffelmos, rødbeder og gnave grønt.

Pitabrød.

Tortilias med endten kylling eller kødsovs og salat.

Grydesteg, med rodfrugtsmos og gnave grønt.

Mørbrad på rodfrugter.

Græsk farsbrød med tazzigi, ovenstegte kartofler og salat. Vh stine

Anmeld

1. november 2012

Dustmuz

hvorfor er det INGEN der har foreslået

HJEMMELAVEDE TARTELETTER

Anmeld

2. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dustmuz skriver:

hvorfor er det INGEN der har foreslået

HJEMMELAVEDE TARTELETTER

Det har jeg da  Det ska man da, når det bliver vinter!

Og kom lige på en mere forresten! Hjemmelavet hønsesuppe, med salt, pebber, bullion, porre, gullerøder, knoldselleri, pastinak og kartoffel. Pil kødet af den kogte kylling, og put det meste tilbage i gryden, og melboller. + lækkere lune flutes.

Resten af kyllingen + et par kopper væde fra suppen, så har du dagen efter til at lave tarteletter! Vh stine

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

StineW79 skriver:

Det har jeg da  Det ska man da, når det bliver vinter!

Og kom lige på en mere forresten! Hjemmelavet hønsesuppe, med salt, pebber, bullion, porre, gullerøder, knoldselleri, pastinak og kartoffel. Pil kødet af den kogte kylling, og put det meste tilbage i gryden, og melboller. + lækkere lune flutes.

Resten af kyllingen + et par kopper væde fra suppen, så har du dagen efter til at lave tarteletter! Vh stine

årh.. hov.. (henter lige et par nye briller)
Neeeeeejjj det havde du også hehe..

sorry

Anmeld

2. november 2012

Studerendemor

Freyasmor skriver:

Godaften Qvinder

Denne sætning er vel ikke helt fremmed for nogen af jer, at aftensmaden nogen gange bare bliver rutine, gentagelser og kedelige retter? 

Herhjemme spiser vi næsten kun kødsovs, ris med kylling, kartoffelmos og tomatsuppe.. (Selvfølgelig også andre ting, men generelt disse ting, hvilket jeg er ved at være godt træt af, vil gerne prøve noget nyt! 

Så hvad er jeres bedste bud på god aftensmad? - I må meget gerne linke eller selv skrive opskrift, så andre som jeg kan blive godt inspireret.. 

Fortsat god aften.. 

Uhh, jeg kender det så godt. Vi har det sidst laaange stykke tid fået pasta og kødsovs alt for meget. 

Min datter og jeg elsker fisk, hvor hendes far tåler det. Men nu har vi fundet en måde, som vi alle elsker.

-Hvid fisk vendt i æg og rugmel/grahamsmel og på panden med stegefolie, så vi undgår at fisken suger fedtet til sig.                               -Ærtepure. En pose ærter i en gryde med lidt vand, hvidløg og evt dild-blendes og restene i fryseren.                                                                  -Råkost af gulerod/knoldselleri, gulerod/rødbede, rødkål/appelsin.                -Katofler/brune ris/speltkerner/bulgur,  citronbåde og evt kogt broccoli eller hvad vi ellers har. 

Faktisk tager min kæreste billeder af maden og blærer sig med det overfor sine fodboldkammerater.  

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

Freyasmor skriver:

Godaften Qvinder

Fortsat god aften.. 

medister med brun sovs og kartofler

tarteletter

fyldte squasch (smager fremragende men svært at opdrive store nok squasch)

diverse supper

tortillas

hjemmelavede burger

laksesteaks

hel laks i ovnen med grøntsager og evt en sauce til

Anmeld

2. november 2012

Heidi72

Kender det kun alt for godt. Man har det med at falde tilbage på de gode gamle kendte, - og ikke mindst de retter man ved at ungerne suger i sig uden brok - hø!

Herhjemme elsker vi (alle på nær ældste søn!) alle mulige grøntsagssupper, - kartoffelsuppe, broccolisuppe, gulerodssuppe - "Ryd Grøntsagsskuffen Suppe" etc. - og gerne med ostebrød eller med hjemmebagte knækbrød med ost til.

Ellers er det helt store hit herhjemme - Indianergryde!

Det er pølser og fint hakkede løg der svitses sammen med baconstykker, - ris puttes i panden og svitses med, og så tilsættes en til to dåser flåede og hakkede tomater, salt, lidt sukker, lidt sød paprika og evt. en snas chilli og hvidløg. Hvis der mangler væde til risene, kan man fylde op med lidt vand. Når det så har simret i ca 20 min, så tjek om risene er ved at være der. Fyld en dåse Kidney bønner på og rør rundt, og lad det hele trække for slukket plade i 5-10 min.  - en god grøn salat eller revede gulerødder til og så er der serveret.

Velbekommen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.